Czytelnicy Media Cafe prognozują, że „Dziennik" nie opublikuje sprostowania nieprawdziwych informacji o swojej wysokiej pozycji w badaniach internetu, zdementowanych przez firmę badawczą Gemius.
- Aż 75%, czyli 122 osoby, które odpowiedziały na sondaż zamieszczony przy wpisie pt. „Dziennik wczoraj triumfował, dziś musi się wstydzić" z 15 lutego uważa, że „Dziennika" nie będzie stać na przyznanie się do błędu.
- 19%, czyli 31 osób wierzy, że „Dziennik" opublikuje sprostowanie
- 6%, czyli 10 osób nie wie co zrobi „Dziennik".
> Tag: media, prasa, dzienniki, dziennikarstwo, informacja, internet, Springer
Komentarze
http://blog.mediarun.pl/2007/02/21/dziennik-online-juz-nie-jest-trzeci/
=====
Warszawa, 22 lutego 2007
W nawiązaniu do notki prasowej zamieszczonej przez Axel Springer Polska pod adresem http://axelspringer.pl/infprasowe/artykul.asp?Artykul=942 twórcy badania Megapanel PBI/Gemius informują:
1. W prowadzonym przez nas badaniu, nie istnieje zacytowana przez ASP kategoria „Media-Prasa-Informacje-i-Publicystyka. Jedyną zbliżoną tematycznie kategorią występującą w naszym badaniu to „Informacja, Publicystyka, Media”, w której witryna „Dziennik.pl” znajduje się na 14. miejscu pod względem liczby użytkowników i na 6. miejscu pod względem liczby odsłon.
2. Badanie Megapanel PBI/Gemius nie posługuje się wychodzącym z użycia pojęciem „unikalny użytkownik” (tłumaczenie angielskiego „unic user”), tylko liczbą „real user”, co znacznie lepiej odpowiada rzeczywistości.
3. Rzeczpospolita.pl nie jest serwisem portalu, a serwis GazetaWyborcza.pl jest tylko częścią serwisów informacyjnych portalu Gazeta.pl (które obejmują także m.in. Wiadomości Gazeta.pl i serwisy lokalne Gazeta.pl). Informacja podana w drugim akapicie wynika z błędnego doboru porównywanych z Dziennikiem.pl witryn.
Jednocześnie twórcy badania Megapanel PBI/Gemius wyrażają głębokie zaniepokojenie manipulacją wynikami badania, jaka posłużyła autorom do napisania informacji prasowej. Od ponad dwóch lat w Polsce funkcjonuje standard mierzenia internetu. Polskie Badania Internetu Sp. z o. o. oraz Gemius S. A. dokładają wszelkich starań, aby standard ów był rzetelny, obiektywny i powszechnie akceptowany przez rynek. Wykorzystywanie wyników sposób nierzetelny, może podważyć zaufanie do naszego badania i z pewnością szkodzi całemu rynkowi internetowemu w Polsce.
W informacji ASP zabrakło też kluczowej informacji, że witryna Dziennik.pl nie podlega audytowi site-centric. W przypadku witryn nieobjętych audytem site-centric podane wyniki badania są szacunkiem wynikającym z estymacji na całą populację danych uzyskanych z próby (panelu internautów). Przy dokonywaniu analiz porównawczych pomiędzy wynikami badań witryn poddanych audytowi site-centric i niepoddanych audytowi site-centric należy zwrócić szczególną uwagę na fakt możliwości istotnego zawyżenia lub zaniżenia wskaźników oglądalności dla witryn niepoddanych audytowi site-centric.
Mając na uwadze rzetelność badawczą, zwróciliśmy się do Axel Springer Polska z prośbą o zamieszczenie sprostowania.
Marcin Pery - Wiceprezes Zarządu Gemius S.A.,
e-mail: marcin.pery@gemius.pl
Andrzej Garapich - Prezes Zarządu PBI Sp. z o.o., e-mail: biuro@pbi.org.pl