Jutro ukaże sie pierwszy numer magazynu „Joy" (na zdjęciu), adresowanego do młodych, wykształconych kobiet. Jego wydawcą jest Hearst-Marquard Publishing. Pismo będzie się ukazywało w małym formacie.
Redaktor naczelną „Joy” jest Anna Ibisz, dotychczas naczelna magazynów „Voyage” i „Shape”.
Polski „Joy” jest siódmą miedzynarodową edycją tytułu, który ukazuje siż już m.in. we Francji, Niemczech, na Wegrzech i we Włoszech. Właścicielem tytułu jest Grupa Marquard Media.
W Polsce, Grupa Marquard Media samodzielnie wydaje pisma „CKM”, „Playboy”, „Voyage” i dziennik „Przegląd Sportowy”, a w spółce Hearst-Marquard Publishing magazyny „Cosmopolitan” i ”Shape”.
„Joy" na pierwszy rzut oka jest bardzo podobny do „Glamoura” (Gruner+Jahr Polska), drugiego pod względem sprzedaży magazynu w segmencie pism luksusowych dla kobiet. Ale jego cena wynosi 2,90 zł, tzn. o połowe mniej niż „Glamour" (5,90 zł).
Oba pisma czeka w najbliższym czasie ostra walka o czytelników i reklamodawców.
> Tag: media, prasa, magazyny, prasa magazynowa, reklama
Redaktor naczelną „Joy” jest Anna Ibisz, dotychczas naczelna magazynów „Voyage” i „Shape”.
Polski „Joy” jest siódmą miedzynarodową edycją tytułu, który ukazuje siż już m.in. we Francji, Niemczech, na Wegrzech i we Włoszech. Właścicielem tytułu jest Grupa Marquard Media.
W Polsce, Grupa Marquard Media samodzielnie wydaje pisma „CKM”, „Playboy”, „Voyage” i dziennik „Przegląd Sportowy”, a w spółce Hearst-Marquard Publishing magazyny „Cosmopolitan” i ”Shape”.
„Joy" na pierwszy rzut oka jest bardzo podobny do „Glamoura” (Gruner+Jahr Polska), drugiego pod względem sprzedaży magazynu w segmencie pism luksusowych dla kobiet. Ale jego cena wynosi 2,90 zł, tzn. o połowe mniej niż „Glamour" (5,90 zł).
Oba pisma czeka w najbliższym czasie ostra walka o czytelników i reklamodawców.
> Tag: media, prasa, magazyny, prasa magazynowa, reklama
Komentarze
a. pojecie "fajne" jbest bardzo wzgledne :) wszystko zalezy jakie cechy wyciagniesz z TGI-a :D
b. wyksztalcone - pewnie beda uznane za wyksztalcone - uwzglednij, ze zawsze w sprzedazy reklam pokazuje sie grupe "srednie +" :)) a to bardzo pojemna kategoria .....
IMO: od strony reklamowej:
szanse:
- dobre spakietowanie z Glamourem zapewni mase krytyczna reklamodawcow (tym bardziej istotne, ze budzety najwiekszych sa juz podzielone);
- przy dobrze przeprowadzonej kampanii czytelniczej "Joy" moze stanowic bardzo dobre uzupelnienie i rozszerzenie (!) grupy docelowej mlodych kobiet ...
- uwzgledniajac opoznienia ZKDP w wynikach miesiecznikow przez najblizsze 3 miesiace biuro reklamy moze opowiadac wszystko o wysokosci sprzedazy :DDDD
zagrozenia:
- ano takie, ze w praktyce nie ma czytelniczej grupy mlodych kobiet definiowanej w granicach 18 - 25 lat.
Tzn. jest to grupa bardzo niestabilna, poszukujaca, czesto zmieniajaca swoje gusta czytelnicze i co najwazniejsze mocno apirujaca (!) wiec paradoksalnie najwiecej mlodych kobiet mozna znalezc np. Twoim Stylu czy w innych pismach skierowanych do kobiet :DDD
- w przypadku miesiecznikow w PBCza wiarygodne uznaje sie min. 6 kolejnych fal;
- zamkniete budzety reklamowe
- tlok, duuuuzy tlok w segmencie + duze apetyty innych mediow na ta grupe vide TVN Style ....
gdzie Glamour a gdzie Joy .....
wiec zmieniam watek dot. pakietowania - z oczywistych wzgledow tu nie wystepuje ...
ale za to pojawia sie inna ciekawostka - zbyt bliskie ulozenie Joya i Cosmo a co za tym idzie mozliwosc kanibalzacji ....
moim zdaniem ten kto powinien sie obawiac to Bauer z "Filipinka" - aspirujace Czytelniczki "F" moga siegnac po to pismo ....