Rosną wydatki na reklamę w internecie w Polsce

Rok 2006 w internecie upłynął w Polsce pod znakiem wzrostu wydatków na reklamę online, spektakularnego wzrostu popularności serwisów tworzonych przez użytkowników oraz rozwoju rynku handlu elektronicznego - takie są główne wnioski nowego raportu Interactive Advertising Bureau Polska (IAB).

Raport, który jest czwartą edycją wydawaną wspólnie z magazynem „Brief", przedstawia następujące zagadnienia: Dostęp do internetu, Broadband, Konsumenci online, Czas korzystania, Reklama Online, Wyszukiwarki, Witryny internetowe, E-commerce, Web 2.0.

Dostęp do internetu

Według badania Megapanel PBI/Gemius liczba polskich internautów w wieku 7+ pod koniec 2006 roku wynosiła 13,1 mln. Polska zajmuje 9. miejsce w Europie pod względem liczby internautów.

W Polsce z internetu częściej korzystają mieszkańcy miast (prawie 50 proc.) niż wsi (22 proc.) oraz młodsi niż starsi (w grupie wiekowej 15-19 prawie wszyscy korzystają z sieci, zaś wśród osób powyżej 60 roku życia zaledwie 4 proc.).

3/4 polskich internautów łączy się z siecią w domu, 91 proc. z nich korzysta ze stałego łącza. średni czas korzystania z internetu w Polsce wzrósł w ciągu 2006 roku z 25 do 30 godzin miesięcznie.




Reklama online

W 2006 roku wydatki netto (bez umów barterowych) na reklamę w internecie w Polsce wyniosły ok. 215 mln złotych. Oznacza to wzrost o prawie 60 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Wydatki na reklamę online stanowiły już 3,9 proc. wszystkich wydatków reklamowych.

Dla porównania, w Wielkiej Brytanii internet przyciąga ponad 11 proc. wszystkich nakładów na reklamę, więcej niż radio i outdoor razem wzięte. Na całym świecie wydatki na reklamę online to 5,8 proc. wszystkich wydatków reklamowych.




E-commerce i ogłoszenia

Obroty polskiego e-commerce wzrosły w 2006 roku do 5 mld złotych. Zakupy w sieci robi ponad 3,3 miliona osób.

Pod koniec 2006 roku już 5,8 miliona osób w Polsce (44% internautów w wieku 7+) korzystało z serwisów ogłoszeniowych w internecie.



Broadband

W 2006 roku liczba łączy szerokopasmowych w Polsce wzrosła o ponad 170 proc. Nowe regulacje prawne znacznie zwiększyły konkurencję na rynku dostępu do internetu.

> Źródło: IAB Polska

> Tag: , ,

Komentarze

vishnu pisze…
nice article on MEDIA CAFÉ POLSKA
Agnieszka Zarębska pisze…
Na pewno jest tak, że wydatki cały czas rosną gdyż jest większa konkurencja na rynku. Jeśli już chcemy wydać pieniądze to wybierzmy jak najlepszą firmę. Ja zdecydowałam się na https://fabrykamarketingu.pl i jestem z nich jak najbardziej zadowolona. Nikt nigdy nie potrafił rozreklamować mojej firmy tak jak dom mediowy Fabryka Marketingu.
Patryk Wojtkowski pisze…
Nie ma co się dziwić, że reklama w internecie kosztuje co raz więcej. W końcu jest to spowodowane tym, że więcej osób chce się w tym internecie znaleźć. Ja dzięki firmie http://tearsofjoy.pl/< osiągnąłem to co sobie założyłem. Jestem bardzo zadowolony z efektu współpracy na płaszczyźnie social media.
To, że reklama(porządna reklama) musi kosztowac, nie powinno to być tajemnicą dla nikogo. Zanim wybierzemy odpowiednią agencję interaktywną, zastanówmy się jak sfinansujemy nasze działania. Musimy zdawać sobie sprawę, że jest to proces dość długi. U mnie na szerokie wody pomogła wypłynąć firma https://salvusmoney.pl/ dzięki której zainwestowałem w firmę(marketing).
rodiki pisze…
Może i koszty rosną, ale ma to swoje uzasadnienie. W każdym razie i tak warto czasem dołożyć, aby mieć pewność że reklama zostanie dobrze zrealizowana. Dlatego warto współpracować z agencjami typu Green Parrot , które profesjonalnie realizują kampanie marketingowe
Warto również wspomnieć o tym, że same działania marketingowe przede wszystkim muszą być dobrze przemyślane. Mi podoba się to co przeczytałem w artykule https://www.studioidea.com.pl/3-najczestsze-bledy-popelniane-na-social-mediach/ i tak naprawdę są niektóre błędy, które możemy popełniać w social mediach.
Kiedy chodzi o reklamę w Internecie to ja jestem przekonany, że warto jest przede wszystkim skupiać się na social mediach. Świetnie również we wpisie http://www.linuxindex.pl/grafiki-na-fb-czy-maja-jakies-ograniczenia/ przedstawiono to jakie grafiki na FB są rekomendowane.
Kiedy jeszcze tak naprawdę chodzi o same kwestie związane z marketingiem internetowym to moim zdaniem zawód specjalisty ds. influencerów również jest niezwykle ciekawy. Bardzo fajnie o tym napisano w http://www.profet.pl/na-czym-polega-zawod-specjalisty-ds-influencerow/ i ja jestem zdania, że taka wiedza na pewno się każdemu przyda.
Przede wszystkim sama reklama w Internecie dziś jest czymś normalnym i myślę, że również każdy z nas powinien wiedzieć jakie narzędzia do social mediów mogą nam się przydać. W takich sytuacjach warto jest przeczytać wpis https://searcharchives.pl/poznaj-narzedzia-pomocne-w-social-mediach/ gdzie ten temat został świetnie opisany.