Kilka dni po uruchomieniu portalu internetowego Wat.tv przez francuską stację telewizyjną TF1, jej konkurent M6 wystartował z podobnym projektem w stylu modnego trendu web 2.0.
Nowy projekt M6 składa się z 3 różnych serwisów społecznościowych, w których internauci decydują o zawartości, co jest jedną z podstawowych cech web 2.0:
Zrozumieli, że podstawą internetowego biznesu jest zbudowanie społeczności.
Źródło: M6, Le Journal du Net
> Tag: media, telewizja, internet, blog, wideo, dziennikarstwo obywatelskie, informacja, nowe technologie, web2.0, MySpace, YouTube, M6
Nowy projekt M6 składa się z 3 różnych serwisów społecznościowych, w których internauci decydują o zawartości, co jest jedną z podstawowych cech web 2.0:
- "Wideo.fr" - serwis, gdzie można publikować i dzielić się wideo (jak na YouTube), we współpracy z platformą multimedialną Kewego.com.
- Yootribe.com - serwis społecznościowy (podobny do MySpace) dla młodych internautów, we współpracy z ClicMobile. Użytkownicy mogą tu publikować i dzielić się informacjami, zdjęciami i ulubionymi adresami. Będą też mogli sprawdzić na mapie w telefonie komórkowym gdzie znajdują się ich znajomi.
- Skaaz.fr - serwis z platformą blogową i czatem.
Zrozumieli, że podstawą internetowego biznesu jest zbudowanie społeczności.
Źródło: M6, Le Journal du Net
> Tag: media, telewizja, internet, blog, wideo, dziennikarstwo obywatelskie, informacja, nowe technologie, web2.0, MySpace, YouTube, M6
Komentarze
osłużę się przykładem z bloga:
"Wypłyń na szerokie wody: eioba.com"
Użytkownikom, którym przeszkadza fakt rozrzucenia po całym internecie interesujących artykułów, z pewnością spodoba się ten projekt. Jest to próba stworzenia wielkiej bazy artykułów, gdzie każdy użytkownik może opublikować swój artykuł, a także wpłynąć na popularność innych publikacji. Całość oparta jest o popularne ostatnio mechanizmy Web 2.0.