29.9.07

Nie żałujcie pieniędzy na promocję marki i jakość dziennikarstwa

„Gdzie są pieniądze w ogłoszeniach branżowych i drobnych?" i „Zarobić na interakcji: jak gazety mogą zyskać dzięki Web 2.0" - to tematy dwóch seminariów zorganizowanych w Warszawie przez międzynarodową organizację INMA w dniach 27 i 28 września 2007 r.

Po raz pierwszy na seminariach INMA, gdzie stałymi bywalcami są ludzie z Agory (wydawcy „Gazety Wyborczej" i portalu Gazeta.pl), pojawiła się silna grupa menedżerów i redaktorów z wydawnictwa Media Regionalne (Mecom), znak, że Web 2.0 trafi również wkrótce pod strzechy czytelników prasy lokalnej i regionalnej w Polsce.

Na konferencjach branżowych tego typu, nikt nie traci czasu na pseudo-filozoficzne rozważania czy Web 2.0 istnieje czy też to tylko marketingowy humbug. Tu mówi się o konkretnych pieniądzach i o sposobach na ich zarabianie w konkretnej sytuacji. Bo - jestem o tym przekonany od dawna - Web 2.0 jest nowa i byc moze ostatnia szansa dla tradycyjnych mediów.

A mówią o tym uznani praktycy, jak na przykład:
  • Amerykanin Bob Cauthorn, jeden z szefów i twórców City Tools, który postawił na nogi podupadające za sprawą Craiglist.org ogłoszenia w „San Francisco Chronicle",
  • Szwed Niklas Jonason, dyrektor domu mediowego prasy regionalnej Stadsporten CityGate AB, który opowiadał jak zachęcić czytelników do współtworzenia treści czy
  • Anglik John Hampson z Newbury Weekly News Group, który tłumaczył jak udało się przejść od strony, na której można było przeglądać PDF tygodnika do najważniejszego gracza na lokalnym rynku nieruchomości.
Oto kilka cytatów z konferencji. Leitmotif to marka, jakość i nakierowanie na klienta:

„Są dwa rodzaje kosztów, których nie można zredukować. Po pierwsze, marketing. Mieliśmy nadzieję, że uda nam się obciąć te wydatki, ale dziś wiemy, że nie jest to możliwe. Po drugie, dziennikarstwo wysokiej jakości. To kręgosłup naszego biznesu i naszej marki. Siła marki zależy od jakości gazety, a jakość gazety - od jakości dziennikarstwa. Nie żałujcie pieniędzy na jakość dziennikarstwa. Oszczędności trzeba znaleźć gdzie indziej". Wanda Rapaczyńska, odchodząca ze stanowiska prezesa Agory.
„Nie myślcie o tym jak zmiany [w konsumpcji mediów] wpłyną na wasz biznes, tylko jak wpłyną na waszego klienta i waszych reklamodawców. Szukajcie korzyści, jakie możecie zaoferować waszym klientom. Bądźcie adwokatami waszych klientów!". Bob Cauthorn, Chief Executiv Officer, City Tools, San Francisco (USA).

