Grupa TVN uruchomiła dziś nową internetową platformę e-commerce do sprzedaży materiałów multimedialnych. Serwis nosi nazwę TVN News & Services Agency.
Celem tego e-sklepu jest sprzedaż materiałów multimedialnych z TVN: zdjęć oraz plików wideo. TVN News & Services Agency posiada klasyczne mechanizmy sklepu online pozwalające na obsługę transakcji kupna sprzedaży oraz dedykowany mechanizm konwersji plików wideo. Serwis oferuje również możliwość zakupu usług telewizyjnych.
Serwis TVN nie jest agencją informacyjną. W Polsce, tylko portal Interia.pl dorobił się dotychczas, pod koniec października 2009 r., statutu agencji informacyjnej, spełniającej wszystkie wymogi rozporządzenia Ministra Finansów z 13 lutego 2006 r. Interia jest drugim tego typu podmiotem w naszym kraju, po Polskiej Agencji Prasowej (PAP).
Próba recyklingu informacji przez TVN nie jest nowym modelem biznesowym w przypadku mediów, ale w Polsce TVN jest w tym obszarze pionierem. Mamy tu do czynienia z innowacją marketingową, gdyż Grupa TVN próbuje sprzedać te same produkty po raz drugi, ale w innym opakowaniu, tzn. serwisie.
To mądra inicjatywa, która wpisuje się w jeden z megatrendów, jakim jest ewolucja mediów w stronę tzw. newsorganisation. Nie od dziś uważam i piszę, że media tradycyjne muszą zacząć myśleć i działać nie jak wydawnictwo prasowe czy stacja telewizyjna, ale jako agencja prasowa - producent treści na różne platformy multimedialne.
- Jak przekształcić tradycyjne media w multimedia internetowe: 3. Stworzyć własną strategię
- Tradycyjne media jeszcze nie wierzą, że web 2.0 może im zapewnić przewagę konkurencyjną
- Internet jest rewolucja, ktora zmienia reguly gry w mediach raz na zawsze
- Jak tradycyjne media moga wykorzystac nowe technologie, by przyciagnac nowych czytelników
- Branża prasowa będzie sprzedawać usługi o wysokiej wartości dodanej
Komentarze