Polscy wydawcy prasy mają interes w tym, by współpracować w internecie

Część polskich wydawców prasy - jak Agora czy Polskapresse - jest świadoma faktu, że ich biznes znajduje się w przełomowym momencie.

W prasie papierowej regularnie spada sprzedaż egzemplarzowa (obawiam się, że nie uda się już pozyskać nowych czytelników w dziennikach), po przychodach z ogłoszeń drobnych za chwilę nie będzie nawet śladu, a reklama migruje do internetu. 

Wydawcy są konkurentami w obszarze prasy drukowanej, ale czy tak jest również w internecie? Myślę, że wydawcy mają interes w tym, by współpracować w internecie tworząc np. wspólny front przeciwko Googlowi, jak to zrobili na przykład Włosi. 

Polscy wydawcy prasy są o wiele silniejsi w internecie, niż im się wydaje. Nie powinni mieć żadnych kompleksów w porównaniu z internetowymi pure players. Ale powinni mieć plan działań i wspólną strategię, jak to próbują zrobić wydawcy we Włoszech lub w Szwajcarii.

Przed okrągłym stołem wydawców z pure players, do którego nawołuję na blogu Media Cafe Polska i nie tylko, przydałby się jednak okrągły stół samych wydawców. 

Może gdzieś w okolicy ul. Foksal, gdzie mieści się siedziba Izby Wydawcow Prasy?

Komentarze

A co zrobili Włosi i gdzie można o tym więcej poczytać? Z góry dziękuję za wskazówki!
Wiele osób pytało mnie o to co i jak zrobili Włosi> Naiszę o tym wpis na Media Cafe.
gp pisze…
Pan Urbanowicz zapewne ma na myśli Premium Publishers Network. Krótki artykuł Marka Millera na ten temat (po angielsku): http://forum4editors.com/2009/10/when-competitors-join-forces-to-enhance-advertising-revenue/