24.11.09

Agora+Polskapresse=Sklepy.gazeta.pl

Agora, wydawca „Gazety Wyborczej" i portalu Gazeta.pl, uruchomiła dziś platformę e-commerce Sklepy.gazeta.pl. To wynik współpracy z konkurencyjną grupą prasową Polskapresse, wydawcą dziennika „Polska The Times" i właścicielem pasażu handlowego Sklepy.gratka.pl.

Oferta platformy Sklepy.gratka.pl jest skierowana do dwóch grup docelowych:
  1. B2C, czyli użytkownicy portalu Gazeta.pl chcący dokonać zakupów w internecie.

  2. B2B, czyli sklepy i handlowcy zajmujący się profesjonalnie e-commerce. Początkujący w e-handlu otrzymają kompleksowy system zarządzania sklepem internetowym, a doświadczeni sprzedawcy będą mieli do dyspozycji sprytne narzędzia do prowadzenia e-sklepu. Sklepy, które działają już na e-rynku, w prosty sposób mogą zintegrować się z pasażem dzięki możliwości wykorzystania formatu XML porównywarki cenowej Nokaut, z którą współpracuje Gratka.pl.

Użytkownicy Gazeta.pl uzyskują dostęp do nowoczesnego systemu zakupów online prezentującego obecnie 100 tys. ofert w 26 kategoriach tematycznych, takich jak:
  • odzież,
  • sprzęt RTV i AGD,
  • biżuteria i zegarki,
  • maszyny i narzędzia,
  • telefony i akcesoria,
  • budownictwo...
Jak precyzują nowi partnerzy w komunikacie prasowym:
„Celem współpracy Agory i Polskapresse jest zwiększenie zasięgu ofert e-commerce obu wydawców. Agora zaoferuje nowe narzędzie dla użytkowników portalu Gazeta.pl chcących dokonać zakupów w internecie, natomiast Polskapresse zyskuje dodatkowy zasięg dla sprzedających poprzez swój pasaż handlowy".
Komunikat o tym nie mówi, ale Polskapresse udało się też zdobyć potężnego sprzymierzeńca w rywalizacji z Allegro. Myślę, że wydawcy mają interes w tym, by współpracować w internecie tworząc np. wspólny front przeciwko Googlowi, jak to zrobili - ze znakomitym skutkiem - Włosi.


> Wiedzieć więcej:
(Disclosure: Polskapresse jest obecnie moim klientem)

2 komentarze:

Anonimowy pisze...

"wspólny front przeciwko Googlowi, jak to zrobili - ze znakomitym skutkiem - Włosi."

proszę o jakieś linki lub informacje na ten temat :)

gp pisze...

Pan Urbanowicz zapewne ma na myśli Premium Publishers Network. Krótki artykuł Marka Millera na ten temat (po angielsku):
http://forum4editors.com/2009/10/when-competitors-join-forces-to-enhance-advertising-revenue/