Czy umieszczenie wszystkich materiałów z gazety w internecie może doprowadzić do utraty części czytelników wydania papierowego? Wielu wydawców boi się kanibalizacji papieru. Ale to najczęściej ci, którzy jeszcze tego nie robią.
Szesnaście milionów użytkowników korzysta co miesiąc z serwisu online Forbesa. Według Spanfellera, sukces marki jest ważniejszy niż sukces samego serwisu:
Dlaczego Forbesowi się udaje? Bo nie boi się innowacji, nie boi się eksperymentować. To właśnie takie gazety tworzą informację nowej generacji, „informację 3.0".
> Źródło: Media Cafe (fr.)
> Tag: media, tradycyjne media, prasa, dziennikarstwo, informacja, internet, wideo
„Od dziesięciu lat, od początku naszego istnienia w internecie, udostępniamy [darmowo] wszystkie materiały w naszym wydaniu online. W ciągu tego okresu, czytelnictwo naszego magazynu rośnie z roku na rok"- powiedział James Spanfeller, prezes Forbes.com, na forum Online Publishers Association (OPA).
Szesnaście milionów użytkowników korzysta co miesiąc z serwisu online Forbesa. Według Spanfellera, sukces marki jest ważniejszy niż sukces samego serwisu:
„Sposób w jaki ludzie znajdują nasze treści jest mniej istotny niż fakt, że znajdują naszą markę i ją rozpoznają".Forbes jest też jednym z pierwszych amerykańskich magazynów, które rozwinęły produkcję swoich własnych wideo online. Obecnie kreci ich ok. 60 tygodniowo w swoich dwóch studiach produkcyjnych w Nowym Jorku.
Dlaczego Forbesowi się udaje? Bo nie boi się innowacji, nie boi się eksperymentować. To właśnie takie gazety tworzą informację nowej generacji, „informację 3.0".
> Źródło: Media Cafe (fr.)
> Tag: media, tradycyjne media, prasa, dziennikarstwo, informacja, internet, wideo
Komentarze
Poza tym publikowanie wszystkiego on-line nie jest zapewne jedynym czynnikiem wzrostu sprzedaży…