30.9.08

Filtrbox.com, Policyjni.pl, Kulisy.pl, Znam.to, Pobierz.pl, Tylkogrosz.pl

Dziś w audycji W sieci sieci", na antenie Tok FM (97,7 FM w Warszawie, godz. 22.00-23.00) będziemy mówić z Cezarym Łasiczką o nowych serwisach:
  1. Filtrbox.com to witryna typu “Social Media monitoring” (albo inaczej „buzz monitoring"). Pozwala na monitorowanie i filtrowanie dyskusji na stronach mediów, blogach, czy na Twitterze.
  2. Policyjni.pl - serwis o najgłośniejszych w Polsce sprawach kryminalnych, galerie zdjęć z aresztowań i wypadków, a także zabawnie przedstawione historie o nieudanych próbach złamania prawa.
  3. Kulisy.pl - to jeden z najmłodszych w polskim internecie portali o celebrities. Jego symbolem jest francuski buldożek. Czy uda mu się podgryźć Pudelka?
  4. Znam.to - serwis społecznościowy, w którym użytkownicy zamieszczają recenzje i oceny produktów, dzieląc się informacjami i własnym doświadczeniem.
  5. Pobierz.pl - portal z legalnym oprogramowaniem, konkurent Dobreprogramy.pl.
  6. Tylkogrosz.pl - serwis aukcyjny w którym ceny podbija się o jeden grosz. Właścicielem jest spółka Coloma Investments...
... i kilka innych. Nie wahajcie się proszę, by zasygnalizować mi nowe, ciekawe startup'y.

Podcast Trącić Myszką o startup'ach i społecznościach wertykalnych

Społeczności wertykalne tworzą ludzie o podobnych kręgach zainteresowania, lub wartościach. Mogą to być wędkarze na muszkę, rowerzyści, filateliści, albo ekolodzy.

To temat wczorajszego podcastu komputerowego Trącić myszką, jak poinformował Maciej Jankowski, Redaktor Magazynu komputerowego Trącić myszką Polskiego Radia Szczecin.

Autorzy podcastu rozmawiali też o nowych strartup'ach. Gośćmi byli Łukasz Sielski z WAYN.com i Zbigniew Krzewiński z SpeedUp Seed Funding Group.

Mediapolis, Index Copernicus i 5W Mignon-Media

Dziś podjąłem decyzję o wstrzymaniu procesu połączenia Mediapolis i Index Copernicus i o rezygnacji z funkcji prezesa Indexa. Nie dogadaliśmy się biznesowo, może wrócimy kiedyś do rozmów. Tak bywa w biznesie.

Dziękuję wszystkim za współpracę w ramach Index Copernicus. To było dla mnie bardzo interesujące i pouczające doświadczenie. Zobaczyłem jak funkcjonuje rynek NewConnect, częściej wczytywałem się co prawda w Kodeks Handlowy Spółek niż w Gabriela Garcia Marqueza, ale poznałem za to mnóstwo wspaniałych ludzi, no i w końcu niecodziennie podpisuje się umowę z Google (brawo dla Tomka!).

Jestem przekonany, ze Index Copernicus ma duży potencjał. Myślę, że po raz pierwszy od wejścia na NewConnect, dzięki mariażowi z energiczną Platformą Mediową Point Group (70-procentowy wzrost przychodów po pierwszym półroczu 2008 w stosunku do półrocza 2007!!!), Index Copernicus ma sprzyjające warunki do przekształcenia pomysłu w prawdziwy biznes.

Ja wracam do Mediapolis (która dynamicznie się rozwija i potrzebuje mnie teraz bardziej niż kiedykolwiek) i do 5W Mignon-Media.

23.9.08

Amazon tworzy SoundUnwound - internetową Wikipedię o muzyce


SoundUnwound - tak nazwę nosi nowa, internetowa encyklopedia muzyczna uruchomiona przez Amazon i Internet Movie Database (IMDb).

SoundUnwound działa na podobnej zasadzie co Wikipedia. Nie opiera się jednak na mechanizmie wiki, lecz na edytowalnej bazie danych IMDb, należącego do Amazon.

Oprócz profili artystów, opisu ich twórczości, rekomendacji innych artystów o podobnym brzmieniu (jak w Pandorze czy Last.fm) oraz wideo z YouTube. znajdziemy tu interaktywną linię czasu (timeline). Każdy może coś dopisać, lub wgrać zdjęcia pod warunkiem, że posiada konto w Amazon.

