Agora wchodzi do telewizora

Dzięki widgetowi z newsami ze swoich serwisów, Agora próbuje dotrzeć do kolejnej grupy odbiorców.

Agora wchodzi do telewizora. Samsung Electronics Polska i Agora, wydawca m. in. „Gazety Wyborczej" i portalu Gazeta.pl, uruchamiają pierwszy polskojęzyczny widget do odtwarzania treści online bezpośrednio na ekranie telewizora.

Dzięki nowej aplikacji, wszystkie informacje pochodzące m.in. z: Gazeta.pl, Wyborcza.pl, Sport.pl, a także z serwisów rozrywkowych i lokalnych należących do Grupy Gazeta.pl, będą wyświetlane bezpośrednio na ekranie telewizora, bez konieczności wykorzystywania komputera.

Agora jest pierwszym polskim dostawcą treści online dla multimedialnych telewizorów marki Samsung. Jej widget będzie dostępny w najnowszych modelach Samsung LED TV serii B7000 i wyższych oraz w telewizorach LCD i plazmowych, serie B650 i wyższe.

Oprócz aplikacji Agory, użytkownicy telewizorów marki Samsung mogą korzystać także z widgetów umożliwiających dostęp do treści serwisów YouTube, AccuWeather oraz USA Today.

Agora konsekwentnie kontynuuje swoją strategię, którą nazywam strategią „wszędobylskości", tzn. obecności na wszystkich możliwych platformach: internet i komórka, w tym iPhone, a teraz także telewizja.

W połączeniu ze strategią zapychania nisz, pozwala to Agorze na docieranie do coraz to nowych segmentów odbiorców, w tym przypadku do użytkowników multimedialnych telewizorów marki Samsung. Jest ich jeszcze niewielu, bo telewizory te dopiero wchodzą na rynek, ale tu chodzi głównie o zbudowanie przyczółka w perspektywicznym sektorze, na który stawia również Samsung, w chwili obecnej najbardziej dynamiczny lider innowacji w branży telewizyjnej.

> Wiedzieć więcej:
  • Widget jest darmowym narzędziem personalizacji stron internetowych, w tym blogów. To mini-agregator, który pobiera treści przez kanał RSS. Służy do dystrybucji treści komercyjnej (reklamy, zajawki promocyjne, klipy i podcasty reklamowe...) i niekomercyjnej (galeria widgetów na Widgipedia.com). Te internetowe i mobilne aplikacje ery Web 2.0 robią tylko jedną rzecz: przekazują newsy z jednego źródła, albo pełnią funkcję kalendarza, albo pokazują pogodę, lub wyszukują słowa w Wikipedii.

  • Widgety zmieniają nie tylko nasz sposób konsumpcji mediów w internecie. Te małe aplikacje zainstalowane na przykład na pulpicie naszego komputera pozwalają na czytanie newsów bez wchodzenia na strony internetowe portali czy blogów, ale też na kupowanie np. pizzy.

  • Widgety są dziś wszędzie: na blogach, portalach, stronach startowych i serwisach społecznościowych, w komórkach, a nawet na pulpitach naszych komputerów i w niektórych telewizorach. Marketerzy główkują po nocach jak nam je wcisnąć, a Google produkuje je teraz na setki co miesiąc.
  • Inwazja widgetów
  • PizzaHut udostępnia swoim klientom widget do kupowania pizzy i Coca Coli
  • Miliony ludzi korzysta z internetu przy pomocy widgetów

Komentarze

łoooo lecę do sklepu
BeautyIcon pisze…
Sprawdziło się w świecie, może sprawdzi się i w Polsce...