Na dwa tygodnie przez uruchomieniem nowego tytułu - „Top Gear", wydawnictwo Hachette Filipacchi Burda Polska (HFBP) zmienia nazwę na Burda Media Polska - informuje Press.
Francuzi odsprzedali swojemu niemieckiemu partnerowi, wydawnictwu Burda Verlag Osteuropa, posiadającemu 51 proc. udziałów w HFBP, pozostałe 49 proc. udziałów.
Firmy: Lagardere Active Media (poprzednio Hachette Filipacchi) i Hubert Burda Media, właściciel Burdy Verlag Osteuropa, doszły do porozumienia w tej kwestii już pod koniec 2007 roku.
Decyzja Francuzów jest skutkiem restrukturyzacji przeprowadzonej w pionie magazynów, tzw. „planu racjonalizacji", który zaowocował zamknięciem nierentownych tytułów i wycofaniem się z tych rynków, na których ich pozycja była słaba. W kwietniu 2007 roku Lagardere wycofał się z Norwegii, we wrześniu ze Szwecji.
Burda działa w Polsce od 1989 roku. W 2006 roku razem z Hachette Filipacchi Media utworzyła spółkę joint venture Hachette Filipacchi Burda Polska. Obecnie wydaje ona takie czasopisma jak
> Tag: Burda, Top Gear
Francuzi odsprzedali swojemu niemieckiemu partnerowi, wydawnictwu Burda Verlag Osteuropa, posiadającemu 51 proc. udziałów w HFBP, pozostałe 49 proc. udziałów.
Firmy: Lagardere Active Media (poprzednio Hachette Filipacchi) i Hubert Burda Media, właściciel Burdy Verlag Osteuropa, doszły do porozumienia w tej kwestii już pod koniec 2007 roku.
„Transakcja [jest] realizowana w ramach nowej strategii grupy Lagardere, która przewiduje modele licencyjne z silnymi partnerami w wielu krajach. Burda w Polsce posiada wszystkie atuty, żeby wydawać nasze markowe tytuły" - tłumaczy Jean de Boisdeffre, zastępca dyrektora generalnego Lagardere Active International, który jest największym wydawcą prasy magazynowej na świecie (260 tytułów wydawanych w 41 krajach).
Decyzja Francuzów jest skutkiem restrukturyzacji przeprowadzonej w pionie magazynów, tzw. „planu racjonalizacji", który zaowocował zamknięciem nierentownych tytułów i wycofaniem się z tych rynków, na których ich pozycja była słaba. W kwietniu 2007 roku Lagardere wycofał się z Norwegii, we wrześniu ze Szwecji.
Burda działa w Polsce od 1989 roku. W 2006 roku razem z Hachette Filipacchi Media utworzyła spółkę joint venture Hachette Filipacchi Burda Polska. Obecnie wydaje ona takie czasopisma jak
- „Elle"
- „Elle Decoration"
- „Samo Zdrowie"
- „Burda"
- „Dobre Rady"
- „Sól i Pieprz"
- „Przyślij Przepis!"
- „Mój Piękny Dom"
- „Mój Piękny Ogród",
- „Chip".
- "In Style" (debiut w marcu 2008 roku )
- „Top Gear" (debiut 14 lutego 2008 roku).
> Tag: Burda, Top Gear
Komentarze
Jeżeli polski Top Gear będzie podobny do KMh to będę miał co czytać. :)
Czasopisma takie jak Auto Świat czy inne piszące o Daciach i innych szarych pudełkach do jeżdżenia są nudne. Prawdziwe samochody zasługują na to, żeby pisać o nich z pasją.