„Wasze otoczenie zmienia się szybciej niż Wasze gazety (...). Myśle, że w ciągu siedmu najbliższych lat, gazety w USA będą ukazywać si tylko w week-endy rzez 3 dni w tygodniu". Bob Cauthorn, Chief Executiv Officer, City Tools, San Francisco (USA).
„W Szwajcarii gazety straciły pierwszą szansę na wejście do internetu. Doszło do kanibalizacji ogłoszeń drobnych, gdyż gazety za nisko je sprzedawały w internecie. Tracą rynek ogłoszeń nieruchomości i auto, ale chyba uda im się zachować ogłoszenia o pracy. Gra nie jest jeszcze przegrana i nasz produkt pozwoli gazetom wrócić do gry (..) Marka dzienników jest bardzo solidna. Klienci wysoko ją sobie cenią. To duża przewaga konkurencyjna". Didier Durand, Head Business Engineering, Publiconnect, Lausanne (Szwajcaria). Jego prezentacja.
„Randkowanie to jedna z usług, która oferuje największe zyski [w ogłoszeniach drobnych]. Co czwarty internauta w Wielkiej Brytanii korzysta z serwisów randkowych. Dlaczego? Tak się dobrze składa, że starsi mężczyźni szukają młodych, atrakcyjnych kobiet oferując bezpieczeństwo, a młode kobiety oferują atrakcyjność szukając bezpieczeństwa. Samotne serca to obiecujący rynek dla prasy". Marc Challinor, Managing Director, g8Wave Europe (Wielka Brytania).
„Marka gazety i siła sprzdażowa (sales force) to najważniejsze w biznesie ogłoszeń drobnych. Technologia jest drugorzędna". Francesco Carione, wice-prezes Corriere della Sera (Włochy).
„Liczy się marka, strategia i handlowcy. Software może być taki sam jak gdzie indziej". Tan Chan, Chief Operating Officer, Gabriels Technology Solutions (USA).
„Nie wierzymy w kopiowanie na ślepo. Wierzymy i stawiamy na kreatywność". Paweł Wujec, dyrektor Serwisów Wertykalnych, Gazeta.pl.
„Cztery rady: 1. Uczcie reklamodawców, na czym polega promocja w nowoczesnym internecie, 2. Eksperymentujcie, a reklamodawcy przyjdą do was sami, 3. Uważajcie, zbyt wiele reklam może łatwo zniszczyć społeczność, 4. Przekierujcie ruch ze społeczności do głównych serwisów i zaróbcie na dodatkowym ruchu". Maciej Wicha, dyrektor wydawniczy portalu Gazeta.pl.
„Najpierw drukowaliśmy gazety. teraz nasz cel strategiczny to internet i nowe platformy online. Rozwijamy ten biznes równolegle do działalności wydawniczej". Christopher Bauer, Managing Director, Ringier AG (Szwajcaria).
Wszystkie prelekcje były na bieżąco relacjonowane na znakomitym blogu INMA Konferencje pisanym przez dziennikarzy Gazeta.pl, Bartka Ciszewskiego i Michała Artura Zielińskiego, po polsku i po angielsku.

> Wiedzieć więcej:

> Tag: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

26.9.07

Ok. 90 osób uczestniczyło w trzecim spotkaniu Yulbiz Warszawa

Tomasz Józefacki prezentuje strategię Agory w internecie


Ok. 90 osób uczestniczyło we wtorek 25 września 2007 r. w trzecim spotkaniu Yulbiz Warszawa, nieformalnego klubu blogerów ze środowiska biznesu, dziennikarzy i przedsiębiorców nowej ekonomii. Sponsorem spotkania była Gazeta.p (Agora).

Ostatni goście opuścili restaurację KOM po północy. Oprócz stałych bywalców Yulbizu , jak Marek Adamusiński (Abbus), Maciej Budzich (blog.mediafun.pl), Michał Fura („Gazeta Prawna"), Maciej Kołodziejczak (pl.Bebo.com), Mirek Kowalski (Media Regionalne), Paweł Lipiec (polskiblogger.pl), Mirek Makowski (Ooops.pl), Rafał Mrzygłodzki (Iloggo.pl), Paweł Nowacki (Wiadomości24.pl), Marek Ścibior („Polityka") czy Leszek Tumkiewicz (LWT), pojawiły się dwie silne grupy: jedna z Gazeta.pl , a druga z lokalnego tygodnika „Wspólnota". Z Krakowa przyjechał Marcin Wójcik (Krakoff.info), a z Litwy - Zygmunt Klonowski, wydawca „Kuriera Wileńskiego".

Z góry przepraszam, ale wszystkich nie uda mi się tu wymienić. Lista uczestników znajduje się na wiki Yulbiz Warszawa.

Identyfikatory znakomicie spełniły swoją rolę w tłumie gości. Przy okazji, dziękuję Mirkowi Makowskiemu, Joli Lewandowskiej i Pawłowi Lipcowi za dyżury przy stoliku z listą gości i identyfikatorami.

