Czy to koniec informacji za darmo w internecie? Media tradycyjne - głównie prasa codzienna, ale nie tylko - zaczynają mieć nóż na gardle za sprawą kryzysu.
Potrafią produkować informację wysokiej jakości, ale nie potrafią na niej zarabiać w internecie, gdzie budżety reklamowe stanowią - w ich przypadku - ułamek tego, co zgarniają dzięki papierowi.
Nie rozumieją internetu, nie mają web-strategów i web-wizjonerów, nie mają pomysłu na biznes w sieci.
Teraz wydawcy coraz częściej zaczynają przebąkiwać o sprzedawaniu swojego produktu intelektualnego - bo tym właśnie jest informacja - również w internecie.
Czy przestali się bać, że stracą wszystkich swoich unikalnych (UU) i realnych (RU) użytkowników? Mam nadzieję, że nie, bo mogą się na tym nieźle przejechać... Transformacji cyfrowej uniknąć nie można.
Niektórzy koledzy i koleżanki z Facebooka nie wierzą, że wydawcy prasy mają zamiar kazać płacić za informację w internecie.
Ja biorę wypowiedzi Rupperta Murdocha i Axela Springera na serio.
O tym wszystkim będziemy dziś rozmawiać z Cezarym Łasiczką w audycji „W sieci sieci", na antenie Tok FM (97,7 FM w Warszawie, godz. 22.00-23.00).
Serdecznie zapraszam do słuchania i do zadawania pytań mailowo, telefonicznie i/lub przez Gadu Gadu (977).
Komentarze
Moim zdaniem portale prędzej zaczną płacić użytkownikom niż użytkownicy im.
Bo jeśli You Tube będzie najprawdopodobniej stratny 470 mln $, Facebook i Twitter na razie nie myślą jak zarabiać (a raczej nie wiedzą jak to zrobić), digg to samo, to chyba jest to głębszy problem.