25.11.09

Polscy wydawcy prasy mają interes w tym, by współpracować w internecie

Część polskich wydawców prasy - jak Agora czy Polskapresse - jest świadoma faktu, że ich biznes znajduje się w przełomowym momencie.
Regularnie spada sprzedaż egzemplarzowa (ja zakładam, że nie uda się już pozyskać nowych czytelników w dziennikach), po przychodach z ogłoszeń drobnych za chwilę nie będzie nawet śladu, a reklama migruje do internetu. Wydawcy są konkurentami w obszarze prasy drukowanej, ale czy tak jest również w internecie?

Myślę, że wydawcy mają interes w tym, by współpracować w internecie tworząc np. wspólny front przeciwko Googlowi, jak to zrobili - ze znakomitym skutkiem - Włosi.

Polscy wydawcy prasy są o wiele silniejsi w internecie, niż im się wydaje. Nie powinni mieć żadnych kompleksów w porównaniu do internetowych pure players. Ale powinni mieć plan działań i wspólną strategię, jak Włosi czy Szwajcarzy.

3 komentarze:

jakub.kwiatkowski pisze...

A co zrobili Włosi i gdzie można o tym więcej poczytać? Z góry dziękuję za wskazówki!

Krzysztof Urbanowicz pisze...

Wiele osób pytało mnie o to co i jak zrobili Włosi> Naiszę o tym wpis na Media Cafe.

gp pisze...

Pan Urbanowicz zapewne ma na myśli Premium Publishers Network. Krótki artykuł Marka Millera na ten temat (po angielsku): http://forum4editors.com/2009/10/when-competitors-join-forces-to-enhance-advertising-revenue/