Jak pisze na swoim blogu Fred Cavazza, „Amazon kontynuje swoją strategię opierającą się na treściach tworzonych przez użytkowników" Cavazza cytuje następujące witryny należące do Amazon:

  • IMDb (kino)
  • SoundUnwound (muzyka)
  • Shelfari (książki, serwis niedawno kupiony przez Amazon)
  • Amapedia (wiki społecznościowe o produktach, które użytkownicy lubią najbardziej).
  • Askville - pytania z życia wzięte (coś w rodzaju Yahoo! Answers).
Powstała więc grupa pięciu serwisow - satelitów krążących woków samej księgarni. Amazon ma prosty cel: stworzyć samonapędzające się serwisy Web 2.0, oparte na User Generated Content (a więc mało kosztowne) i społecznościach, które staną się wylęgarnią nowych klientów.

> Wiedzieć więcej:


SoundUnwound.com (Amazon), Journal Community (Wall Street Journal), Eksperci.tv, MamBiznes.pl, Zdajmy.pl, WspólnaChata.pl

Dziś w audycji W sieci sieci", na antenie Tok FM (97,7 FM w Warszawie, godz. 22.00-23.00) będziemy mówić z Cezarym Łasiczką o nowych serwisach:
  1. SoundUnwound - internetowa encyklopedia muzyczna, jak Wikipedia, uruchomiona przez Amazon.
  2. Journal Community (dla prenumeratorów WSJ) - serwis społecznościowy stworzony przez amerykański dziennik "The Wall Street Journal" .
  3. SlideRocket - serwis do tworzenia prezentacji online. Znakomity!
  4. Eksperci.tv - witryna, która oprócz filmów poradnikowych daje możliwość zarobienia autorom kursów video on line.
  5. MamBiznes.pl – serwis dla młodych przedsiębiorców.
  6. Zdajmy.pl - serwis edukacyjny, dzięki któremu uczniowie trzecich klas gimnazjum będą mogli przygotowywać się do egzaminów gimnazjalnych.
  7. WspólnaChata.pl - serwis ogłoszeniowy dla młodych ludzi poszukujących pokoi, mieszkań i stacji do wynajęcia.

16.9.08

„Polska The Times": W wirtualnych gazetach ludzie będą mówić, a psy warczeć

„Stary internet umiera" - pod takim tytułem ukazał się w dzienniku „Polska The Times" wywiad, którego udzieliłem Markowi Pielachowi.

Tematem wywiadu jest oczywiście internet, a bardziej precyzyjnie internet jutra. Rewolucja technologiczna nie skończyła się, ale nabiera tempa. Za kilka lat sieć ogarnie całą planetę i wszystkie maszyny będą się ze sobą komunikować.

Oto fragmenty wywiadu:

Marek Pielach: Łatwo było się z Panem umówić na wywiad do papierowej gazety. Czy to znaczy, że prasa ma przyszłość?
Prasa ma przyszłość, ale musi się zmienić. Nie wierzę w to, że papier zniknie definitywnie, ale niedługo stanie się luksusem, swoistym szpanem. Dzienniki będą się ukazywały dwa, trzy razy w tygodniu i będą kosztowały 10-15 zł. Dlatego ktoś czytający taką gazetę będzie mógł liczyć na podziw innych pasażerów metra patrzących tylko w swoje e-booki, które za kilkanaście lat będą tak banalne jak dziś papierowe gazety. Oni będą mieli elektroniczną i aktualną wersję, ale bez dotykania papieru.

Co zobaczą w tych e-bookach?
Nie tyle w e-bookach co prawdziwych terminalach internetowych. Będzie można na nich surfować po sieci, oglądać wideo w czasie rzeczywistym, słuchać muzyki. To sprawi, że lektura witryn internetowych gazet będzie o wiele ciekawsza. To będzie niczym gazeta z "Harry'ego Pottera" - wszystko się będzie ruszać, postacie będą krzyczeć, psy warczeć, będą odgrywane prawdziwe sceny. Takie e-booki "gazetowe" już istnieją w USA, Francji, Belgii i we Włoszech. Największa księgarnia internetowa świata - Amazon - też ma swojego e-booka - Kindle.

Może jednak przesadzamy ze znaczeniem internetu? Co da ludzkości to, że każdy w drodze do pracy będzie mógł wpisać: seks, MP3 albo Britney Spears. Takie są przecież najpopularniejsze słowa w wyszukiwarkach.
Zgadza się, ale to nie powód, aby przekreślać całą tę rewolucję. Nasze cyfrowe życie, nasza cyfrowa tożsamość są coraz ważniejsze. Nie oceniam tego w kategoriach dobre czy złe, to po prostu dynamiczna tendencja. Mimo swoich wad internet pozwolił nam odkryć nowe horyzonty i wzbogacił nas nieprawdopodobnie.

