Koreański OhMyNews, pierwszy na świecie i największy portal oparty na dziennikarstwie obywatelskim, zaczyna mieć problemy finansowe - donosi „Businessweeek" w artykule pt. „OhmyNews' Oh My Biz Problem". Czyżby zmierzch dziennikarstwa obywatelskiego? - zastanawia sie „Businessweek".
OhmyNews, gdzie teksty pisze ponad 44.000 dziennikarzy-obywateli, będzie w tym roku deficytowy, mimo niedawnej inwestycji 5,2 mln dolarów przez Softbank. OhMyNews, uważany za jedną z ikon trendu Web 2.0, spodziewa się w 2006 r. przychodów w wysokości ok. 6 mln dolarów, głównie z reklamy online (60%), a także ze sprzedaży swoich produktów innym portalom.
OhMyNews został stworzony przez dziennikarza Oh w lutym 2000 r. To portal internetowy, którego treść tworzą głównie internauci. Zatrudnia obecnie 90 osób, w tym 65 dziennikarzy, wg „Businessweeek". Dziennikarze redagują materiały dostarczane - odpłatnie - przez swoich korespondentów, dziennikarzy amatorów. Tworzą oni ok. 150 artykułów dziennie.
OhMyNews odniósł wielki sukces: udało mu się przełamać monopol mediów pro-rządowych i zmobilizować południowo-koreańską młodzież na wybory prezydenckie w 2002 r. wygrane przez popieranego przez Ohmynews kandydata - Roh Moo Hyun.
Celem portalu było zmienić wizję swiata zdeformowaną przez dominujące, konserwatywne media w Korei Południowej„Zwykli obywatele sami stworzyli medium, które służy ich interesom i wyraża ich własne opinie" - mówi twórca OhmyNews, Oh Yeon Ho. Wielu obserwatorow uważa OhmyNews za specyficzny fenomen Korei Południowej.
Na świecie powstało wiele klonów tego portalu:
> Wiedzieć więcej:
Portal OhmyNews wyrusza na podbój Japonii
Gdzie się podziali obywatele-dziennikarze na portalu OhmyNews?
SoftBank inwestuje 5,2 mln dolarów w Ohmynews
OhmyNews: Voices from the Street
Powstał pierwszy w Polsce portal oparty na dziennikarstwie obywatelskim
Portale oparte na dziennikarstwie obywatelskim to przyszłość mediów
Dlaczego media ignorują dziennikarstwo obywatelskie? Bo go nie rozumieją i się go boją
Portal Netscape wchodzi w erę web 2.0 i otwiera się na internautów
Czy biznes prasowy wchodzi w krytyczną fazę?
> Tag: media, dziennikarstwo , dziennikarstwo obywatelskie, business model, informacja, internet, model biznesowy, reklama, web2.0
OhmyNews, gdzie teksty pisze ponad 44.000 dziennikarzy-obywateli, będzie w tym roku deficytowy, mimo niedawnej inwestycji 5,2 mln dolarów przez Softbank. OhMyNews, uważany za jedną z ikon trendu Web 2.0, spodziewa się w 2006 r. przychodów w wysokości ok. 6 mln dolarów, głównie z reklamy online (60%), a także ze sprzedaży swoich produktów innym portalom.
OhMyNews został stworzony przez dziennikarza Oh w lutym 2000 r. To portal internetowy, którego treść tworzą głównie internauci. Zatrudnia obecnie 90 osób, w tym 65 dziennikarzy, wg „Businessweeek". Dziennikarze redagują materiały dostarczane - odpłatnie - przez swoich korespondentów, dziennikarzy amatorów. Tworzą oni ok. 150 artykułów dziennie.
OhMyNews odniósł wielki sukces: udało mu się przełamać monopol mediów pro-rządowych i zmobilizować południowo-koreańską młodzież na wybory prezydenckie w 2002 r. wygrane przez popieranego przez Ohmynews kandydata - Roh Moo Hyun.
Celem portalu było zmienić wizję swiata zdeformowaną przez dominujące, konserwatywne media w Korei Południowej„Zwykli obywatele sami stworzyli medium, które służy ich interesom i wyraża ich własne opinie" - mówi twórca OhmyNews, Oh Yeon Ho. Wielu obserwatorow uważa OhmyNews za specyficzny fenomen Korei Południowej.
Na świecie powstało wiele klonów tego portalu:
- W USA, dziennikarz Dan Gillmor stworzył Bayosphere, która już nie istnieje.
- W Europie, największym klonem jest francuski AgoraVox.
- W Polsce, wydawnictwo prasy regionalnej PolskaPresse stworzyło serwis pod nazwą wiadomosci24.
> Wiedzieć więcej:
Portal OhmyNews wyrusza na podbój Japonii
Gdzie się podziali obywatele-dziennikarze na portalu OhmyNews?
SoftBank inwestuje 5,2 mln dolarów w Ohmynews
OhmyNews: Voices from the Street
Powstał pierwszy w Polsce portal oparty na dziennikarstwie obywatelskim
Portale oparte na dziennikarstwie obywatelskim to przyszłość mediów
Dlaczego media ignorują dziennikarstwo obywatelskie? Bo go nie rozumieją i się go boją
Portal Netscape wchodzi w erę web 2.0 i otwiera się na internautów
Czy biznes prasowy wchodzi w krytyczną fazę?
> Tag: media, dziennikarstwo , dziennikarstwo obywatelskie, business model, informacja, internet, model biznesowy, reklama, web2.0
Komentarze