12.9.07

Numery zerowe nowego dziennika Polskapresse chyba spodobały się badanym czytelnikom

Dwa numery zerowe nowego dziennika Polskapresse, który ma zadebiutować na jesieni tego roku, zostały ocenione „bardzo pozytywnie" przez dotychczasowych czytelników gazet regionalnych tego wydawnictwa - dowiedział się blog Media Cafe Polska z nieoficjalnych źródeł.

Czytelnikom, którzy uczestniczyli w badaniach fokusowych i w wywiadach pogłębionych w okresie od maja do sierpnia br. spodobały się m. in. następujące elementy:
  • Nowa gazeta zachowa tytuł regionalny, np. „Głos Wielkopolski". Nad obecną winietą pojawi sie jedynie logo „The Times”, z którym nowy dziennik nawiązał współpracę redakcyjną. Logo dziennika Murdocha będzie łącznikiem między wszystkimi gazetami Polskapresse, tymi wydawanymi dotychczas i tymi, które będą wydawane w regionach, gdzie wydawnictwo nie miało żadnego tytułu, jak Mazowsze czy regiony, gdzie wydawane są tytuły Mediów Regionalnych (Mecom).

  • Jest tyle samo informacji lokalnych i regionalnych co w czytanych przez nich obecnie gazetach regionalnych, plus atrakcyjnie podane informacje z kraju i ze świata. Informacje lokalne zaczynają się w nowej gazecie na stronach 6-8, tak jak teraz.

  • Kolor na wszystkich stronach. Obecnie nie wszystkie gazety wydawane przez Polskapresse są kolorowe w 100%.
Wyniki badań pozytywnie nastroiły również redaktorów nowego projektu. Wreszcie uwierzyli, że to przedsięwzięcie ma szanse powodzenia, co wcale nie było jasne dla wszystkich głównie za względu na brak informacji ze strony zarządu koncernu.

> Wiedzieć więcej:
Czy „The Times" doda skrzydeł nowemu dziennikowi Polskapresse?
Tomasz Lachowicz zamienia „Super Express" na nowy projekt dziennika Polskapresse
Polskapresse jest gotowa wydać nawet 100 milionów na start nowego dziennika
Pięć scenariuszy dla nowego projektu gazety ogólnopolskiej Polskapresse
Wielkie manewry w polskiej prasie nabierają przyśpieszenia
Polskapresse rusza na podbój Mazowsza z tygodnikami za 1,8 zł i „Baśniami Andersena"
Witryna internetowa The Times

> Tag: , , , , ,

7 komentarzy:

mediafun pisze...

a ile pamiętam Nowy Dzień tez zbierał bardzo pozytywne opinie podczas badań :-)

Anonimowy pisze...

Panie Krzysztofie, pana źródło widziało chyba inne zerówki niż moje.
Liczba wiadomości lokalnych wcale nie jest taka sama jak dzisiaj.
Czytelnicy to zauważyli i wcale nie byli tacy zadowoleni.
A logo The Times im totalnie wisiało.

Krzysztof Urbanowicz pisze...

@mediafun

Ozon też.

Krzysztof Urbanowicz pisze...

@anonimowy

To, że logo The Times nie odegra żadnej roli w regionach, to wiadomo, ale z tymi zerówkami to mnie Pan zaskoczył.

Anonimowy pisze...

@krzysztof urbanowicz
Warto porównać daty zerówek i fokusów z reakcją redaktorów.
http://www.wirtualnemedia.pl/article/192254_Wroclawski_dziennik_bez_naczelnej.htm

Anonimowy pisze...

Link się złamał, wklejam za Wirtualnymi Mediami.

Wrocławski dziennik bez naczelnej
2007-08-02
Agnieszka Niczewska, redaktor naczelna "Słowa Polskiego Gazety Wrocławskiej" (Polskapresse), odeszła z redakcji. Pełniącym obowiązki naczelnego tytułu został Marek Twaróg.

Niczewska kierowała "Słowem Polskim Gazetą Wrocławską" od kilku lat. Wcześniej związana był m.in. z "Super Expressem" i Radiem Kolor Wrocław. Wczoraj nie udało nam się dowiedzieć, dlaczego zrezygnowała ze stanowiska i odchodzi ze spółki.

Nowy p. o. naczelnego tytułu, Marek Twaróg, ostatnio był wydawcą i sekretarzem redakcji "Dziennika Zachodniego", również wydawanego przez Polskapresse. Wcześniej był szefem największego oddziału tej gazety w Rybniku, dziennikarzem działu krajowego i zagranicznego.

Anonimowy pisze...

a do kogo należą udziały w wydawaniu tego dziennika ? konkretnie proszę, bo od tego wiele zależy... co to jest to polskapresse ? czyje to jest ???