„Polska The Times" jest już trzecim dziennikiem w Polsce


Nowa reklamówka „Polska The Times" jest o niebo lepsza od spotu-bubla, który poprzedził premierę dziennika.


Dziennik ogólnopolski „Polska The Times" sprzedał średnio 419.410 egz. dziennie w trzecim tygodniu swojego istnienia - informuje Polskapresse, wydawca nowego tytułu. Oznacza to, że „Polska The Times" stała się trzecim dziennikiem w kraju, po „Fakcie" (497.000) i „Gazecie Wyborczej" (438.900).

Wyniki „Polska The Times" to suma sprzedaży:
  • sześciu istniejących dzienników regionalnych Polskapresse, które ujednoliciły swoją formułę redakcyjną i graficzną oraz dodały do swojego tytułu "POLSKA The Times":
  • jedenastu nowo utworzonych wydań w regionach, gdzie nie było dotychczas gazet tego wydawnictwa:
    • POLSKA Białystok
    • POLSKA Gazeta Opolska
    • POLSKA Kielce,
    • POLSKA Koszalin,
    • POLSKA Kujawy,
    • POLSKA Lubuskie,
    • POLSKA Mazowsze,
    • POLSKA Rzeszów,
    • POLSKA Metropolia Warszawska,
    • POLSKA Olsztyn,
    • POLSKA Szczecin.

  • jednego nie należącego do Polskapresse, a współpracującego z nią „Kuriera Lubelskiego".
„Polska The Times" przeskoczyła więc „Super Express" (198.200), „Dziennik" (157.100) i „Rzeczpospolitą" (147.100) oraz „Gazetę Prawną" (80.900), czego można było się spodziewać chociażby po prostym podsumowaniu sprzedaży istniejących dzienników regionalnych Polskapresse.

Jeśli ta tendencja utrzyma się, co będzie można stwierdzić najwcześniej po trzech miesiącach funkcjonowania gazety, „Polska The Times" może okazać się największym hitem wydawniczym ostatnich kilku lat. Z reguły, po udanym debiucie nowego tytułu lub nowej formuły gazety sprzedaż najpierw wzrasta, później - po miesiącu-dwóch - spada, by ustabilizować się na pewnym poziomie.

Jednocześnie, pod względem zasięgu ("Daily reach per million"), czyli liczby osób na milion, które odwiedziło witrynę, uruchomiona z opóźnieniem strona internetowa polskatimes.pl zrównała się, a nawet lekko przewyższyła zasięg witryny „Faktu" (Axel Springer) - efakt.pl - według statystyk Alexa (co to jest Alexa wyjaśnia Marek Furtega).


Daleko jej oczywiście do stron internetowych innych dzienników, nie mówiąc o portalu Gazeta.pl (Agora), który jest w zupełnie innej kategorii.


> Wiedzieć więcej:
> Tag: , , , , , , , ,

Komentarze

Anonimowy pisze…
"Daily reach per million" już na aleksie nie występuję - teraz jest po prostu "daily reach" (zasięg) w procentach.
Anonimowy pisze…
"Sześciu istniejących dzienników regionalnych Polskapresse"

Nie jest to przykład gazety startującej od zera, dlatego 3 miejsce w tym przypadku nie jest miarodajne.

Właśnie wchłoniecie tych tytułów spowodowało takie a nie inne wyniki.

W moim regionie sprzedaż "Polska The Times" to około 2000 sztuk dziennie, czyli cholernie kiepsko.

Prawdę mówiąc jestem bardzo rozczarowany podejściem a właściwie brakiem podejścia do spraw mojego regionu.