Dyskusja o blogach z inicjatywy bloga Mediafun

Blog jako narzędzie marketingowe i PR-owe, język i etyka blogów, reklama na blogach, blogowanie za pieniądze - to tylko niektóre tematy dyskusji jaka odbyła się dziś, z inicjatywy Macieja Budzicha, autora bloga Mediafun, w warszawskiej herbaciarni Herba-Thea.

W spotkaniu uczestniczyło w sumie 12 osób:
  1. Maciej Budzich: blog.mediafun.pl
  2. Michał Faber: blog.biznes.net
  3. Mateusz Gruca: mateoosz.wordpress.com
  4. Marcin Jagodziński: netto.blox.pl
  5. Artur Kurasiński: blog.kurasinski.com
  6. Paweł Lipiec: polskiblogger.pl
  7. Irena Magierska: zjadamyreklamy.blox.pl
  8. Joanna Szumowska: breathing.pl
  9. Marcin Talarek: maxweber, 2999.pl, www.telewizjanowejgeneracji.pl
  10. Krzysztof Urbanowicz: mediacafepl.blogspot.com
  11. Piotr Wrzosiński: wnet.bblog.pl
  12. Maciej Zawadziński: krytycy.pl
Maciej Budzich nagrywał i fotografował. Zapis dyskusji ukaże się w formie dodatku specjalnego do tygodnika „Media i Marketing".

W dyskusji szczególnie zainteresował mnie wątek wykorzystania blogów jako narzędzia marketingowego i PR-owego w kontekście Firmy 2.0, ale też kwestie etyczne związane z kryptoreklamą i rekomendowaniem produktów przez blogerów. W kontekście tej dyskusji, tym bardziej niezbędne wydaje mi się stworzenie Kodeksu Polskiego Blogera, o czym zamierzam porozmawiać z uczestnikami Yulbiz Warszawa.

> Tag: , ,

Komentarze

mediafun pisze…
Dziękuję za spotkanie, mam nadzieję, że uda się jeszcze rozszerzyć trochę dyskusję właśnie na Yulbizie - na pewno będę z (uwaga) ukrytym gwoździem-dyktafonem :-). Po publikacji papierowej mam nadzieję jeszcze kontynuować naszą dyskusję, w szerszym, internetowo-blogowym gronie...
mediafun pisze…
pomysł na Kodeks Polskiego Blogera wydaję mi się trochę ryzykowny ale pewnie warty dyskusji. Raczej potrzebny byłyby (a może wystarczy adaptacja na polskie warunki) spis zasad współpracy z blogerami opracowane przez WOMMA i przeznaczony dla firm i instytucji chcących blogować czy w jakiś sposób wykorzystywać blogosferę. Bo za ustawianie blogerów przez Kodeks to można mieć przechlapane :-)
Anonimowy pisze…
właśnie:
Etyczne + marketing?!?
toż to terminy WZAJEMNIE się
(nie)
znoszące... ;-)
.................................
a poważnie:
aby była ETYKA w blogach "o biznesie"
-- musiałaby być etyka w Biznesie...
(w reklamie, w działach PR; w tym: Wielkich korporacji...)
a nie odwrotnie.
odwrotna kolejność -- to tylko Ideologia.
Unknown pisze…
dzięki za sobotnią dyskusję, szczególnie na temat blog marketingu
Anonimowy pisze…
Dziękuje za dyskusję. Sporo z niej wyniosłem i również mam nadzieję na jej kontynuację w ramach Yulbizu :)