„Od dziesięciu lat, od początku naszego istnienia w internecie, udostępniamy [darmowo] wszystkie materiały w naszym wydaniu online. W ciągu tego okresu, czytelnictwo naszego magazynu rośnie z roku na rok"- powiedział James Spanfeller, prezes Forbes.com, na forum Online Publishers Association (OPA).
Szesnaście milionów użytkowników korzysta co miesiąc z serwisu online Forbesa. Według Spanfellera, sukces marki jest ważniejszy niż sukces samego serwisu:
„Sposób w jaki ludzie znajdują nasze treści jest mniej istotny niż fakt, że znajdują naszą markę i ją rozpoznają".Forbes jest też jednym z pierwszych amerykańskich magazynów, które rozwinęły produkcję swoich własnych wideo online. Obecnie kreci ich ok. 60 tygodniowo w swoich dwóch studiach produkcyjnych w Nowym Jorku.
Dlaczego Forbesowi się udaje? Bo nie boi się innowacji, nie boi się eksperymentować. To właśnie takie gazety tworzą informację nowej generacji, „informację 3.0".
> Źródło: Media Cafe (fr.)
> Tag: media, tradycyjne media, prasa, dziennikarstwo, informacja, internet, wideo
2 komentarze:
„Forbes” ma 90-letnią tradycję i uznanie na całym świecie. Nie sądzę, że ten efekt jest uniwersalny; regionalne czy lokalne media nie poradziłyby sobie, gdyby wersje papierowa i elektroniczna były równe w zakresie zawartości merytorycznej.
Poza tym publikowanie wszystkiego on-line nie jest zapewne jedynym czynnikiem wzrostu sprzedaży…
Panie Krzysztofie, a co Pan sądzi o ostatnich zmianach na gazeta.pl i na infor.pl? (jest dużo głosów, że infor.pl przejął dawny layout gazety) :)
Prześlij komentarz