Część polskich wydawców prasy - jak Agora czy Polskapresse - jest świadoma faktu, że ich biznes znajduje się w przełomowym momencie.
W prasie papierowej regularnie spada sprzedaż egzemplarzowa (obawiam się, że nie uda się już pozyskać nowych czytelników w dziennikach), po przychodach z ogłoszeń drobnych za chwilę nie będzie nawet śladu, a reklama migruje do internetu.
Wydawcy są konkurentami w obszarze prasy drukowanej, ale czy tak jest również w internecie?
Myślę, że wydawcy mają interes w tym, by współpracować w internecie tworząc np. wspólny front przeciwko Googlowi, jak to zrobili na przykład Włosi.
Polscy wydawcy prasy są o wiele silniejsi w internecie, niż im się wydaje. Nie powinni mieć żadnych kompleksów w porównaniu z internetowymi pure players. Ale powinni mieć plan działań i wspólną strategię, jak to próbują zrobić wydawcy we Włoszech lub w Szwajcarii.
Przed okrągłym stołem wydawców z pure players, do którego nawołuję na blogu Media Cafe Polska i nie tylko, przydałby się jednak okrągły stół samych wydawców.
Może gdzieś w okolicy ul. Foksal, gdzie mieści się siedziba Izby Wydawcow Prasy?
> Wiedzieć więcej:
- W Polsce potrzebny jest Okragły Stół dla wydawców prasy i graczy internetowych
- Jak przekształcić tradycyjne media w multimedia internetowe: 3. Stworzyć własną strategię
- Tradycyjne media jeszcze nie wierzą, że web 2.0 może im zapewnić przewagę konkurencyjną
- Internet jest rewolucja, ktora zmienia reguly gry w mediach raz na zawsze
- Jak tradycyjne media moga wykorzystac nowe technologie, by przyciagnac nowych czytelników
- Branża prasowa będzie sprzedawać usługi o wysokiej wartości dodanej
Komentarze