19.2.07

Czytelnicy Media Cafe nie wierzą, że „Dziennik" opublikuje sprostowanie


Czytelnicy Media Cafe prognozują, że „Dziennik" nie opublikuje sprostowania nieprawdziwych informacji o swojej wysokiej pozycji w badaniach internetu, zdementowanych przez firmę badawczą Gemius.
  • Aż 75%, czyli 122 osoby, które odpowiedziały na sondaż zamieszczony przy wpisie pt. „Dziennik wczoraj triumfował, dziś musi się wstydzić" z 15 lutego uważa, że „Dziennika" nie będzie stać na przyznanie się do błędu.
  • 19%, czyli 31 osób wierzy, że „Dziennik" opublikuje sprostowanie
  • 6%, czyli 10 osób nie wie co zrobi „Dziennik".
Autorka artykułu, Grażyna Barszczewska napisała, że według „ostatnich badań Gemiusa", serwis Dziennik.pl, zaledwie dwa miesiące po starcie, uplasował się na trzecim miejscu w kategorii serwisów informacyjnych, po obecnych na rynku od wielu lat Onet.pl i Wirtualna Polska.pl. Okazało się, że pomylia dwa różne badania oraz internautów z przeglądarkami.

> Tag: , , , , , ,

2 komentarze:

jakub pisze...

i ciag dalszy sprawy:

http://blog.mediarun.pl/2007/02/21/dziennik-online-juz-nie-jest-trzeci/

jasiu pisze...

Nie, Dziennik tak jak Fakt nigdy nie prostuje. Dziennik tak jak Fakt woli brnąć dalej. Proszę przeczytać sprostowanie Gemiusa i PBI do kolejnych rewelacji Dziennika na temat jego pozycji w internecie.

=====

Warszawa, 22 lutego 2007


W nawiązaniu do notki prasowej zamieszczonej przez Axel Springer Polska pod adresem http://axelspringer.pl/infprasowe/artykul.asp?Artykul=942 twórcy badania Megapanel PBI/Gemius informują:

1. W prowadzonym przez nas badaniu, nie istnieje zacytowana przez ASP kategoria „Media-Prasa-Informacje-i-Publicystyka. Jedyną zbliżoną tematycznie kategorią występującą w naszym badaniu to „Informacja, Publicystyka, Media”, w której witryna „Dziennik.pl” znajduje się na 14. miejscu pod względem liczby użytkowników i na 6. miejscu pod względem liczby odsłon.

2. Badanie Megapanel PBI/Gemius nie posługuje się wychodzącym z użycia pojęciem „unikalny użytkownik” (tłumaczenie angielskiego „unic user”), tylko liczbą „real user”, co znacznie lepiej odpowiada rzeczywistości.

3. Rzeczpospolita.pl nie jest serwisem portalu, a serwis GazetaWyborcza.pl jest tylko częścią serwisów informacyjnych portalu Gazeta.pl (które obejmują także m.in. Wiadomości Gazeta.pl i serwisy lokalne Gazeta.pl). Informacja podana w drugim akapicie wynika z błędnego doboru porównywanych z Dziennikiem.pl witryn.

Jednocześnie twórcy badania Megapanel PBI/Gemius wyrażają głębokie zaniepokojenie manipulacją wynikami badania, jaka posłużyła autorom do napisania informacji prasowej. Od ponad dwóch lat w Polsce funkcjonuje standard mierzenia internetu. Polskie Badania Internetu Sp. z o. o. oraz Gemius S. A. dokładają wszelkich starań, aby standard ów był rzetelny, obiektywny i powszechnie akceptowany przez rynek. Wykorzystywanie wyników sposób nierzetelny, może podważyć zaufanie do naszego badania i z pewnością szkodzi całemu rynkowi internetowemu w Polsce.

W informacji ASP zabrakło też kluczowej informacji, że witryna Dziennik.pl nie podlega audytowi site-centric. W przypadku witryn nieobjętych audytem site-centric podane wyniki badania są szacunkiem wynikającym z estymacji na całą populację danych uzyskanych z próby (panelu internautów). Przy dokonywaniu analiz porównawczych pomiędzy wynikami badań witryn poddanych audytowi site-centric i niepoddanych audytowi site-centric należy zwrócić szczególną uwagę na fakt możliwości istotnego zawyżenia lub zaniżenia wskaźników oglądalności dla witryn niepoddanych audytowi site-centric.

Mając na uwadze rzetelność badawczą, zwróciliśmy się do Axel Springer Polska z prośbą o zamieszczenie sprostowania.

Marcin Pery - Wiceprezes Zarządu Gemius S.A.,
e-mail: marcin.pery@gemius.pl

Andrzej Garapich - Prezes Zarządu PBI Sp. z o.o., e-mail: biuro@pbi.org.pl