5 powodów, dla których clickbaitowe tytuły są szkodliwe dla mediów i dla czytelników




Tabloidowy portal o2 opublikował 22 marca zdjęcie Trumpa w więziennym drelichu stworzone przez sztuczną inteligencję z clickbaitowym tytułem „Donald Trump aresztowany? Mroczna prawda wyszła na jaw". 

 To przykład dezinformacji i manipulacji w najgorszym stylu.

Clickbaitowe tytuły to zmora mediów. 
Mają na celu wygenerować większy ruch na stronie, by zwiększyć zyski z reklam.

Oto 5 powodów, dla których clickbaitowe tytuły są szkodliwe dla mediów i dla czytelników:

1. Oszukują użytkowników 

Tytuły clickbaitowe często przedstawiają treści w taki sposób, żeby przyciągnąć uwagę, ale nie spełniają obietnic zawartych w tytule. To czysta ściema, a nikt nie lubi być oszukiwany. Ludzie czują się rozczarowani i tracą zaufanie do medium. 

2. Manipulują emocjami 

Tytuły clickbaitowe często wykorzystują emocje, takie jak strach, złość lub zazdrość, aby przyciągnąć uwagę użytkowników. Tabloidy często epatują emocjami i grają na nich, by pobudzić dyskusję. Obojętnie na jaki temat, obojętnie czy to #fakenews, obojętnie kto, byle by było głośno. 

3. Zaniżają jakość informacji 

Często tytuły clickbaitowe skupiają się na atrakcyjnym, ale mało znaczącym aspekcie tematu, zamiast postawić na jakość informacji. To prowadzi do nieprecyzyjnych, niepełnych lub wręcz fałszywych informacji, które dominują nad wartościowymi tematami. 

4. Są irytujące 

Ciągłe bombardowanie użytkowników tytułami clickbaitowymi może prowadzić do irytacji i frustracji. Może to również wpłynąć i często wpływa na obniżenie wiarygodności medium, które regularnie stosuje tego typu tytuły.   

5. Są szkodliwe dla branży dziennikarskiej 

Tytuły clickbaitowe przyczyniają się do zaniżenia standardów dziennikarskich i wpływają negatywnie na wizerunek branży. Wielu czytelników generalizuje, twierdząc, że wszystkie media są takie same, i że chodzi im tylko o kasę z reklamy.

Wiedzieć więcej: 

5 powodów, dla których ludzie tak łatwo dają się nabrać fake newsom


Komentarze