Ciekawy eksperyment w regionalnej gazecie amerykańskiej „ The Danville Register & Bee". Dyrekcja wydawnictwa zorganizowała wewnętrzny konkurs na najlepiej sprzedaną „jedynkę" gazety między redakcją a działem sprzedaży. Każda z ekip przygotowała inną okładkę.
Gazeta została wydrukowana w 50% z okładką redakcji, w 50% z okładką działu sprzedaży. Cały nakład znalazł się oczywiscie w kioskach. Wygrał dział sprzedaży. Jego wersja sprzedała się lepiej. Była bardziej interesująca dla czytelnika.
Do przemyślenia.
Źródło : Wan (via Media Cafe po francusku)
Tag: Media Prasa
Gazeta została wydrukowana w 50% z okładką redakcji, w 50% z okładką działu sprzedaży. Cały nakład znalazł się oczywiscie w kioskach. Wygrał dział sprzedaży. Jego wersja sprzedała się lepiej. Była bardziej interesująca dla czytelnika.
Do przemyślenia.
Źródło : Wan (via Media Cafe po francusku)
Tag: Media Prasa
Komentarze
W prasie magazynowej jest czas na dluzsza dyskusje. Okladka powstaje nieraz po dlugich nasiadowkach, na ktorych przeglada sie nieraz dzisiatki propozycji okladek juz na gotowych Cromalinach lub proofach. Tu ludzie z marketingu maja wiecej do powiedzenia, szczegolnie w prasie kobiecej.
To niedobrze kiedy narzuca sie dziennikarzom pisanie pod reklamodawce lub zmusza ich do akwizycji reklam. Niedobrze dla dziennikarza, ktory traci wiarygodnosc i moze zostac wpisany na liste "przyjaciol", tzn. pismakow na zawolanie, przez PR-owcow.
Niedobrze dla gazety, gdyz w dluzszej perpektywie czasowej gazeta straci na wiarygodnosci u czytelnika, ktory pojdzie albo do konkurencji, albo do internetu. A za nim pojda reklamodawcy.