Strategia magnata medialnego Ruperta Murdocha, który zamiast w nowe gazety zainwestował w serwis społecznościowy MySpace, znajduje naśladowców.
Viacom, właściciel muzycznej stacji telewizyjnej MTV, kupił serwis społecznościowy Quizilla, gdzie nastolatki wymieniają się historyjkami, wierszami, zdjęciami i zagadkami. Quizilla jest jednym z pięciu największych serwisów ulubionych przez młodych Amerykanów, z 3,1 mln unikalnych użytkowników miesięcznie, wg Media Metrix.
Quizilla, stworzona w 2002 r. jako serwis do wymiany testów egzaminacyjnych między uczniami, dołączy do dwóch innych serwisów online dla nastolatków jakie posiada już MTV: The-N.com i NeoPets.com, które bazują w części na programach telewizyjnych stacji-matki.
MTV ma za sobą też dwie inne inwestycje w internecie:
Viacom, właściciel muzycznej stacji telewizyjnej MTV, kupił serwis społecznościowy Quizilla, gdzie nastolatki wymieniają się historyjkami, wierszami, zdjęciami i zagadkami. Quizilla jest jednym z pięciu największych serwisów ulubionych przez młodych Amerykanów, z 3,1 mln unikalnych użytkowników miesięcznie, wg Media Metrix.
Quizilla, stworzona w 2002 r. jako serwis do wymiany testów egzaminacyjnych między uczniami, dołączy do dwóch innych serwisów online dla nastolatków jakie posiada już MTV: The-N.com i NeoPets.com, które bazują w części na programach telewizyjnych stacji-matki.
„To duży krok naprzód w kierunku transformacji MTV ze stacji telewizyjnej w globalną multimedialną platformę rozrywkową" - stwierdziła dyrektor zarządzająca MTV, Judy McGrath.
MTV ma za sobą też dwie inne inwestycje w internecie: