Nowa reklamówka „Polska The Times" jest o niebo lepsza od spotu-bubla, który poprzedził premierę dziennika.
Dziennik ogólnopolski „Polska The Times" sprzedał średnio 419.410 egz. dziennie w trzecim tygodniu swojego istnienia - informuje Polskapresse, wydawca nowego tytułu. Oznacza to, że „Polska The Times" stała się trzecim dziennikiem w kraju, po „Fakcie" (497.000) i „Gazecie Wyborczej" (438.900).
Wyniki „Polska The Times" to suma sprzedaży:
- sześciu istniejących dzienników regionalnych Polskapresse, które ujednoliciły swoją formułę redakcyjną i graficzną oraz dodały do swojego tytułu "POLSKA The Times":
- „POLSKA Dziennik Bałtycki",
- „POLSKA Dziennik Łódzki",
- „POLSKA Dziennik Zachodni",
- „POLSKA Gazeta Krakowska",
- „POLSKA Gazeta Wrocławska",
- „POLSKA Głos Wielkopolski").
- jedenastu nowo utworzonych wydań w regionach, gdzie nie było dotychczas gazet tego wydawnictwa:
- POLSKA Białystok
- POLSKA Gazeta Opolska
- POLSKA Kielce,
- POLSKA Koszalin,
- POLSKA Kujawy,
- POLSKA Lubuskie,
- POLSKA Mazowsze,
- POLSKA Rzeszów,
- POLSKA Metropolia Warszawska,
- POLSKA Olsztyn,
- POLSKA Szczecin.
- jednego nie należącego do Polskapresse, a współpracującego z nią „Kuriera Lubelskiego".
Jeśli ta tendencja utrzyma się, co będzie można stwierdzić najwcześniej po trzech miesiącach funkcjonowania gazety, „Polska The Times" może okazać się największym hitem wydawniczym ostatnich kilku lat. Z reguły, po udanym debiucie nowego tytułu lub nowej formuły gazety sprzedaż najpierw wzrasta, później - po miesiącu-dwóch - spada, by ustabilizować się na pewnym poziomie.
Jednocześnie, pod względem zasięgu ("Daily reach per million"), czyli liczby osób na milion, które odwiedziło witrynę, uruchomiona z opóźnieniem strona internetowa polskatimes.pl zrównała się, a nawet lekko przewyższyła zasięg witryny „Faktu" (Axel Springer) - efakt.pl - według statystyk Alexa (co to jest Alexa wyjaśnia Marek Furtega).
Daleko jej oczywiście do stron internetowych innych dzienników, nie mówiąc o portalu Gazeta.pl (Agora), który jest w zupełnie innej kategorii.
> Wiedzieć więcej:
- „Polska The Times": Papierowy olbrzym zadebiutował z internetowym karłem
- „Polska" jest już w internecie (Internet Standard)
- „Kurier Lubelski" wychodzi teraz z podtytułem „Polska The Times"
- Nowy dziennik „Polska The Times" nie jest piękny, ale oferuje atrakcyjną wartość dodaną w dobrej cenie
- „Polska The Times" będzie globalną gazetą lokalną, która ma wyjść na swoje w 2010 roku
- Pięć scenariuszy dla nowego projetu gazety ogólnopolskiej Polskapresse
- Numery zerowe nowego dziennika Polskapresse chyba spodobały się badanym czytelnikom
- Czy „The Times" doda skrzydeł nowemu dziennikowi Polskapresse?
- Polskapresse jest gotowa wydać nawet 100 milionów na start nowego dziennika
Komentarze
Nie jest to przykład gazety startującej od zera, dlatego 3 miejsce w tym przypadku nie jest miarodajne.
Właśnie wchłoniecie tych tytułów spowodowało takie a nie inne wyniki.
W moim regionie sprzedaż "Polska The Times" to około 2000 sztuk dziennie, czyli cholernie kiepsko.
Prawdę mówiąc jestem bardzo rozczarowany podejściem a właściwie brakiem podejścia do spraw mojego regionu.