Baner reklamowy na blogu TechCrunch kosztuje 10.000 dolarów miesięcznie. Ale musi się dzielić z agencją reklamową.
Czy można zarobić na blogach? Można i to zupełnie nieźle. O blogowym biznesie pisze amerykański dziennik „San Francisco Chronicle" w artykule „Yes, some blogs are profitable - very profitable".
Chodzi oczywiście o amerykański biznes i o blogi, które dobrze znamy: Boing Boing, TechCrunch, GigaOm, VentureBeat, BlogHer, Daily Kos, Sugar Inc...Dane cytowane przez „San Francisco Chronicle" są cenne, gdyż są świeże:
- Techcrunch generuje 240.000 dolarów obrotów miesięcznie na swoich blogach, które odwiedza co miesiąc 1,25 milionów unikalnych użytkowników (dane z sierpnia 2007). To daje 0,19 centów obrotów na jednego unikalnego użytkownika.
- Jeden baner na TechCrunch kosztuje 10.000 dolarów miesięcznie. Ale Federated Media, , która zarządza kampaniami reklamowymi na 130 największych blogach w USA, zachowuje sobie 60% przychodów.
- Cost Per Mille (CPM, banery reklamowe) zwiększył się w ciągu dwóch lat pięć razy ! Z 4 dolarów wzrósł do 20-30 dolarów według Federated Media.
- Chodzi tu tak naprawdę profesjonalne serwisy prowadzone przez zawodowych dziennikarzy i specjalistów w formie blogów.
- Te serwisy blogowe zatrudniają pracowników w pełnym wymiarze godzin.
- Tematem większość dochodowych blogów jest internet, nowe narzędzia i technologie.
- Wszystkie te blogi są pisane po angielsku, co gwarantuje im światowy zasięg.
Jak widać w Polsce niełatwo uczynić blogi dochodowe, bardzo dochodowe.
> Wiedzieć więcej:
> Tag: blog, business model, web2.0
Komentarze
Cała ta dochodowość bierze się z odwiedzalności. W Polsce nie ma odpowiednio dużej liczby internautów zainteresowanych tematyką taką jak Techcrunch, więc w naszym kraju na takim blogu nie zarobi się.