W jaki sposób?
Przede wszystkim otworzył wielu osobom możliwość wyrażania swoich opinii. Wczoraj, żeby dotrzeć do 10 tys. ludzi, musiał pan przejść przez tradycyjne media. Dziś nie ma tego ograniczenia. Można powiedzieć wszystkim, że jest się najlepszym, najpiękniejszym i ma na jakiś temat najlepszą opinię na świecie, otwierając w ciągu 15 min swój blog, czyli małe, ale własne medium. Internet daje możliwość ekspresji. Po drugie, daje możliwość poznawania nowych ludzi. Z badań wynika, że internet tylko pobudza relacje międzyludzkie. Największym podwórkiem w Warszawie nie jest dziś pana podwórko, tylko serwis Nasza-klasa. Ludzie poznają się teraz w serwisach randkowych albo społecznościowych, jak MySpace i Facebook, lub w grach, jak np. "World of Warcraft", w którą gra ponad 16 mln ludzi na świecie. Po trzecie, daje nam niespotykane dotąd możliwości rozwoju zawodowego: pracę można znaleźć w Golden Line, klientów biznesowych lub kolegów po fachu w Linkedin, swoimi prezentacjami można pochwalić się w Slideshare albo Scribd, a filmami na YouTube.

Ciąg dalszy na stronach internetowych „Polska The Times"

Knol, Google Chrome, Moje Miasto, Students.pl, blogvertising.pl



Co nowego w internecie? Dziś w audycji W sieci sieci", na antenie Tok FM (97,7 FM w Warszawie, godz. 22.00-23.00) będziemy mówić z Cezarym Łasiczką o nowych serwisach i o przeglądarce:
  1. Knol.Google.com - to encyklopedia internetowa, jak Wikipedia, ale o charakterze społecznościowym, stworzona przez Google.

  2. Chrome - przeglądarka Made in Google (Funkcje: "Inteligentna" nowa karta, Skróty do aplikacji, Dynamiczne karty, Kontrola awarii, Tryb incognito, Bezpieczne przeglądanie, Szybkie tworzenie zakładek, Importowanie ustawień, Łatwiejsze pobieranie).

  3. Students.pl - nowy projekt internetowy Axel Springer Polska, łączący funkcje portalu kontentowego z serwisem społecznościowym. Witryna jest częścią międzynarodowej platformy Students bazującej na technologii największego szwajcarskiego portalu studenckiego (Students.ch).

  4. Blogvertising.pl - sieć reklamowa dla blogów (reklama graficzna i kontekstowa).

> Wiedzieć więcej:


9.9.08

Polskapresse zwalnia Tomasza Wróblewskiego za brak sukcesów dziennika „Polska The Times"

Axel Diekmann, prezes Verlagsgruppe Passau, właściciela grupy wydawniczej Polskapresse, zwolnił dziś wice-prezesa Polskapresse, Tomasza Wróblewskiego. Powód: brak sukcesów projektu ogólnopolskiej gazety „Polska The Times", którą Wróblewski stworzył i firmował swoim nazwiskiem.

Tomasz Wróblewski był od 1 listopada 2006 r. wiceprezesem i dyrektorem zarządzającym Polskapresse. Axel Diekman już od pewnego czasu nosił się z zamiarem rozstania z Wróblewskim. Ci co znają niemieckiego bossa wiedzą, że kiedy przyjeżdża do Polski i sam, bez prezesa czy wice-prezesa, objeżdża oddziały Polskapresse, to zły znak. Takich zlych znaków było więcej. Czując pismo nosem, Tomasz Wróblewski od wielu miesięcy próbował zbliżyć się do Polsatu, ale jak na razie bezskutecznie.

Obowiązki Wróblewskiego w zarządzie przejmuje Dorota Stanek, prezes Polskapresse, a na dyrektora wydawniczego Polskapresse awansuje Izabela Marciniak, poprzednio szef działu wydawniczego i product manager Tele Magazynu - informuje Polskapresse w komunikacie.

Co dalej z dziennikiem „Polska The Times"? Od początku nie wierzyłem w ten projekt, choć bardzo chciałem się mylić, bo jak każdy dziennikarz, a raczej były dziennikarz, wolę kiedy gazety powstają, niż kiedy znikają. Teraz tylko patrzeć jak za Wróblewskim polecą inne głowy, a sam dziennik zostanie odsprzedany innemu wydawcy.

Marek Miller pisze, na swoim blogu M jak Media, w tekście komentującym zmiany w Polskapresse:
„Rupert Murdoch, właściciel News Corporation wydającego m.in. "The Times" od dawna nie kryje zainteresowania polskim rynkiem. Ostatnio pojawiły się informacje o chęci odsprzedaży przez Murdocha 35% posiadanych przez niego akcji w TV Puls. Czyżby uzyskany z takiej transakcji kapitał (plus sprzedawane telewizje w Bułgarii i na Litwie) mógłby służyć jego wejściu na nasz rynek prasowy? Jedno jest pewne - w ciągu najbliższych tygodni możemy być świadkami bardzo ciekawych przemian na naszym podwórku".

> Wiedzieć więcej: