Transformacja cyfrowa mediów tradycyjnych: Czy to koniec informacji za darmo w internecie?

Czy to koniec informacji za darmo w internecie? Media tradycyjne - głównie prasa codzienna, ale nie tylko - zaczynają mieć nóż na gardle za sprawą kryzysu. 

Potrafią produkować informację wysokiej jakości, ale nie potrafią na niej zarabiać w internecie, gdzie budżety reklamowe stanowią - w ich przypadku - ułamek tego, co zgarniają dzięki papierowi. 

Nie rozumieją internetu, nie mają web-strategów i web-wizjonerów, nie mają pomysłu na biznes w sieci.

Teraz wydawcy coraz częściej zaczynają przebąkiwać o sprzedawaniu swojego produktu intelektualnego - bo tym właśnie jest informacja - również w internecie. 

Czy przestali się bać, że stracą wszystkich swoich unikalnych (UU) i realnych (RU) użytkowników? Mam nadzieję, że nie, bo mogą się na tym nieźle przejechać... Transformacji cyfrowej uniknąć nie można.

Niektórzy koledzy i koleżanki z Facebooka nie wierzą, że wydawcy prasy mają zamiar kazać płacić za informację w internecie. 

Ja biorę wypowiedzi Rupperta Murdocha i Axela Springera na serio.

O tym wszystkim będziemy dziś rozmawiać z Cezarym Łasiczką w audycji „W sieci sieci", na antenie Tok FM (97,7 FM w Warszawie, godz. 22.00-23.00). 

 Serdecznie zapraszam do słuchania i do zadawania pytań mailowo, telefonicznie i/lub przez Gadu Gadu (977). 

Komentarze

Anonimowy pisze…
Nie wierzę, że odważą sie na taki krok. To jednak zbyt ryzykowne.
Dosłownie godzinę temu napisałem na ten sam temat:). http://like-a-geek.jogger.pl/2009/04/07/kto-tu-komu-placi/

Moim zdaniem portale prędzej zaczną płacić użytkownikom niż użytkownicy im.
YburG pisze…
Sam nie wiem, czy tylko tzw. stare media mają problem z zarabianiem w internecie.
Bo jeśli You Tube będzie najprawdopodobniej stratny 470 mln $, Facebook i Twitter na razie nie myślą jak zarabiać (a raczej nie wiedzą jak to zrobić), digg to samo, to chyba jest to głębszy problem.
Wycieczki Afryka pisze…
To przewróciło by cały internet dogóry nogami.