Program spotkania:
  • 19.00-19.30 - Aperitif, powitanie uczestników, rozdanie identyfikatorów
  • 19.30-19.50 - „Strategia Agory w internecie" - Tomasz Józefacki, dyrektor pionu Internet (prezentacja będzie dostępna na blogu Media Cafe i na naszym wiki Yulbiz Warszawa)
  • 19.50-20.00 - Przerwa
  • 20.00-20.15 - „Dlaczego media interesują się internautami i dziennikarzami obywatelskimi?" - Francis Pisani, dziennikarz, naukowiec i jeden z najbardziej znanych francuskich blogerów (telekonferencja San Francisco-Warszawa).
  • 20.15-20.30 - „Pięć celów marketingowych bloga i marketingu społecznego" - Michel Leblanc, kanadyjski konsultant ds. marketingu internetowego i wykorzystania nowych technologii (telekonferencja Montreal-Warszawa).
  • 20.30-24.00 - Dyskusja w podgrupach.

Oto krótka informacja o prelegentach:


„Strategia Agory w internecie" - Tomasz Józefacki, dyrektor pionu Internet w Agorze od 2006 r. Do końca sierpnia 2004 roku, związany był z "The New York Times", w którym pracował na stanowisku kierownika działu marketingu i był odpowiedzialny za promocję portalu NYTimes.com. Jego profil na Linkedin.



„Pięć celów marketingowych bloga i marketingu społecznego" - Michel Leblanc, kanadyjski konsultant ds. marketingu internetowego i wykorzystania nowych technologii, założyciel Yulbiz Montreal, od którego wszystko się zaczęło. Autor bloga Michelleblanc.com o strategiach internetowych i marketingu online. Jego profil na Linkedin.

Dlaczego media interesują się internautami i dziennikarzami obywatelskimi? - Francis Pisani, dziennikarz, naukowiec i jeden z najbardziej znanych francuskich blogerów. Pisani jest korespondentem francuskiego „Le Monde", hiszpańskiego „El Pais" i meksykańskiego „La Reforma" w San Francisco w Kalifornii. Jego teksty ukazały się w ponad 100 gazetach w Europie, Ameryce Łacińskiej, USA, Afryce i Azji. Był m. in. korespondentem wojennym w czasie wojny w Wietnamie i w czasie interwencji radzieckiej w Pradze. Prowadzi jeden z najbardziej znanych francuskich blogów eksperckich: Transnets.com. Wykładowca dziennikarstwa print i online w Fundacji dla Nowego Dziennikarstwa Iberoamerykańskiego stworzonej przez Gabriel García Marqueza (wykładał tam również Ryszard Kapuściński), na Uniwersytecie w Berkeley, Uniwersytecie w Stanford i Universidad IberoAmericana w Mexico. Zajmuje się pracą naukową nt. technologii mobilnych w Brazylii. Konsultant w dziedzinie nowych mediów. Jego profil na Linkedin.




Prezentacja Strategia Agory w internecie

Gazeta.pl zorganizowała konkurs wizytówkowy z nagrodami. Rozlosowaliśmy 3 torby na laptopa z logo Gazeta.pl. Trzy kupony na transmisję przez Internet ufundowała firma Transmisje Online. Ponieważ nikt nie zgłosił się po jedną torbę i jeden bon, zostaną one rozlosowane wśród uczestników następnego spotkania.

Maciej Zawadziński zaprezentował swój nowy serwis: krytycy.pl.

Spotkanie było transmitowane w internecie przez Transmisje Online. Yulbiz oglądały w internecie 22 osoby z całej Polski.

Jeżeli robiliście zdjęcia, proszę o wklejenie ich do Galerii zdjęć 25.09.07 na wiki Yulbiz Warszawa.

Jeżeli macie inne pomysły i sugestie, proszę o wpisanie ich na „Listę pomysłów na lepszy Yulbiz", której celem jest ulepszenie Yulbizu, nie zapominając oczywiście o jego filozofii, bo Yulbiz musi pozostać nieformalnym klubem, bez żadnej biurokracji.

Następne spotkanie Yulbiz Warszawa odbędzie sie we wtorek 30 października 2007 r.

