- Pobierz link
- X
- Inne aplikacje
Polskie tygodniki tracą czytelników. Tak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy za rok 2007 i za styczeń 2008 roku. Pisze o tym dziś „Rzeczpospolita".
W porównaniu ze styczniem zeszłego roku:
> Tag: media, prasa, tygodniki
- „Polityka” straciła 7,8 proc.,
- „Newsweek Polska” – 11 proc.,
- „Wprost” – 14,1 proc.
- „Przekrój” - 0,5 proc. (tak mała strata wynika ze styczniowej zmiany makiety i kampanii promocyjnej).
„To wynik zmęczenia ludzi tematami politycznymi, ale też uspokojenia życia publicznego. W ostatnich miesiącach nie ma tylu głośnych afer. Styczniowe spadki mogą być też skutkiem wyczerpanych po świętach budżetów domowych - uważa Piotr Zmelonek, dyrektor pionu wydawniczego w Polityce Spółdzielni Pracy, cytowany przez „Rzeczpospolitą". Według Zmelonka mniejsze zainteresowanie prasą to efekt zmian, jakie w ostatnich latach zaszły w sposobie spędzania wolnego czasu. Ludzie mają go coraz mniej, a do wyboru jest coraz więcej zajęć i rozrywek. „Wszystkie media walczą o tych samych odbiorców. Z gazetami i tygodnikami rywalizują informacyjne kanały telewizyjne. W najbliższych trzech – pięciu latach należy się spodziewać dalszych spadków sprzedaży. Coraz bardziej skłaniam się też ku twierdzeniu, że prasa drukowana stanie się ekskluzywnym uzupełnieniem do wydań elektronicznych – mówi Stanisław Janecki, redaktor naczelny „Wprost”, cytowany przez „Rzeczpospolitą".By spowolnić tę tendencję - bo powstrzymać jej się raczej nie da - wydawcy tygodników będą kontynuowali walkę na kolekcje płyt i książek. Czy to wystarczy? A może to już czas, by zacząć myśleć, jak amerykański „Ad Week"o przechodzeniu do internetu? > Wiedzieć więcej:
- Internet jest rewolucją, która zmienia reguły gry w mediach raz na zawsze Web 2.0 jest nowa i byc moze ostatnia szansa dla tradycyjnych mediow
- Italianizacja polskich mediów
- Tygodnik „Ad Week" zaczyna powoli przechodzić do internetu
- Polskie tygodniki zaczęły wreszcie szukać czytelników i reklamodawców w internecie
- Polskie tygodniki opinii tracą czytelników, ale jeszcze nie szukają ich w internecie
- Czy biznes prasowy wchodzi w krytyczna faze?
- Największe tygodniki opinii tracą czytelników
Komentarze