Detronizują witryny porno, rozwijają coraz to nowe wersje tematyczne, lub zagraniczne, w tym polskie, ściągają masowo reklamy i jak magnes przyciągają polityków wszelkiej maści- serwisy społecznościowe stają się teraz głównym motorem rozwoju internetu.
Trzy przykłady z ostatnich kilku tygodni:
- Yahoo! stworzyło nowy serwis społecznościowy Mash. To mieszanka elementów z MyYahoo, Yahoo 360 i nowych rozwiązań w stylu Facebook. Chodzi o możliwość dodawania aplikacji internetowych, co jako pierwszy na taką skalę wprowadził Facebook, który będzie miał do końca tego roku 200 milionów użytkowników i będzie wart, jak obliczają analitycy, ok. 10 miliardów dolarów. Pisze o tym Dan Farber.
- NBC i jego partner News Corp. stworzyli konkurencję dla YouTube: Hulu. Nowy serwis rusza oficjalnie w październiku 2007 r. Żeby przyciągąć internautów, Hulu postawił na seriale finansoswane reklamą online:24 godziny, Simpsons, Borat czy Little Miss Sunshine.
- Francuski dziennik „Le Monde", patrzący dotychczas z lekceważeniem na amatorów „pseudo-dziennikarzy" i zarzekający się, że nigdy nie splami się „czymś takim", uruchomił Le Post, serwis oparty na dziennikarstwie obywatelskim. Le Post funkcjonuje jako nowa marka, by nie nadszarpnąć prestiżowego wizerunku „Le Monde".
- w sierpniu br. Interia uruchomiła Grosso.pl, serwis społecznościowy e-commerce, w którym użytkownicy mają oceniać i polecać innym ciekawe produkty. Inne serwisy społecznościowe Interii: Interia360.pl oparty na społeczności dziennikarzy obywatelskich, Podaj Książkę, Zrobię to...
- Pies.onet.pl, serwis dla miłośników psów na Onecie
- polska wersja Bebo.com - jednego z największych serwisów społecznościowych na świecie.,
- Zicherka.pl dla Ślązaków,
- Ściąga.onet.pl dla uczniów i studentów,
- Kindi.pl dla rodziców,
- Profeo.pl dla profesjonalistów, którzy chcą rozwijać swoje kontakty biznesowe,
- do stworzenia witryny społecznościowej dla swoich klientów przymierza się Heyah...
PS.
Serwisy społecznościowe na świecie będą tematem naszej rozmowy z Cezarym Łasiczką w audycji „W sieci sieci", na antenie Tok FM (97,7 FM w Warszawie) we wtorek 18 września 2007 r., godz. 22.00-23.00. Tydzień temu, 11 września, rozmawialiśmy o polskich serwisach społecznościowych.
> Wiedzieć więcej:
BBC zaczyna używać odnośników do serwisów Web 2.0 tworzonych przez internautów
Onet zakłada serwis dla miłośników psów, ale zarzuca go reklamami, które zniechęcają do lektury
Grono i MojaGeneracja są najczęściej cytowanymi serwisami społecznościowymi w internecie
Serwis społecznościowy Bebo będzie sponsorem spotkania Yulbiz Warszawa 28 sierpnia 2007 r.
Serwis społecznościowy Bebo uruchamia swoją polską wersję
Czy serwis społecznościowy Facebook zrewolucjonizuje internet?
Zicherka.pl czyli web 2.0 na Śląsku
Społecznościowe recenzje video to jest to !
Konkurenci depczą MySpace po piętach
> Tag: internet, marketing, Onet, reklama, serwis spolecznosciowy, web2.0, MySpace, Facebook, Grono, MojaGeneracja
Komentarze
Maja byc podcasty, ale nie jestem w stanie powiedziec kiedy.