DMGT wydaje m. in. „Daily Mail”, drugi brytyjski dziennik pod względem nakładu (2,4 mln egz.), po „Evening Standart”. W pakiecie jest do sprzedania 20 dzienników, 27 tygodników i ok. 50 gazet darmowych.
DMGT budowała swoje prasowe imperium od 80 lat. Teraz może je przejąć konkurencja: grupy prasowe Trinity Mirror, amerykaļski Gannett lub Johnston Press.
Sprzedaż gazet grupy DMGT jest nowym sygnałem niepokoju, jaki panuje na rynkach prasowych w Europie Zachodniej i w USA. Gazety tracą tam systematycznie czytelników i reklamodawców, którzy przenoszą się do internetu.
Oznaki tego niepokoju mnożą się od kilku miesięcy:
- USA: druga grupa prasy regionalnej Knight Ridder jest wystawiona na sprzedaż. Grupa posiada 32 dzienniki. Największym z nich jest „Philadelphia Inquirer"
- Francja: Grupa Socpresse pozbywa się części swoich dzienników regionalnych. Odsprzedała już „La Voix du Nord" belgijskiej grupie prasowej Rossel (która przy okazji odkupiła od Socpresse belgijski „Le Soir"). Teraz chce sprzedać resztę, z wyjątkiem oczywiście okrętu flagowego „Le Figaro".
- Norwegia/Polska: grupa Orkla Media poszukuje inwestora strategicznego do biznesu prasowego i elektronicznego.
Źródło: „Le Figaro", własne
> Wiedzieć więcej: Google rozwija Froogle, by umocnić się na rynku ogłoszeń drobnych, Darmowe gazety zastąpią dzienniki, Wydawcy prasy codziennej tną koszty, sprzedają i tworzą nowe tytuły pod presją udziałowców, Wielka Brytania: prasa codzienna traci czytelników, USA: Tradycyjne media są w odwrocie, Orkla Media Polska szuka partnera do biznesu prasowego, USA: Udziałowcy chcą sprzedać grupę prasy regionalnej Knight Ridder
Tag: Media Prasa Internet Reklama
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz