Polskie tygodniki zaczęły wreszcie szukać czytelników i reklamodawców w internecie

Jeszcze rok temu ze stron internetowych polskich tygodników społeczno-politycznych wiało nudą. Ze swoją staromodną grafiką i brakiem newsów - z wyjątkiem „Newsweeka" i nieistniejącego już „Ozonu" - wyglądały jak dinozaury zagubione w świecie, którego nie znają i nie rozumieją. Tak było. Dziś - lepiej późno niż wcale - tygodniki opinii, notujące z roku na rok spadki sprzedaży, coraz bardziej odważnie eksperymentują z internetem. Pieniędzy z tego nie mają, ale sławy - coraz więcej - pisze w dzisiejszej „Gazecie Wyborczej" Vadim Makarenko. Tygodniki „z premedytacją konkurują z mediami elektronicznymi i dziennikami" - jak mówi Stanisław Janecki, naczelny "Wprost". Wreszcie zrozumiały, że internet może im pozwolić na zdobycie nowych czytelników, a w przyszłości - reklamodawców. Dwa tygodniki odważnie wskoczyły w internet „na główkę":
  • „Wprost" zmieniła nazwę na Wprost24 i od połowy stycznia publikuje bieżące informacje, które przynoszą do redakcji dziennikarze tygodnika,
  • „Newsweek" stara się na bieżąco publikować swoje informacje w sieci od miesiąca.
„Polityka", lider rynku tygodników, ma inną strategię (nazwałbym ją „strategią żółwia"): próbuje budować społeczność czytelników. Narzędziem do realizacji tego celu mają m.in. blogi prowadzone przez znanych autorów tygodnika. Jedynie „Przekrój" nie ma ani strategii, ani nowoczesnej, newsowej witryny. Dopiero pracuje nad nowym serwisem, który może wystartować przed wakacjami. Tak naprawdę, wydawcy tygodników dopiero budują swój produkt internetowy. Dziś ich celem jest raczej próba nowego sposobu dotarcia do obecnych i przyszłych czytelników i testowanie modeli biznesowych. Pisałem o tym wielokrotnie na Media Cafe: im szybciej wydawcy zaczną rozwijać się w internecie, tym większe mają szanse, że im się uda. > Źródło: „Gazeta Wyborcza" > Wiedzieć więcej: Polskie tygodniki opinii tracą czytelników, ale jeszcze nie szukają ich w internecie Internet jest rewolucja, ktora zmienia reguly gry w mediach raz na zawsze Web 2.0 jest nowa i byc moze ostatnia szansa dla tradycyjnych mediow Jak tradycyjne media moga wykorzystac nowe technologie, by przyciagnac nowych czytelnikow Czy biznes prasowy wchodzi w krytyczna faze? A może czas zacząć płacić nie za gazety, lecz za poszczególne artykuły? Słaby listopad polskich tygodników > Tag: , , , , , , , , , , ,

Komentarze