Niektóre logo są podobne do siebie jak dwie krople wody


Rosyjski designer skopiował sobie logo PZU. Nie podejrzewał, naiwnie, że to się wyda...

Niektóre logo są podobne jak dwie krople wody. Nieraz prawdopodobnie przez zwykły przypadek, a nieraz nie.





Projektanci logotypów Sony PolskaHonda i Volvo Auto Polska nie wykazali się oryginalnością stosując bardzo podobną czcionkę. 


Campbell's Kitchen i Budweiser otwarcie zainspirowali się słynnym logo Coca-Cola.

Sklepik z kawą Kaldi's poszedł na całość, kopiując Starbuck's. Podobne? Podobne!

Komentarze

Unknown pisze…
Bardzo ciekawy wpis.Dodaję
Cię do mojej listy najlepszych blogów o reklamie http://blogi-o-reklamie.blogspot.com/ . Liczę na więcej
ciekawych wpisów.
rowykwatery.com pisze…
Rzeczywiście bardzo podobne są do siebie te loga. Można się inspirować, ale Rosjanin zdecydowanie przesadził :D....
Webmasteruj.pl pisze…
Z logiem PKO naprawdę przesadzili, i teraz pytanie kto od kogo zgapił. Przecież od razu widać że jest to bezczelna kopia, wiem że czytałem o tej sprawie na jakimś portalu ale nie pisało nic o pozwie do sądu wiec pewnie obiegło się to bez większego echa. Z pozostałymi logami np. kopią Coca-Coli można przymknąć oko bo widać ze czcionka się lekko różni i jednak jest to inne logo tylko podobne wizualnie.
Anonimowy pisze…
Logo Sony na twojej stronie nie jest oryginalne i zgodne z wersją z 1973roku. Tak dla info krój czcionki zastosowany w logo Sony jest indywidualnym projektem i zastrzeżonym krojem przez Sony... pzdr
No nieźle z tym PKO... Czytałam też gdzieś jakiś artykuł o ukrytych symbolach, chyba ku klux klanu, w popularnych logach firm, też warto się z tym zapoznać. Nie wiem czy to wszystko zamierzone, ale na pewno ciekawe. ;)
Kasia_1988 pisze…
Dlatego powinno się zatrudnić porządną agencję kreatywną, która zajmie się dobrą identyfikacją wizualną, ajk np. tutaj. Są to dosyć spore koszta, ale późniejsze zyski to wynagradzają