Coca Cola zastępuje swoją stronę korporacyjną przez lifestylowy magazyn cyfrowy. To rewolucja marketingowa!
Nowoczesny, wizualny design i absolutna prostota - to główne atuty nowej strony Coca Coli |
Coca Cola zastępuje swoją stronę korporacyjną przez wizualny digital magazine Coca Cola Journey. Jeszcze nigdy żadna marka nie posunęła się tak daleko w Content Marketingu i nie zrezygnowała z tradycyjnej, statycznej strony www, komunikującej m. in. z inwestorami, na rzecz magazynu w stylu lifestylowym. To rewolucja marketingowa w świecie wielkich korporacji.
Dobrze opisuję to Clyde Tuggle, wiceprezes i dyrektor ds. wizerunku i komunikacji The Coca-Cola Company:
„Coca-Cola Journey to najbardziej ambitny projekt cyfrowy w historii marki Coca-Cola, dlatego szczególnie zależy nam na wysokim poziomie i atrakcyjności publikowanych treści. Mamy nadzieję, że Coca-Cola Journey stanie się miejscem, gdzie ludzie będą dzielić się swoją ciekawością świata, angażować w poruszające dyskusje, oraz gdzie w inspirujący sposób dowiedzą się więcej na temat różnych aspektów marki Coca-Cola - mówi Clyde Tuggle, cytowany w komunikacie prasowym firmy.
Coca-Cola założyła sobie, że Journey będzie całkowicie odmienną stroną od tradycyjnych internetowych stron firmowych i tak naprawdę jest. O ile Coca-Cola Journey będzie nadal zawierała takie materiały jak: informacje prasowe, informacje dla inwestorów, profile członków Zarządu, oferty pracy etc., to jej szata graficzna i układ bardziej przypominały magazyn cyfrowy niż klasyczną stronę firmową.
Nowy serwis Coca Coli jest prawdziwym portalem, wypełnionym wszelkimi rodzajami treści: teksty, zdjęcia, grafika, wideo... Czytelnicy mogą przeszukiwać treści Coca-Cola Journey pod kątem formy (Opowiadania, Opinie, Marki, Filmy i Blogi) lub tematu (Marki, Biznes, Społeczność, Rozrywka, Środowisko, Zdrowie, Historia, Innowacje i Sport).
Pierwsze wydanie Coca-Cola Journey otwiera artykuł na temat jednego z programów społecznej odpowiedzialności firmy wspierającego szkoły w Indiach. Wśród innych publikacji znajdują się: artykuł „Pięć kroków do innowacji” przygotowany przez prezesa i dyrektora zarządzającego Muhtara Kenta, wywiad z Danicą Patrick, amerykańską zawodniczką startującą w wyścigach samochodowych m.in. NASCAR oraz ponad 70 innych tematów.
Coca-Cola dumnie podkreśla, że Journay jest „rezultatem zaangażowania Coca-Cola Company w rozwijanie komunikacji cyfrowej i szeroko zakrojonych działań w mediach społecznościowych". We wrześniu 2012 r. firma uruchomiła Coca-Cola Unbottled, swój pierwszy firmowy blog i platformę komunikacji w czasie rzeczywistym.
Coca Cola idzie więc zdecydowanie tropem Red Bulla, króla Content Marketingu, który produkuje codziennie więcej treści niż niejeden koncern mediowy. Kiedyś media tradycyjne konkurowały wyłącznie same ze sobą. Teraz do gry wkroczyły też marki. Globalne, lifestylowe marki z sektora FMCG, jak Coca Cola, Red Bull czy Smirnoff tak naprawdę nie potrzebują dzisiaj tradycyjnych mediów. Bo same docierają do tej samej liczby użytkowników i klientów.
> Wiedzieć więcej o Content Marketingu
Content Marketing (marketing treści) jest obecnie najszybciej rozwijającym się trendem w marketingu. Content Marketing jest techniką marketingową, polegającą na tworzeniu i dystrybucji treści istotnych i wartościowych dla odbiorców, w celu przyciągnięcia, zdobycia i zaangażowania ściśle zdefiniowanej grupy docelowej.
Dziewięćdziesiąt procent marketerów korzysta z technik Content Marketingu, by wesprzeć sprzedaż ich produktów - wynika z badań Content Marketing Institute. To konsekwencja zmiany zachowań konsumentów i zmian w samym marketingu, który opiera się dziś na tezie: rynki to rozmowy.
Dziewięćdziesiąt procent marketerów korzysta z technik Content Marketingu, by wesprzeć sprzedaż ich produktów - wynika z badań Content Marketing Institute. To konsekwencja zmiany zachowań konsumentów i zmian w samym marketingu, który opiera się dziś na tezie: rynki to rozmowy.
> Wiedzieć więcej o The Coca-Cola Company
The Coca-Cola Company jest największą firma produkującą napoje na świecie, oferującą konsumentom ponad 500 marek napojów gazowanych i niegazowanych. Oprócz marki Coca-Cola, najbardziej wartościowej na świecie, portfolio firmy obejmuje 15 marek o wartości miliarda dolarów każda, m.in. Diet Coke, Fanta, Sprite, Coca-Cola Zero, vitaminwater, Powerade, Minute Maid, Simply, Georgia oraz Del Valle.
Na świcie firma Coca-Cola jest liderem wśród producentów napojów gazowanych, gotowych do spożycia kaw, soków i nektarów. Za pośrednictwem największej na świecie sieci dystrybucji napojów, konsumenci w ponad 200 krajach delektują się napojami firmy, spożywając 1,8 miliarda porcji dziennie.
Wraz ze swoimi partnerami odpowiedzialnymi za rozlewanie napojów, The Coca-Cola Company znajduje się w 10-ce najlepszych prywatnych pracodawców na świecie, zatrudniając łącznie ponad 700 000 pracowników.
Komentarze