Jak przeprowadzić transformację cyfrową tradycyjnych mediów: 2. Znaleźć swojego Józefackiego


To drugi wpis z cyklu pt. Jak przeprowadzić transformacja cyfrową tradycyjnych mediów".


Wpis ten jest przedłużeniem mojego wykładu pt. „Drugie życie mediów tradycyjnych”, który zaprezentowałem na konferencji „Oblicza nowych mediów” zorganizowanej w kwietniu 2009 r. w Warszawie przez Internet Standard, moich wpisów na tym blogu oraz moich doświadczeń z projektów doradczych, które prowadziłem w mediach.

Poprzedni wpis z cyklu:

  1. Jak przeprowadzić transformację cyfrową tradycyjnych mediów: 1. Wydzielić autonomiczną spółkę lub pion internetowy

2. Znaleźć swojego Józefackiego 

Decyzja o wydzieleniu autonomicznej spółki lub pionu internetowego już podjęta, teraz czas na znalezienie swojego “Józefackiego bis”. 

To on, podobnie jak to zrobił Tomasz Józefacki, szef działu internetu w Agorze, zbuduje silne lobby internetowe 
w wydawnictwie. Szefem internetu powinien być menedżer, który będzie w stanie:
  • sformułować klarowną i realistyczną strategię rozwoju wydawnictwa online. Nie każdy to potrafi i nie każdy wie, że strategia online to wypadkowa trzech elementów: technologii, społeczności i biznesu.

  • stworzyć warunki do dialogu między wpływowymi ludźmi z działu print i spółki/działu internetowego, co nie jest łatwe. Wielu połamało sobie na tym zęby. Ludzie z printu mają świadomość faktu, że to ich biznes utrzymuje wydawnictwo i finansuje rozwój nowych przedsięwzięć. Ponieważ rzadko naprawdę rozumieją jak działa internet, mogą - w imię doraźnych celów - podciąć każdą gałąź, na której siedzą...

  • wprowadzić w życie założenia strategiczne.
Wasz szef internetu powinien być od początku wysoko umocowany 
w firmie, np. jako członek zarządu (Tomasz Józefacki wchodzi w skład zarządu Agory od listopada 2008 roku). 

Wysoka pozycja w firmie da mu więcej swobody w podejmowaniu decyzji i więcej pewności siebie. Na pewno będzie jej potrzebował w tak trudnym procesie jak transformacja cyfrowa tradycyjnych mediów.

> Tytuł następnego tekstu: Jak przeprowadzić transformację cyfrową tradycyjnych mediów: 3. Stworzyć własną strategię rozwoju w internecie

Komentarze

Ot i miło mądrego człowieka posłuchać
Anonimowy pisze…
Jak to można zepsuć ? Przykład: Media regionalne
Anonimowy pisze…
@Anonimowy Chyba naprawić :)
Zerknij na MMki (mmsilesia.blip.pl)
Anonimowy pisze…
Ok MMki to inna sprawa, choć rozdrabnianie się na małe miasteczka nie wydaje mi się dobrym pomysłem.

Pisząc o psuciu miałem na myśli działy online (gazet )spółek należących do MR.