„Nowa Trybuna Opolska" unowocześnia swoje strony internetowe

Nowe strony NTO


Stare strony NTO


Wideo, mp3, newslettersy przez e-mail lub SMS - witryna internetowa dziennika „Nowa Trybuna Opolska" weszła wczoraj w nową epokę. To jeszcze nie web 2.0, ale to już duży krok w stronę nowocześności, której brakuje stronom internetowym polskiej prasy w ogóle, a prasie regionalnej w szczególności.

„Nowa Trybuna Opolska" (NTO), należąca do grupy prasowej Orkla Press Polska, uruchomiła swoje nowe strony internetowe na razie w wersji beta, nie zamykając poprzedniej wersji. To dobre rozwiązanie, gdyż opinie internautów powinny pomóc w ulepszeniu jeszcze niedoskonałego serwisu.

Złym rozwiązaniem jest to, że NTO dała internautom tylko jeden miesiąc na uwagi. To zdecydowanie za mało. W tym przypadku, okres beta powinien trwać co najmniej 3 miesiące (niektóre serwisy amerykańskie funkcjonują w fazie beta nawet przez kilka lat).

W NTO online zmieniło się praktycznie wszystko. Największy atut nowego serwisu to jego wygląd. Ma bardziej przejrzysty układ, prostszą nawigację. Autorem koncepcji i struktury strony jest Tomasz Krawczyk, szef działu online NTO.

Design jest dziełem amerykańskiej firmy 5W Mignon Media, która doradzała również przy budowie architektury serwisu (mam przyjemność być częścią tej firmy).

Redakcja rozbudowała serwis Aktualności z regionu, co z pewnością spodoba się czytelnikom, zawsze spragnionym informacji lokalnej i sublokalnej. NTO dodała też informator teleadresowy o województwie i - to nowatorskie rozwiązanie - kalendarz imprez z wyszukiwarką.

Cały serwis opiera się na bazie multimediów (podkreśla to zakładka Multimedia na home page) złożonej z przygotowywanych przez dziennikarzy nagrań radiowych i wideo, m. in. z festiwalu w Opolu.

Na stronie nto.pl została też umieszczona polska wyszukiwarka Netsprint, kupiona w kwietniu 2006 r. przez Orkla Media Digital, spółkę zależna Orkla Press Polska.

NTO stawia na interaktywność serwisu i to zaczyna powoli być widoczne. Ulepszyła swoje forum internetowe, umożliwia użytkownikom ocenianie zdjęć i artykułów. Zaprasza do przysyłania własnych zdjęć i informowania o wydarzeniach w regionie.

„Wszystkie tematy planowane są pod kątem zintegrowanego wydania online-print. Dziennikarze na bieżąco przygotowują informacje publikowane w module Aktualności. Następnie, w rozszerzonej wersji, opracowują je do wydania papierowego" - informuje NTO.

Tydzień przed wdrożeniem nowego serwisu NTO przeorganizowała redakcję. Nowy dział online podwoił swoją liczebność. Teraz liczy 4 osoby, które będą aktualizować serwis nto.pl również w weekendy.

> Wiedzieć więcej
Prasa musi szybko inwestować w internet, który stanie się wkrótce głównym źródłem jej dochodów
Jak tradycyjne media mogą wykorzystać nowe technologie, by przyciągnąć nowych czytelników
Powstał pierwszy w Polsce portal oparty na dziennikarstwie obywatelskim
Portale oparte na dziennikarstwie obywatelskim to przyszłość mediów
Dlaczego media ignorują dziennikarstwo obywatelskie? Bo go nie rozumieją i się go boją
Portal Netscape wchodzi w erę web 2.0 i otwiera się na internautów

> Wiedzieć więcej o 5W Mignon Media
Francja: Magazyn „Rugby" stworzony przez 5W Mignon-Media uznany za najlepszy debiut prasowy 2006
5W Mignon-Media tworzy nową formułę tygodnika „Rugby" dla „L'Equipe"
Nowy design dla redaktorów-internautów z Agora Vox
5W Mignon-Media otwiera oddział w Ameryce Południowej
5W Mignon-Media tworzy projekt infograficzny dla francuskiego dziennika „Le Monde"
Nowa formuła portalu Paris-Match
Chorwacja: Nowy dziennik ekonomiczny

> Tag: , , , ,

Komentarze

Anonimowy pisze…
ee ile mozna.. teraz wszystko jest web2.0? wystarczy kilka kolorkow, swiezy wyglad i juz mamy gazete 2.0. żeuna.
Anonimowy pisze…
postep owszem widac, ale wedlug mnie pod wzgledem graficznym jest w nowej wersji duuuuzo do zrobienia - przede wszystkim grafika i formatowanie styli nie wspiera dostatecznie nawigacji - przy tak duzej liczbie linkow nie odrozniaja sie one od siebie za bardzo, nie widac tez gradacji waznosci informacji
Anonimowy pisze…
na pewno wyglad serwisu nie jest, niestety, jego najwieszym atutem bo strona wyglada raczej miernie. sporo bym tam zmienil - na poczatek ten okropny cieńo bokach
Anonimowy pisze…
"Nowy dział online podwoił swoją liczebność o 100%". :) super to trafia do mojego notatnika fajnych powiedzonek
Anonimowy pisze…
Panie Krzysztofie!

Panska firma wykonala strone dla NTO i Pan jako ekspert...

Moze inaczej... Nie wiem dlaczego kod tej strony to lata 90.

Przede wszystkim sonda i forum laduje sie w iframe! Strona uzywa tysiaca tabelek - standardy sa inne uzywa sie blokow czyli znacznika div! CSS jest ladowany ze strona a lepiej umiescic go w oddzielnym pliku.

Mozna by pewnie wymieniac i wymieniac...

A teraz proponuje sprawdzic strone w web2.0validator.com oraz w validator.w3.org (24 bledy!)
onlinewebcheck.com

Poza tym w description nalezy wpisac opis a nie slowa kluczowe... nie zdaje Pan sobie sprawy, ale jest taka znana wyszukiwarka, ktora moze uznac to za spam!
jakub - jest naprawde duzo do zrobienia i w NTO maja tego swiadomosc.
anonymus - nasza firma wykonala design, jak piszę na blogu, ale nie back office. Moge tylko przekazac uwagi do informatykow z NTO.