> Wiedzieć więcej o trzecim Yulbiz Warszawa
  1. Relacja ze spotkania
  2. Lista uczestników
  3. Galerie zdjęć
  4. Kto pisał o spotkaniu

> Wiedzieć więcej o Yulbiz Warszawa

  • Pierwsze spotkanie Yulbiz Warszawa odbyło się 17 lipca 2007 roku w Warszawie. Uczestniczyło w nim ok. 30 osób.
  • Drugie spotkanie odbyło się 28 sierpnia 2007 r. Uczestniczyło w nim ok. 100 osób. Jego sponsorem był serwis społecznościowy Bebo.
  • Yulbiz Warszawa jest czwartym tego rodzaju klubem, po Yulbiz Québec, Yulbiz Paris i Yulbiz Bruxelles. Yulbiz powstanie też m. in. w Barcelonie i w Nowym Jorku.
> Tag: internet, blog, Yulbiz, web2.0, Yulbiz Warszawa,

25.9.07

Dzisiejsze spotkanie Yulbiz Warszawa będzie transmitowane w internecie

Dzisiejsze spotkanie Yulbiz Warszawa, nieformalnego klubu blogerów ze środowiska biznesu, dziennikarzy i przedsiębiorców nowej ekonomii, będzie transmitowane bezpośrednio w internecie od godz. 19.00 do 22.00.

By oglądać Yulbiz, wystarczy wykonać dwie proste czynności:
  1. Wpisać adres: http://www.transmisjeonline.pl/yulbiz
  2. Zalogować się wpisując dowolny login, np. wroclaw
Yulbiz korzysta z usług firmy Transmisje Online. Więcej informacji na ten temat udzieli Szymon Chodkowski: tel. 022 219 53 13, e-mail: info@transmisjeonline.pl, skype: ressolutions.

Nie zapomnijcie wizytówek. Gazeta.pl organizuje konkurs wizytówkowy z nagrodami, a oprócz tego przydają się one oczywiście później w trakcie rozmów.

Uczestnictwo w spotkaniu jest darmowe. Proszę o wpisywanie się na listę uczestników w celu przygotowania identyfikatorów i rezerwacji odpowiedniej ilości potraw na szwedzki bufet.

Yulbiz nie ma celu biznesowego, ale jedni znaleźli tu nową pasję, inni - nowych klientów

> Tag: internet, blog, Yulbiz, web2.0, Yulbiz Warszawa,

24.9.07

Yulbiz Warszawa: Dlaczego media interesują się internautami i dziennikarzami obywatelskimi?

Zamiast Jeffa Mignona usłyszymy jutro na Yulbiz Warszawa Francisa Pisani, dziennikarza, naukowca i jednego z najbardziej znanych francuskich blogerów.

Pisani będzie mówił nt. „Dlaczego media interesują się internautami i dziennikarzami obywatelskimi?".

Pisani jest korespondentem francuskiego „Le Monde", hiszpańskiego „El Pais" i meksykańskiego „La Reforma" w San Francisco w Kalifornii. Jego teksty ukazały się w ponad 100 gazetach w Europie, Ameryce Łacińskiej, USA, Afryce i Azji. Był m. in. korespondentem wojennym w czasie wojny w Wietnamie i w czasie interwencji radzieckiej w Pradze.

Prowadzi jeden z najbardziej znanych francuskich blogów eksperckich: Transnets.com. Pisze też blog po hiszpańsku: francispisani.net.

Wykładowca dziennikarstwa print i online w Fundacji dla Nowego Dziennikarstwa Iberoamerykańskiego stworzonej przez Gabriel García Marqueza (wykładał tam również Ryszard Kapuściński), na Uniwersytecie w Berkeley, Uniwersytecie w Stanford i Universidad IberoAmericana w Mexico. Zajmuje się pracą naukową nt. technologii mobilnych w Brazylii.

Konsultant w dziedzinie nowych mediów, Pisani aktywnie popiera Digital Literacy, międzynarodowy program Fundacji ECDL, której celem jest zmniejszanie podziałów w edukacji informatycznej poprzez zapewnianie wszystkim dostępu do Społeczeństwa Informacyjnego.

Reszta programu Yulbiz pozostaje bez zmian.

