Szwedzkie gazety też zaczynają linkować do blogów



Szwedzki dziennik Aftonbladet też zaczął linkować do blogów. W artykułach na stronie internetowej gazety pojawiła się ramka z odnośnikami do blogów. W ramce znajdziemy również nazwę bloga i - opcjonalnie - profil autora bloga i wygląd bloga. Pisze o tym Citizen Media Watch.

Do blogów linkują już od dawna niektóre amerykańskie gazety, które wchodzą powoli w epoke Web 2.0. Ale ich linki prowadzą tylko do blogów, które komentują ich teksty, podczas gdy „Aftonbladet" idzie krok dalej, odsyłając do ciekawych blogów.

Dzięki widgetom stworzonym przez firmę Primlabs w lutym 2007 r., wiele szwedzkich gazet linkuje teraz do blogosfery, traktując ją jak zwykłe źródło informacji i analizy. Widget to darmowe, internetowe narzędzie personalizacji stron internetowych, w tym blogów, służące do dystrybucji treści komercyjnej i niekomercyjnej (artykuły, zdjęcia czy wideo).

W Polsce, podobną technikę stosował portal Gazeta.pl (Agora) w swoim serwisie wyborczym „Wybory 2007". W ramce pt. „Wybory - opinie na blogach" umieszczonej w prawym, dolnym rogu strony, agregował tytuły wpisów poświęconych wyborom z wybranych polskich blogów. Gazeta.pl poszła jeszcze dalej niż „Aftonbladet": pod ramką z olinkowanymi tytułami, znajdawał się link do wyszukiwarki blogowej BlogFrog należącej również do Agory.

Paradoksalnie, tradycyjne media uczą się od blogerów, którzy w większości przypadków są zwykłymi amatorami bez dziennikarskich szlifów, że linkowanie do innych blogów może przynieść korzyść ich czytelnikom, ale też i im samym.

> Tag: , , , ,, , , , , , , , , ,

Komentarze