Rok 2006 w internecie upłynął w Polsce pod znakiem wzrostu wydatków na reklamę online, spektakularnego wzrostu popularności serwisów tworzonych przez użytkowników oraz rozwoju rynku handlu elektronicznego - takie są główne wnioski nowego raportu Interactive Advertising Bureau Polska (IAB).
Raport, który jest czwartą edycją wydawaną wspólnie z magazynem „Brief", przedstawia następujące zagadnienia: Dostęp do internetu, Broadband, Konsumenci online, Czas korzystania, Reklama Online, Wyszukiwarki, Witryny internetowe, E-commerce, Web 2.0.
Dostęp do internetu
Według badania Megapanel PBI/Gemius liczba polskich internautów w wieku 7+ pod koniec 2006 roku wynosiła 13,1 mln. Polska zajmuje 9. miejsce w Europie pod względem liczby internautów.
W Polsce z internetu częściej korzystają mieszkańcy miast (prawie 50 proc.) niż wsi (22 proc.) oraz młodsi niż starsi (w grupie wiekowej 15-19 prawie wszyscy korzystają z sieci, zaś wśród osób powyżej 60 roku życia zaledwie 4 proc.).
3/4 polskich internautów łączy się z siecią w domu, 91 proc. z nich korzysta ze stałego łącza. średni czas korzystania z internetu w Polsce wzrósł w ciągu 2006 roku z 25 do 30 godzin miesięcznie.
Reklama online
W 2006 roku wydatki netto (bez umów barterowych) na reklamę w internecie w Polsce wyniosły ok. 215 mln złotych. Oznacza to wzrost o prawie 60 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Wydatki na reklamę online stanowiły już 3,9 proc. wszystkich wydatków reklamowych.
Dla porównania, w Wielkiej Brytanii internet przyciąga ponad 11 proc. wszystkich nakładów na reklamę, więcej niż radio i outdoor razem wzięte. Na całym świecie wydatki na reklamę online to 5,8 proc. wszystkich wydatków reklamowych.
E-commerce i ogłoszenia
Obroty polskiego e-commerce wzrosły w 2006 roku do 5 mld złotych. Zakupy w sieci robi ponad 3,3 miliona osób.
Pod koniec 2006 roku już 5,8 miliona osób w Polsce (44% internautów w wieku 7+) korzystało z serwisów ogłoszeniowych w internecie.
Broadband
W 2006 roku liczba łączy szerokopasmowych w Polsce wzrosła o ponad 170 proc. Nowe regulacje prawne znacznie zwiększyły konkurencję na rynku dostępu do internetu.
> Źródło: IAB Polska
> Tag: internet, ecommerce, reklama
Raport, który jest czwartą edycją wydawaną wspólnie z magazynem „Brief", przedstawia następujące zagadnienia: Dostęp do internetu, Broadband, Konsumenci online, Czas korzystania, Reklama Online, Wyszukiwarki, Witryny internetowe, E-commerce, Web 2.0.
Dostęp do internetu
Według badania Megapanel PBI/Gemius liczba polskich internautów w wieku 7+ pod koniec 2006 roku wynosiła 13,1 mln. Polska zajmuje 9. miejsce w Europie pod względem liczby internautów.
W Polsce z internetu częściej korzystają mieszkańcy miast (prawie 50 proc.) niż wsi (22 proc.) oraz młodsi niż starsi (w grupie wiekowej 15-19 prawie wszyscy korzystają z sieci, zaś wśród osób powyżej 60 roku życia zaledwie 4 proc.).
3/4 polskich internautów łączy się z siecią w domu, 91 proc. z nich korzysta ze stałego łącza. średni czas korzystania z internetu w Polsce wzrósł w ciągu 2006 roku z 25 do 30 godzin miesięcznie.
Reklama online
W 2006 roku wydatki netto (bez umów barterowych) na reklamę w internecie w Polsce wyniosły ok. 215 mln złotych. Oznacza to wzrost o prawie 60 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Wydatki na reklamę online stanowiły już 3,9 proc. wszystkich wydatków reklamowych.
Dla porównania, w Wielkiej Brytanii internet przyciąga ponad 11 proc. wszystkich nakładów na reklamę, więcej niż radio i outdoor razem wzięte. Na całym świecie wydatki na reklamę online to 5,8 proc. wszystkich wydatków reklamowych.
E-commerce i ogłoszenia
Obroty polskiego e-commerce wzrosły w 2006 roku do 5 mld złotych. Zakupy w sieci robi ponad 3,3 miliona osób.
Pod koniec 2006 roku już 5,8 miliona osób w Polsce (44% internautów w wieku 7+) korzystało z serwisów ogłoszeniowych w internecie.
Broadband
W 2006 roku liczba łączy szerokopasmowych w Polsce wzrosła o ponad 170 proc. Nowe regulacje prawne znacznie zwiększyły konkurencję na rynku dostępu do internetu.
> Źródło: IAB Polska
> Tag: internet, ecommerce, reklama
Komentarze