> Wiedzieć więcej o Yulbiz Warszawa
  • Pierwsze spotkanie Yulbiz Warszawa odbyło się 17 lipca 2007 roku w Warszawie. Uczestniczyło w nim ok. 30 osób.
  • Drugie spotkanie odbyło się 28 sierpnia 2007 r. Uczestniczyło w nim ok. 100 osób. Jego sponsorem był serwis społecznościowy Bebo.
  • Yulbiz Warszawa jest czwartym tego rodzaju klubem, po Yulbiz Québec, Yulbiz Paris i Yulbiz Bruxelles. Yulbiz powstanie też m. in. w Barcelonie i w Nowym Jorku.
> Tag: internet, blog, Yulbiz, web2.0, Yulbiz Warszawa,

22.9.07

Dan Rather żąda od CBS 70 milionów dolarów odszkodowania

Zwolniony w marcu 2005 r. przez CBS, Dan Rather, jeden z najsłynniejszych amerykańskich dziennikarzy, wieloletni anchor CBS Evening News, domaga się od swojego byłego pracodawcy 70 milionów dolarów odszkodowania za nadszarpnięcie reputacji i straty finansowe.

Rather przedstawia się w nowojorskim sądzie jako ofiara CBS i oskarża stację telewizyjną o to, że zwolniła go żeby przypodobać się prezydentowi George'owi Bushowi.

W czasie kampanii wyborczej we wrześniu 2004 r., Rather przedstawił w wieczornym dzienniku CBS kontrowersyjny materiał, który doprowadził do jego upadku. Chodziło o dokumenty z których wynikało, że w czasie służby wojskowej w Gwardii Narodowej w latach 70., podczas wojny w Wietnamie, młody George Bush uniknął dzięki układom odpowiedzialności za swoje nieobecności i nieposłuszeństwo. Szefowie Busha ukryli podobno informacje na ten temat.

Informacje podane przez Rathera zostały najpierw zdementowane przez blogerów, później przez amerykańskie media. Dokumenty przygotowane przez zespół Rathera i przedstawione przez niego na antenie okazały się nieprawdziwe. Rather musiał przyznać się do błędu i przeprosić. Kilka miesięcy później, CBS odsunęła go od prowadzenia wiadomości, co wywołało duże zadowolenie w środowisku konserwatystów, dla których Rather wydawał się zbyt liberalny i nieobiektywny.

> Źródło: „Le Figaro"

> Tag: ,

Dyskusja o blogach z inicjatywy bloga Mediafun

Blog jako narzędzie marketingowe i PR-owe, język i etyka blogów, reklama na blogach, blogowanie za pieniądze - to tylko niektóre tematy dyskusji jaka odbyła się dziś, z inicjatywy Macieja Budzicha, autora bloga Mediafun, w warszawskiej herbaciarni Herba-Thea.

W spotkaniu uczestniczyło w sumie 12 osób:
  1. Maciej Budzich: blog.mediafun.pl
  2. Michał Faber: blog.biznes.net
  3. Mateusz Gruca: mateoosz.wordpress.com
  4. Marcin Jagodziński: netto.blox.pl
  5. Artur Kurasiński: blog.kurasinski.com
  6. Paweł Lipiec: polskiblogger.pl
  7. Irena Magierska: zjadamyreklamy.blox.pl
  8. Joanna Szumowska: breathing.pl
  9. Marcin Talarek: maxweber, 2999.pl, www.telewizjanowejgeneracji.pl
  10. Krzysztof Urbanowicz: mediacafepl.blogspot.com
  11. Piotr Wrzosiński: wnet.bblog.pl
  12. Maciej Zawadziński: krytycy.pl
Maciej Budzich nagrywał i fotografował. Zapis dyskusji ukaże się w formie dodatku specjalnego do tygodnika „Media i Marketing".

W dyskusji szczególnie zainteresował mnie wątek wykorzystania blogów jako narzędzia marketingowego i PR-owego w kontekście Firmy 2.0, ale też kwestie etyczne związane z kryptoreklamą i rekomendowaniem produktów przez blogerów. W kontekście tej dyskusji, tym bardziej niezbędne wydaje mi się stworzenie Kodeksu Polskiego Blogera, o czym zamierzam porozmawiać z uczestnikami Yulbiz Warszawa.

> Tag: , ,

21.9.07

Ponad 100 osób wpisało się na listę trzeciego Yulbiz Warszawa

Ponad 100 osób wpisało się na listę uczestników następnego, trzeciego spotkania Yulbiz Warszawa, nieformalnego klubu blogerów ze środowiska biznesu, dziennikarzy i przedsiębiorców nowej ekonomii.

