Rok 2007 będzie prawdziwą rzeźnią dla firm spod znaku Web2.0, tzn. nowego pokolenia internetu współtworzonego przez samych internautów. Tak uważa francuski business angel Jean-Francois „Jeff" Clavier, który inwestuje w internetowe start-up'y w Silicon Valley. Jedna z 19 kupionych przez niego spółek, MyBlogLog, została niedawno sprzedana Yahoo!
Clavier przyznaje, że kiedy inwestuje w jakieś nowe internetowe przedsięwzięcia w stylu Web 2.0, liczy się z tym, że 50% tych firm zniknie.
Polski Web 2.0 nie jest jeszcze na tym etapie, na szczęście. Prawie wszystkie polskie start'up-y są klonami zachodnich, głównie amerykańskich serwisów. Dla wielu z nich rok 2007 r. będzie raczej rokiem udoskonalania usług i walki o użytkowników, w oczekiwaniu na inwestora. Ja jestem szczególnie ciekawy jak rozwinie się pino.pl. Serwis ten - przynajmniej na razie - raczej rozczarował niż zachwycił i nie wydaje się bliski zdobycia w 2007 r. tych 7-8 milionów użytkowników, o których wspominali na starcie jego właściciele.
> Wiedzieć więcej o MyBlogLog: Yahoo begins MyBlogLog integration
> Tag: internet, business model, nowe technologie, web2.0
„Wiele firm zniknie, inne będą sprzedane, niektóre przeżyją, gdyż udało im się albo przyciągnąć miliony użytkowników, albo zbudować model ekonomiczny, który pozwala im już stać się rentownym i rozwijać się. W Web 2.0 jest dziś mało nowych pomysłów, twórcy start-up'ów podbierają je tu i tam, ale okazuje się, że to często za mało, by przyciągnąć inwestorów" - mówi Clavier w wywiadzie dla „01 Informatique"
Clavier przyznaje, że kiedy inwestuje w jakieś nowe internetowe przedsięwzięcia w stylu Web 2.0, liczy się z tym, że 50% tych firm zniknie.
Polski Web 2.0 nie jest jeszcze na tym etapie, na szczęście. Prawie wszystkie polskie start'up-y są klonami zachodnich, głównie amerykańskich serwisów. Dla wielu z nich rok 2007 r. będzie raczej rokiem udoskonalania usług i walki o użytkowników, w oczekiwaniu na inwestora. Ja jestem szczególnie ciekawy jak rozwinie się pino.pl. Serwis ten - przynajmniej na razie - raczej rozczarował niż zachwycił i nie wydaje się bliski zdobycia w 2007 r. tych 7-8 milionów użytkowników, o których wspominali na starcie jego właściciele.
> Wiedzieć więcej o MyBlogLog: Yahoo begins MyBlogLog integration
> Tag: internet, business model, nowe technologie, web2.0
Komentarze