Trzy nowe polskie serwisy w stylu web 2.0

Biznes.net, Trendomierz.net, Streemo.pl - to trzy nowe polskie serwisy oparte o filozofię web 2.0, które mają ruszyć w najbliższym czasie. Każdy z nich jest kopią istniejących już zachodnich witryn.

O uruchomieniu tych projektów poinformowali ich autorzy w czasie konferencji
„Witamy Web 2.0 w Polsce" zorganizowanej 14 czerwca 2006 r. w Warszawie przez serwis informacyjny biznes.net i technologiczny fundusz inwestycyjny MCI Management.

  • Biznes.net to serwis społecznościowy, którego celem jest ułatwienie kontaktów biznesowych jego użytkownikom. Serwis będzie posiadał własną platformę blogów dla użytkowników.
    • Firma: 3S Generator
    • To klon amerykańskiego serwisu Linkedin.com (social business networking)
    • W Polsce istnieje już kilka takich serwisow, w tym Goldenline.pl, który jest największym z nich. Inne polskie serwisy społecznościowe Ogniwo.net, Spinacz.pl czy Grono.pl są przeznaczone dla szerokiej pbliczności.
    • Uwagi: myślę, że jego głównym konkurentem będzie europejski serwis openBC.com (który ma całkiem sporą liczbę polskich użytkowników, w tym ja sam).

  • Trendomierz.net to serwis - agregator informacji z wybranych polskich blogów, w tym z Biznes.net. Będzie pokazywał w formie wizualnej, tzw. chmur tagów, główne tendencje w tematach poruszanych na blogach. Chmury tagów są zbiorem słów kluczy z blogów. Im częściej poruszany temat, tym większy będzie krój czcionki.
    • Firma: 3S Generator
    • To kopia Google Trends.
    • To pierwszy tego typu serwis w Polsce.
    • Uwagi: ciekawy pomysł, ale na razie nie widzę korzyści w korzystaniu z tego serwisu.

  • Streemo.pl będzie serwisem oferującym przestrzeń na zdjęcia i na wideo. Będą one oznaczone przy pomocy tagów, tzn. słów-kluczy, dzięki czemu będzie można je łatwo znaleźć i dzielić się z innymi.
    • Firma: Comtika (znana m.in z interaktywnej 4fun.tv).
    • To kopia serwisów Flickr,com (należącego do Yahoo) i YouTube.com, największego na świecie serwisu wideo. Istnieje już podobny serwis polski smog.pl (wideo i grafika).
    • Uwagi: to segment bardzo konkurencyjny, bo wystarczy mieć - przepraszam za uproszczenie - dyski o dużej pamięci, przyjazny design i prostą nawigację.

> Ciekawe relacje z konferencji
„Witamy Web 2.0 w Polsce":
Jak ugryźć web 2.0?
Web 2.0 to społeczności
Sukces konferencji “Witamy Web 2.0 w Polsce!”
Tłumy witają Web 2.0 w Polsce
Podcast: wstęp do konferencji (mp3 - 3,4MB)
Co to jest web 2.0 - artykuł twórcy koncepcji Tima O'Reilly „What Is Web 2.0" (ang.)
Blog O'Reilly Radar (ang.)


> Wiedzieć więcej:

Tradycyjne media jeszcze nie wierzą, że web 2.0 może im zapewnić przewagę konkrencyjną
Jak tradycyjne media mogą wykorzystać nowe technologie, by przyciągnć młodych czytelników
„Newsweek": Web 2.0 to społeczność, nie publiczność
Jak działa zbiorowa inteligencja w internecie
Wyszukiwarka Lycos będzie płacić internautom za komentarze
Kolekcja logotypów Web 2.0
Francuskie gwiazdy Web 2.0
Jak można wykorzystać nowe technologie w komunikacji marketingowej
BBC wchodzi w Web 2.0
Yahoo odkrywa swój nowy portal w stylu Web 2.0
Francja: Premier nagrywa podcasty audio i wideo
Trzynaście serwisów stosujących technikę mashup w stylu Web 2.0
Ciekawe strony w stylu web 2.0
„Washington Post" wyjaśnia co znaczą neologizmy internetowe

PS. Przeziębienie uniemożliwiło mi niestety napisanie dłuższego tekstu nt. konferencji. Brawa dla organizatorów i dla Michała Fabera, który z entuzjazmem prowadził to interesujące spotkanie.

> Tag: , , ,

Komentarze

Anonimowy pisze…
grono.net, panie Krzysztofie :)
Anonimowy pisze…
nie grono.pl a grono.net :)
Anonimowy pisze…
"..To kopia serwisów Flickr,com (należącego do Yahoo) i YouTube.com, największego na świecie serwisu wideo. Istnieje już podobny serwis polski smog.pl (wideo i grafika).."

Nie, nie i jeszczer raz nie. Błąd Panie Krzystofie! Smog.pl jest TYLKO i WYŁACZNIE serwisem ktory czerpie z youtube i video google - bierze tresc z tych serwisow i wykorzystuje do budowania wlasnego 'contentu'. Nie wiem czy jest to praktyka etyczna bo niby nie zamieszczaja reklam, ale reklamuje np. pudelek.pl, ktory de facto jest komercyjny jak cholera.

"...Uwagi: to segment bardzo konkurencyjny, bo wystarczy mieć - przepraszam za uproszczenie - dyski o dużej pamięci, przyjazny design i prostą nawigację."

Argh... niestety znowu blad. Aby byc klonem youtube trzeba miec OGROMNE mozliwosci przesylu danych liczone w terabitach - nie oficjalnie zaloga youtube wydaje miesiecznie ~ 1 mln$ na ruch generowany na ich serwerach.
Anonimowy pisze…
Drogi autorze artykułu - jak to grono.net jest przeznaczone dla szerokiego spektrum ? - czym się różni od biznes.net ?

Pozatym mnóstwo uproszczeń nawet w tak krótkik tekście. No i myślę że nazwanie serwisu takiego jak youtube czymś prosty bo wsytarczy mieć przestrzeń na dysku i ładną grafikę?

Z całym szacunkiem ale zanim się coś napisze takiego warto zapoznać się z historią niektórych serwisów (szczególnie z tym np. jak łatwo się je utrzymuje - i jaki model biznesowy moga one obejmować)

Pozdrowienia
Anonimowy pisze…
nowy serwis http://www.tagspot.pl - polskie odpowiednik del.icio.us
Anonimowy pisze…
http://hb-y.com portal dla ludzi chcących podzielić się swoja pasją