7 najlepszych technik i tricków copywriterów


Copywriting to sztuka tworzenia treści, które mają na celu wywołanie określonej reakcji czytelnika lub klienta, np. zachęcić go do jazdy próbnej autem, wypełnić podanie o kredyt hipoteczny, lub przekonać do kupna produktu. 


Oto 7 najlepszych technik i tricków copywriterów:

  1. Stosuj Regułę Jednego („The Rule of One”). Nie rozpraszaj się, skup się na jednej potrzebie klienta, jednej korzyści i jednej zachęcie do działania (Call To Action), której oczekujesz od niego. To ułatwi odbiorcom zrozumienie tematu, zapamiętanie key message i podjęcie decyzji.

  2. Stosuj zasadę Emo Sapiens (od tytułu książki Rafała Ohme). Jeśli chcesz być czytanym, wprowadź do tekstu emocje. Dlaczego?  Bo emocje pomagają myśleć. To dzięki nim lepiej zapamiętujemy fakty i szybciej podejmujemy decyzję. Te zakupowe też.

  3. Pisz dla jednej osoby. Zapomnij o grupach docelowych. Wyobraź sobie jednego czytelnika, najlepiej kogoś kogo znasz, i pisz tylko dla niego. Łatwiej zrozumiesz jego oczekiwania, obawy i emocje.

  4. Pisz tak jak mówisz. Używając stylu konwersacyjnego, który nie jest transkrypcją języka mówionego, lecz techniką pisania, skracasz dystans do czytelnika. Używaj słów: Ty, my, ja.

  5. Twórz jednowierszowe akapity. Inaczej mówiąc, nie twórz klasycznych akapitów na 5-6 wierszy, lecz rozbij je na pojedyncze zdania. Lekki, przejrzysty tekst obniża barierę wejścia. 

  6. Stosuj metafory. To jedna z ulubionych technik hipnotycznego copywritingu. Wg Roberta Cialdini, metafora jest tak skuteczna perswazyjnie, ponieważ wpływa na to, jak interpretujemy związki między rzeczami. Tak jak aminokwasy można nazwać budulcem życia, tak metafory można określić budulcem myśli.

  7. Twórz magnetyczne tytuły. Aż prawie 80% ludzi czyta tylko tytuły i nic więcej. Dlatego warto „podkręcać” tytuły stosując wyliczanki („7 najlepszych technik i tricków copywriterów”), pytania („Czy znasz technikę poprawy produktywności zwaną Puffi?”), albo dodając „jak” („Jak szybko stracić na wadze przed latem…”). 

Podsumowując, żeby trafić w kręgi zainteresowania i wyczuć emocje potencjalnego klienta, stosuj te 7 technik regularnie i systematycznie, nie od wielkiego dzwonu, a pozytywne rezultaty zaskoczą Cię szybciej niż myślisz. 


PS. Jeżeli ten temat Cię interesuje, zapraszam na szkolenie „Jak pisać krótko, zwięźle i ciekawie w erze smartfonów, mediów społecznościowych i sztucznej inteligencji. Sekrety i techniki mistrzów copywritingu i storytellingu”.  Kliknij w zakładkę Kontakt


 


Komentarze