Brytyjski fundusz inwestycyjny Mecom, który kupił norweską grupę prasową Orkla Media z jej polskimi gazetami: „Rzeczpospolitą" i jedenastoma dziennikami regionalnymi, zaczyna brutalnie ciąć koszty. Cel: poprawić wyniki finansowe swoich gazet i drukarni przed odsprzedaniem ich innemu nabywcy, prawdopodobnie w 2007 r.
Pierwszym znaczącym sygnałem tego wyścigu z czasem jest zwolnienie przez „Rzeczpospolitą", zapowiedziane przez redaktora naczelnego Pawła Lisickiego, 49 dziennikarzy, w tym kilku dziennikarzy z wysokimi pensjami.
To nie pierwsze i z pewnością nie ostatnie zwolnienia w Presspublice, wydawcy „Rzeczpospolitej". Może ona w sumie zwolnić nawet ponad 10% swoich pracowników w ciągu kilku najbliższych miesięcy. Spróbuje ona zrobić to jednak falami, nie za jednym razem, by uniknąć skomplikowanych - i niekorzystnych dla wydawcy - procedur "zwolenienia grupowego".
Równolegle zaczęły się już dyskretne cięcia kosztów w polskich gazetach regionalnych Mecomu. Niektóre z nich redukują nawet wydatki w swoich oddziałach terenowych i dodatkach lokalnych.
To chyba nie jest dobra wiadomość dla potencjalnego nabywcy, który będzie musiał odbudować i oddziały, i dodatki, bo to właśnie dzięki nim sprzedają sie gazety regionalne.
> Wiedzieć więcej:
Nadchodzi fala zwolnień w polskiej prasie
Polski rynek mediów dopiero wchodzi w strefę turbulencji
> Tag: media, prasa, dzienniki, biznes prasowy, Orkla, Mecom
Pierwszym znaczącym sygnałem tego wyścigu z czasem jest zwolnienie przez „Rzeczpospolitą", zapowiedziane przez redaktora naczelnego Pawła Lisickiego, 49 dziennikarzy, w tym kilku dziennikarzy z wysokimi pensjami.
To nie pierwsze i z pewnością nie ostatnie zwolnienia w Presspublice, wydawcy „Rzeczpospolitej". Może ona w sumie zwolnić nawet ponad 10% swoich pracowników w ciągu kilku najbliższych miesięcy. Spróbuje ona zrobić to jednak falami, nie za jednym razem, by uniknąć skomplikowanych - i niekorzystnych dla wydawcy - procedur "zwolenienia grupowego".
Równolegle zaczęły się już dyskretne cięcia kosztów w polskich gazetach regionalnych Mecomu. Niektóre z nich redukują nawet wydatki w swoich oddziałach terenowych i dodatkach lokalnych.
To chyba nie jest dobra wiadomość dla potencjalnego nabywcy, który będzie musiał odbudować i oddziały, i dodatki, bo to właśnie dzięki nim sprzedają sie gazety regionalne.
> Wiedzieć więcej:
Nadchodzi fala zwolnień w polskiej prasie
Polski rynek mediów dopiero wchodzi w strefę turbulencji
> Tag: media, prasa, dzienniki, biznes prasowy, Orkla, Mecom
Komentarze
a moze nie mowimy w tym przypadku o agresywnym inwestowaniu lecz o wrogim przejeciu, ktorego celem jest zrobienie miejsca dla kogos innego - pytanie tylko dla kogo ?
btw. wlasnie jestem na swiezo po lekturze papierowego "Press-a" w ktorym jest duzo info zarowno o Rzepie jak i o Dzienniku... niewiele wnosi nowosci ale za to uzupelna ukladanke ...