1. Stworzyć strategię Content Marketingową
Trzeba zacząć od stworzenia planu działań kontentowych. Jego celem będzie określenie, w zależności od priorytetów klienta, jakie treści, kiedy i jak często adresujemy do jakich grup docelowych i co mierzymy.
Dla przypomnienia - marketing treści jest techniką marketingową, polegającą na tworzeniu i dystrybucji treści istotnych i wartościowych dla odbiorców, w celu przyciągnięcia, zdobycia i zaangażowania ściśle zdefiniowanej grupy docelowej.
Punktem wyjścia do stworzenia skutecznej strategii Content Marketingowej jest dobra znajomość grup i podgrup docelowych i precyzyjne sprofilowanie konsumenta naszych treści, co niektórzy nazywają „Customer Engagement Modeling”.
Punktem wyjścia do stworzenia skutecznej strategii Content Marketingowej jest dobra znajomość grup i podgrup docelowych i precyzyjne sprofilowanie konsumenta naszych treści, co niektórzy nazywają „Customer Engagement Modeling”.
W Customer Engagement Modeling definiujemy m. in.:
- konkretne oczekiwania poszczególnych grup klientów (np. porady dla majsterkowiczów),
- nieraz bardzo dokładnie opisujemy profile (tzw. persona) i ich model konsumpcji treści w ciągu dnia, tygodnia i w week-end.
- kluczowe wskaźniki efektywności (ang. Key Performance Indicators, w skrócie KPI)
2. Tworzyć treści przede wszystkim dla czytelnika, nie dla Google
Jeżeli treści trafią w kręgi zainteresowania czytelnika, to Google i tak to odnotuje m. in. po ilości linków przychodzących, które oznaczają zainteresowanie tematem.
W większości przypadków, największą skuteczność mają tematy poradnikowe (pomagamy rozwiązać problemy), najmniejszą - produktowe. Trzeba do tego przekonać brand managerów, co nie zawsze jest łatwe, bo myślą oni dość naiwnie, że im więcej pokażą swoich produktów, tym więcej ich się sprzeda.
Tak to działa w reklamie, ale nie w Content Marketingu, choć i tu są branże, gdzie komunikacja produktowa jest szczególnie ważna, np. moda czy budowlanka.
3. Tworzyć treści dostosowane do urządzeń mobilnych
Polacy w wieku 15+ posiadają dziś ok. 19 milionów smartfonów. Żyjemy już w erze mobilnej, a internet coraz cześciej przeglądamy na smartfonie czy tablecie:
- Smartfony stają się dziś kręgosłupem naszej codziennej konsumpcji mediów.
- Smartfony generują one najwięcej interakcji między użytkownikami.
- Smartfony są głównym punktem wyjścia do innych aktywności na innych ekranach (komputery, tablety…).
A Responsive Web Design stał się już podstawowym standardem, bo w związku z powyższym wszystkie treści muszą być dobrze czytelne na smartfonach i tabletach.
4. Stosować techniki Visual Marketingu
To treści wizualne śrubują dziś wyniki oglądalności w internecie. Nic dziwnego, przekazywane przez nie informacje można szybko i łatwo zrozumieć.
Wraz ze wzrostem popularności zdjęć, wideo czy infografik w mediach społecznościowych: Facebook, Twitter, Instagram Snapchat…, marki odkrywają niesamowity potencjał treści wizualnych, które pozwalają skutecznie angażować konsumentów i budować wizerunek.
Tylko jak stworzyć treści wizualne, które dotrą do konsumentow kiedy w internecie codziennie pojawiają się tysiące różnego rodzaju obrazków, a czas koncentracji internauty spadł do… 8 sekund? Jak wykorzystać treści wizualne w storytellingu i strategii marketingowej firmy? To żmudny proces, raczej maraton niż sprint, ale konsekwentne działania przynoszą prawie zawsze dobre rezultaty.
5. Połączyć działania content marketingowe z SEO
Czasy, kiedy dobre treści sprzedawały się same skończyły się 5-6 lat temu. Dziś bez budżetu SEO nie ma możliwości zbudowania szerokiego zasięgu.
Przez SEO rozumiem także pozyskanie ruchu z źródeł zewnętrznych, np. przy pomocy cookies czy np. w oparciu o gasnące domeny. Domeny te nasz system porównuje z zawartością docelową (w tym przypadku z serwisem jednego z naszych klientów), a następnie przechwytuje te domeny na okres 10-14 dni i wykonuje przekierowania 301- czego efektem jest szybka budowa odbiorców z wyszukiwarki i sprawna budowa pozycji w wyszukiwarkach.
Komentarze
jak wygrać kłótnię
jak motywacja
storytelling
konkurencja
techniki sprzedaży
szkolenia sprzedażowe