Rosyjski designer skopiował sobie logo PZU. Nie podejrzewał, naiwnie, że to się wyda...
Niektóre logo są podobne jak dwie krople wody. Nieraz prawdopodobnie przez zwykły przypadek, a nieraz nie.
Projektanci logotypów Sony Polska, Honda i Volvo Auto Polska nie wykazali się oryginalnością stosując bardzo podobną czcionkę.
Campbell's Kitchen i Budweiser otwarcie zainspirowali się słynnym logo Coca-Cola.
Sklepik z kawą Kaldi's poszedł na całość, kopiując Starbuck's. Podobne? Podobne!
6 komentarzy:
Bardzo ciekawy wpis.Dodaję
Cię do mojej listy najlepszych blogów o reklamie http://blogi-o-reklamie.blogspot.com/ . Liczę na więcej
ciekawych wpisów.
Rzeczywiście bardzo podobne są do siebie te loga. Można się inspirować, ale Rosjanin zdecydowanie przesadził :D....
Z logiem PKO naprawdę przesadzili, i teraz pytanie kto od kogo zgapił. Przecież od razu widać że jest to bezczelna kopia, wiem że czytałem o tej sprawie na jakimś portalu ale nie pisało nic o pozwie do sądu wiec pewnie obiegło się to bez większego echa. Z pozostałymi logami np. kopią Coca-Coli można przymknąć oko bo widać ze czcionka się lekko różni i jednak jest to inne logo tylko podobne wizualnie.
Logo Sony na twojej stronie nie jest oryginalne i zgodne z wersją z 1973roku. Tak dla info krój czcionki zastosowany w logo Sony jest indywidualnym projektem i zastrzeżonym krojem przez Sony... pzdr
No nieźle z tym PKO... Czytałam też gdzieś jakiś artykuł o ukrytych symbolach, chyba ku klux klanu, w popularnych logach firm, też warto się z tym zapoznać. Nie wiem czy to wszystko zamierzone, ale na pewno ciekawe. ;)
Dlatego powinno się zatrudnić porządną agencję kreatywną, która zajmie się dobrą identyfikacją wizualną, ajk np. tutaj. Są to dosyć spore koszta, ale późniejsze zyski to wynagradzają
Prześlij komentarz