Czy Francuzi są uzależnieni od serwisów społecznościowych?

Co czwarty Francuz nie może się obejść bez swojego serwisu społecznościowego w ciągu dnia. Do takich wniosków doszli autorzy raportu przygotowanego dla serwisu Badoo.com, który cytuje blog Mashable.

Badoo nazywa to przyzwyczajenie „Social Itch”, co oznacza potrzebę permanentnego sprawdzania co się dzieje w naszej sieci przyjaciół i rodziny.

Według Badoo, użytkownicy serwisów społecznościowych we Francji spędzają na nich średnio 12 godzin tygodniowo sprawdzając swój status. 12% respondentów przyznaje się do przebywania w serwisach społecznościowych co najmniej 6 godzin dziennie! To się nazywa „social network addicts".

Oto trzy główne wnioski z raportu:

  • 17 % badanych osób twierdzi, że podłączenie się do ich sieci społecznej jest pierwszą rzeczą, o jakiej myślą wstając rano z łóżka.
  • 9% badanych przyznaje się, że to rzeczywiście pierwsza rzecz, jaką robią przychodząc do pracy.
  • Tylko 25% badanych wyobraża sobie dzień bez podłączenia do ich sieci znajomych.

Mashable cytuje też ciekawą wypowiedź psychologa Hendrika Hinrichsena:

„Statystyki jasno pokazują, że coraz więcej internautów korzysta z serwisów społecznościowych jako głównej formy komunikacji. Przyjaźnie i nowe znajomości zawiązują się bez przerwy w internecie. Żeby być 'widzianym' i 'być na czasie' trzeba być podłączonym do swojego serwisu społecznościowego. Termin 'Social Itch', który można przetłumaczyć jako 'swędzenie społeczne' pokazuje, że istnieje permanentna potrzeba aktualizacji wiedzy o tym co się dzieje u naszych znajomych" - tłumaczyHinrichsen.

Statystyki są interesujące, ale nieznana jest wielkość panelu, ani metoda badań Badoo. Dlatego też Mashable zastanawia się nad ich wiarygodnością. Nie zmienia to faktu, że wielu z nasz zna osoby uzależnione od serwisów społecznościowych, choćby od Naszej Klasy.

> Wiedzieć więcej:
> Tag:

Komentarze