„Top Gear" - nowy magazyn dle mężczyzn ukaże się 14 lutego

Na dwa tygodnie przez uruchomieniem nowego tytułu - „Top Gear", wydawnictwo Hachette Filipacchi Burda Polska (HFBP) zmienia nazwę na Burda Media Polska - informuje Press.

Francuzi odsprzedali swojemu niemieckiemu partnerowi, wydawnictwu Burda Verlag Osteuropa, posiadającemu 51 proc. udziałów w HFBP, pozostałe 49 proc. udziałów.

Firmy: Lagardere Active Media (poprzednio Hachette Filipacchi) i Hubert Burda Media, właściciel Burdy Verlag Osteuropa, doszły do porozumienia w tej kwestii już pod koniec 2007 roku.

„Transakcja [jest] realizowana w ramach nowej strategii grupy Lagardere, która przewiduje modele licencyjne z silnymi partnerami w wielu krajach. Burda w Polsce posiada wszystkie atuty, żeby wydawać nasze markowe tytuły" - tłumaczy Jean de Boisdeffre, zastępca dyrektora generalnego Lagardere Active International, który jest największym wydawcą prasy magazynowej na świecie (260 tytułów wydawanych w 41 krajach).

Decyzja Francuzów jest skutkiem restrukturyzacji przeprowadzonej w pionie magazynów, tzw. „planu racjonalizacji", który zaowocował zamknięciem nierentownych tytułów i wycofaniem się z tych rynków, na których ich pozycja była słaba. W kwietniu 2007 roku Lagardere wycofał się z Norwegii, we wrześniu ze Szwecji.

Burda działa w Polsce od 1989 roku. W 2006 roku razem z Hachette Filipacchi Media utworzyła spółkę joint venture Hachette Filipacchi Burda Polska. Obecnie wydaje ona takie czasopisma jak
  • „Elle"
  • „Elle Decoration"
  • „Samo Zdrowie"
  • „Burda"
  • „Dobre Rady"
  • „Sól i Pieprz"
  • „Przyślij Przepis!"
  • „Mój Piękny Dom"
  • „Mój Piękny Ogród",
  • „Chip".
Burda przygotowuje dwa nowe projekty:
  • "In Style" (debiut w marcu 2008 roku )
  • Top Gear" (debiut 14 lutego 2008 roku).
„Top Gear" będzie wydawany na licencji „BBC Top Gear Magazine", który jest najlepiej sprzedającym się magazynem motoryzacyjnym w Wielkiej Brytanii. Nic dziwnego, z pismem związany jest m.in. znany dziennikarz motoryzacyjny Jeremy Clarkson, autor słynnej już audycji „Top Gear". Ale czy uda mu się powtórzyć ten sukces w Polsce, gdzie mężczyźnie raczej niechętnie czytają tytuły adresowane do nich?

> Tag: ,

Komentarze

Hoota Warszawa pisze…
Znajomy twierdzi, że naczelny polskiej edycji w końcu trochę zmądrzał lub raczej spoważniał. Ja go znam jako furiata i egoistę. Czy taki człowiek może pokierować jakimkolwiek projektem?
Anonimowy pisze…
A mi się wydaje że Top gear to strzał w 10... Mam nadzieje że odmieni to troche rynek sztampowych i nudnych pism motoryzacyjnych...
Anonimowy pisze…
Magazyn KMH dla mnie nie jest nudne tylko super (poza literówkami). To raczej należy mieć nadzieję że p. Frankowski zdoła dociągnąć do poziomu magazynu KMH.
Anonimowy pisze…
Piotr R. Frankowski był kiedyś kolegą redakcyjnym Martina Śliwy i Daniela Ratowskiego w legendarnym Motomagazynie.
Jeżeli polski Top Gear będzie podobny do KMh to będę miał co czytać. :)
Czasopisma takie jak Auto Świat czy inne piszące o Daciach i innych szarych pudełkach do jeżdżenia są nudne. Prawdziwe samochody zasługują na to, żeby pisać o nich z pasją.
Anonimowy pisze…
widzę panowie bardoz osobiście pochodzą do tej gazeta a raczej do naczelnego... mnie jako czytelnik mało to interesuje i powiem tylko tyle że magazyn jest świetny i właśnie teog mi brakowało w Polskich gazetach. Dość już miałem nudnych, przderukowanych z niemieckich gazet testów.
Anonimowy pisze…
DLACZEGO TYLKO DLA FACETÓW??!! Top Gear to dzieło!! w TV i na papierze :) I - co najważniejsze - nei tylko dla facetów :)