To drugi wpis z cyklu pt. „Jak przeprowadzić transformacja cyfrową tradycyjnych mediów".
Wpis ten jest przedłużeniem mojego wykładu pt. „Drugie życie mediów tradycyjnych”, który zaprezentowałem na konferencji „Oblicza nowych mediów” zorganizowanej w kwietniu 2009 r. w Warszawie przez Internet Standard, moich wpisów na tym blogu oraz moich doświadczeń z projektów doradczych, które prowadziłem w mediach.
Poprzedni wpis z cyklu:
2. Znaleźć swojego Józefackiego
Decyzja o wydzieleniu autonomicznej spółki lub pionu internetowego już podjęta, teraz czas na znalezienie swojego “Józefackiego bis”.
To on, podobnie jak to zrobił Tomasz Józefacki, szef działu internetu w Agorze, zbuduje silne lobby internetowe
w wydawnictwie.
Szefem internetu powinien być menedżer, który będzie w stanie:
- sformułować klarowną i realistyczną strategię rozwoju wydawnictwa online. Nie każdy to potrafi i nie każdy wie, że strategia online to wypadkowa trzech elementów: technologii, społeczności i biznesu.
- stworzyć warunki do dialogu między wpływowymi ludźmi z działu print i spółki/działu internetowego, co nie jest łatwe. Wielu połamało sobie na tym zęby. Ludzie z printu mają świadomość faktu, że to ich biznes utrzymuje wydawnictwo i finansuje rozwój nowych przedsięwzięć. Ponieważ rzadko naprawdę rozumieją jak działa internet, mogą - w imię doraźnych celów - podciąć każdą gałąź, na której siedzą...
- wprowadzić w życie założenia strategiczne.
Wysoka pozycja w firmie da mu więcej swobody w podejmowaniu decyzji i więcej pewności siebie. Na pewno będzie jej potrzebował w tak trudnym procesie jak transformacja cyfrowa tradycyjnych mediów.
> Tytuł następnego tekstu: Jak przeprowadzić transformację cyfrową tradycyjnych mediów: 3. Stworzyć własną strategię rozwoju w internecie
Komentarze
Zerknij na MMki (mmsilesia.blip.pl)
Pisząc o psuciu miałem na myśli działy online (gazet )spółek należących do MR.