Czy po pięciu latach istnienia Mediatak rozpadnie się? Udziałowcy Mediatak: wydawnictwa Media Regionalne, Polskapresse oraz Rheinisch-Bergische Verlagsgesellschaft spotykają się jutro w Warszawie na Walnym Zgromadzeniu, które może być decydujące dla przyszłości domu mediowego prasy regionalnej.
Wiele wskazuje na to, że atmosfera będzie gorąca. Niektórzy wydawcy uważają nawet, że Mediatak jest już w fazie likwidacji.
Dwóch udziałowców: Media Regionalne (obecnie brytyjski fundusz inwestycyjny Mecom, dawna Orkla Press Polska) i Rheinisch, wydawca „Expressu Bydgoskiego" i toruńskich „Nowości", odrzuciło propozycję trzeciego, czyli Polskapresse. Nie chcą uczestniczyć w projekcie nowego ogólnopolskiego dziennika, który Polskapresse tworzy na bazie swoich tytułów regionalnych. Ani Rheinisch, ani Mecom nie wierzą w powodzenie tego projektu.
Na początku czerwca Mecom zaskoczył wszystkich chęcią zakupu dziennika „Życia Warszawy", co wywołało nawet spekulacje o konkurencyjnym projekcie Brytyjczyków. Pojawiły się też plotki o zamiarze opuszczenia Mediatak przez Mecom, które przebudowuje obecnie struktury menedżerskie swoich gazet.
Odpowiedzią Polskapresse było uruchomienie 21 czerwca pięciu tygodników lokalnych na Mazowszu. Stało się to w złym momencie - czerwiec nie jest najlepszym miesiącem na start tego typu produktów prasowych. Niemiecki właściciel Axel Diekmann jest jednak tak zniecierpliwiony, że wymusił tę decyzję na zarządzie Polskapresse.
Na trzy miesiące przed startem projektu Polskapresse, który może być konkurencją dla gazet Mecomu, udziałowcy Mediatak mogą więc jutro podjąć decyzję o zakończeniu współpracy.
Mediatak istnieje od 1992 roku. W 2000 roku, na podstawie porozumienia wydawców, Mediatak został przedstawicielem prasy regionalnej i realizuje ogólnokrajowe kampanie reklamowe w prasie regionalnej.
> Wiedzieć więcej:
Mecom nie wejdzie do projektu ogólnokrajowego dziennika Polskapresse?
Sołowow chce 100 milionów zł za „Życie Warszawy"
Dziennikarze i menedżerowie z mediów szukają pracy
Hekatomba w Polskapresse
Polskapresse chce wydać z Orklą nowy ogólnopolski dziennik
Mecom zaczyna zwalniać i ciąć brutalnie koszty w „Rzeczpospolitej" i w swoich gazetach regionalych
Dlaczego Polskapresse nie wyda nowego dziennika
Polski rynek mediów dopiero wchodzi w strefę turbulencji
> Tag: media, prasa, dzienniki, Mecom, PolskaPresse, Orkla
Wiele wskazuje na to, że atmosfera będzie gorąca. Niektórzy wydawcy uważają nawet, że Mediatak jest już w fazie likwidacji.
Dwóch udziałowców: Media Regionalne (obecnie brytyjski fundusz inwestycyjny Mecom, dawna Orkla Press Polska) i Rheinisch, wydawca „Expressu Bydgoskiego" i toruńskich „Nowości", odrzuciło propozycję trzeciego, czyli Polskapresse. Nie chcą uczestniczyć w projekcie nowego ogólnopolskiego dziennika, który Polskapresse tworzy na bazie swoich tytułów regionalnych. Ani Rheinisch, ani Mecom nie wierzą w powodzenie tego projektu.
Na początku czerwca Mecom zaskoczył wszystkich chęcią zakupu dziennika „Życia Warszawy", co wywołało nawet spekulacje o konkurencyjnym projekcie Brytyjczyków. Pojawiły się też plotki o zamiarze opuszczenia Mediatak przez Mecom, które przebudowuje obecnie struktury menedżerskie swoich gazet.
Odpowiedzią Polskapresse było uruchomienie 21 czerwca pięciu tygodników lokalnych na Mazowszu. Stało się to w złym momencie - czerwiec nie jest najlepszym miesiącem na start tego typu produktów prasowych. Niemiecki właściciel Axel Diekmann jest jednak tak zniecierpliwiony, że wymusił tę decyzję na zarządzie Polskapresse.
Na trzy miesiące przed startem projektu Polskapresse, który może być konkurencją dla gazet Mecomu, udziałowcy Mediatak mogą więc jutro podjąć decyzję o zakończeniu współpracy.
Mediatak istnieje od 1992 roku. W 2000 roku, na podstawie porozumienia wydawców, Mediatak został przedstawicielem prasy regionalnej i realizuje ogólnokrajowe kampanie reklamowe w prasie regionalnej.
> Wiedzieć więcej:
Mecom nie wejdzie do projektu ogólnokrajowego dziennika Polskapresse?
Sołowow chce 100 milionów zł za „Życie Warszawy"
Dziennikarze i menedżerowie z mediów szukają pracy
Hekatomba w Polskapresse
Polskapresse chce wydać z Orklą nowy ogólnopolski dziennik
Mecom zaczyna zwalniać i ciąć brutalnie koszty w „Rzeczpospolitej" i w swoich gazetach regionalych
Dlaczego Polskapresse nie wyda nowego dziennika
Polski rynek mediów dopiero wchodzi w strefę turbulencji
> Tag: media, prasa, dzienniki, Mecom, PolskaPresse, Orkla
Komentarze