17.7.09

Jak przekształcić tradycyjne media w multimedia internetowe: 2. Znaleźć swojego Józefackiego


To drugi wpis z cyklu dziesięciu krótkich tekstów pt. „Jak przekształcić tradycyjne media w multimedia internetowe".


Wpis ten jest przedłużeniem mojego wykładu pt. „Drugie życie mediów tradycyjnych”, który zaprezentowałem na konferencji „Oblicza nowych mediów” zorganizowanej w kwietniu 2009 r. w Warszawie przez Internet Standard oraz licznych szkoleń dla top managementu wydawnictw prasowych.


Poprzedni wpis z cyklu:

  1. Wydzielić autonomiczną spółkę lub pion internetowy


2. Znaleźć swojego Józefackiego

Decyzja o wydzieleniu autonomicznej spółki lub pionu internetowego już podjęta, teraz czas na znalezienie swojego “Józefackiego bis”. To on, podobnie jak to zrobił Tomasz Józefacki, szef działu internetu w Agorze, zbuduje silne lobby internetowe 
w wydawnictwie.

Szefem internetu powinien być menedżer, który będzie w stanie:
  • sformułować klarowną i realistyczną strategię rozwoju wydawnictwa online. Nie każdy to potrafi i nie każdy wie, że strategia online to wypadkowa trzech elementów: technologii, społeczności i biznesu.

  • stworzyć warunki do dialogu między wpływowymi ludźmi z działu print i spółki/działu internetowego, co nie jest łatwe. Wielu połamało sobie na tym zęby. Ludzie z printu mają świadomość faktu, że to ich biznes utrzymuje wydawnictwo i finansuje rozwój nowych przedsięwzięć. Ponieważ rzadko naprawdę rozumieją jak działa internet, mogą - w imię doraźnych celów - podciąć każdą gałąź, na której siedzą...

  • wprowadzić w życie założenia strategiczne.
Wasz szef internetu powinien być od początku wysoko umocowany 
w firmie, np. jako członek zarządu (Tomasz Józefacki wchodzi w skład zarządu Agory od listopada 2008 roku). Wysoka pozycja w firmie da mu więcej swobody w podejmowaniu decyzji i więcej pewności siebie.

> Tytuł następnego tekstu: Stworzyć własną strategię

4 komentarze:

Bogusław_Pinkiewicz pisze...

Ot i miło mądrego człowieka posłuchać

Anonimowy pisze...

Jak to można zepsuć ? Przykład: Media regionalne

Anonimowy pisze...

@Anonimowy Chyba naprawić :)
Zerknij na MMki (mmsilesia.blip.pl)

Anonimowy pisze...

Ok MMki to inna sprawa, choć rozdrabnianie się na małe miasteczka nie wydaje mi się dobrym pomysłem.

Pisząc o psuciu miałem na myśli działy online (gazet )spółek należących do MR.