„Puls Biznesu": Czas uwolnić komórki i internet

Rząd chce ułatwić wprowadzenie czwartego operatora komórkowego i dzięki obniżce cen zwiększyć dostępność internetu, informuje dzisiejszy „Puls Biznesu".

„Ministerstwo Transportu i Budownictwa (MTiB) chce ostro zająć się uwolnieniem rynku telekomunikacyjnego. Chodzi nie tylko o telefonię stacjonarną, ale także większą konkurencję w telefonii komórkowej i dostępie do internet", pisze Magdalena Wierzchowska. Według założeń ministerialnej „Strategii regulacyjnej na lata 2006-07” abonenci mają dzięki temu zaoszczędzić 3,5 mld zł rocznie.

Wg „Pulsu Biznesu":

  • Jednym z priorytetów „Strategii" jest większa konkurencja w szerokopasmowym dostępie do internetu. Ma to zwiększyć liczbę korzystających z dostępu w technologii ADSL z około 1 mln do 3-4 mln w 2008 r.
  • Zasięg szerokopasmowego internetu jest w Polsce trzy razy mniejszy niż w Europie Zachodniej, a ponad połowa klientów korzysta z usług o najniższej prędkości 128 kbps.
  • Ceny internetu w Polsce należą do najwyższych w Europie (jeśli porównać je ze średnimi zarobkami).
Myślę, że to jest ciekawa informacja dla wydawców prasy. Dzięki tej inicjatywie i rozwojowi technologii ADSL, szybciej rozwinie się biznes prasowy w internecie: reklama video, podcasting (pliki audio np. z flaszami informacyjnymi czy porannym przeglądem prasy) czy interaktywna TV.

> Wiedzieć więcej: Prasa powinna jak najszybciej zacząć sprzedawac treść do telefonów komórkowych, „L'Equipe" wyświetli na swoim portalu internetowym cały mecz piłki nożnej, iPod lansuje nowe video z ćwiczeniami, Boom telewizji interaktywnej w internecie, TV w zegarku, 10 tendencji w reklamie i w marketingu...

Źródło: „Puls Biznesu"

Tag:

Komentarze