Spotkanie odbędzie się we wtorek 25 września 2007 r. od godz. 19.00 do 24.00 w Restauracji KOM, w Warszawie, ul. Zielna 37. Sponsorem tego spotkania będzie Gazeta.pl.

Program spotkania:
  • 19.00-19.30 - Aperitif, powitanie uczestników, rozdanie identyfikatorów
  • 19.30-19.50 - „Strategia Agory w internecie" - Tomasz Józefacki, dyrektor pionu Internet
  • 19.50-20.00 - Przerwa
  • 20.00-20.15 - Cztery zjawiska, które zrewolucjonizowały tradycyjne media - Jeff Mignon (telekonferencja Nowy Jork-Warszawa przy użyciu aplikacji Transmisje Online).
  • 20.15-20.30 - Pięć celów marketingowych bloga i marketingu społecznego - Michel Leblanc, kanadyjski konsultant ds. marketingu internetowego i wykorzystania nowych technologii (telekonferencja Montreal-Warszawa).
  • 20.30-24.00 - Dyskusja w podgrupach.
Uczestnictwo w spotkaniu jest darmowe. Proszę o wpisywanie się na listę uczestników w celu przygotowania identyfikatorów i rezerwacji odpowiedniej ilości potraw na szwedzki bufet.

> Wiedzieć więcej o Yulbiz Warszawa
  • Pierwsze spotkanie Yulbiz Warszawa odbyło się 17 lipca 2007 roku w Warszawie. Uczestniczyło w nim ok. 30 osób.
  • Drugie spotkanie odbyło się 28 sierpnia 2007 r. Uczestniczyło w nim ok. 100 osób. Jego sponsorem był serwis społecznościowy Bebo.
  • Yulbiz Warszawa jest czwartym tego rodzaju klubem, po Yulbiz Québec, Yulbiz Paris i Yulbiz Bruxelles. Yulbiz powstanie też m. in. w Barcelonie i w Nowym Jorku.
> Tag: internet, blog, Yulbiz, web2.0, Yulbiz Warszawa,

18.9.07

Dziś o godz. 22.00 w Tok FM audycja o serwisach społecznościowych na świecie

Serwisy społecznościowe na świecie - to temat dzisiejszej audycji W sieci sieci", na antenie Tok FM (97,7 FM w Warszawie, godz. 22.00-23.00).

Siedemnasty odcinek audycji poprowadzi Cezary Łasiczka, który będzie rozmawiał z Janem Gorskim (zastępuje mnie z powodu mojego przeziębienia), wykładowcą uniwersyteckim i konsultantem internetowym.

Tematy poprzednich audycji:
  1. Fantastyczny świat Second Life (8 maja 2007)
  2. Web 2.0 - nowe pokolenie internetu (15 maja 2007)
  3. Najlepsze serwisy Web 2.0 na świecie (22 maja 2007)
  4. Blogi i blogosfera w Polsce i na świecie (29 maja 2007)
  5. Jak zarabiać na blogach? (5 maja 2007)
  6. Serwisy plotkarskie podbijają polski internet (12 czerwca 2007)
  7. Boom na wideo w internecie (19 czerwca 2007)
  8. Dziennikarstwo obywatelskie (26 czerwca 2007)
  9. Czy internet pożre prasę? (3 lipca 2007)
  10. Jak wykorzystać wiki, stronę internetowa, którą każdy może tworzyć, edytować i zmieniać bezpośrednio za pomocą przeglądarki internetowej? (10 lipca 2007)
  11. Czy RSS jest przyszłością internetu i nowych mediów? (24 lipca 2007)
  12. Seks w internecie (31 lipca 2007).
  13. Jak działają i jak wykorzystać sieci P2P, czyli "peer-to-peer", służące do wymiany i współdzielenia plików w Internecie (7 sierpnia 2007)
  14. Creative Commons (17 sierpnia 2007) - Alek Tarkowski.
  15. Firma 2.0, czyli o rewolucji, która czeka nasze firmy (21 sierpnia 2007).
  16. Serwisy społecznościowe w Polsce (11 września 2007).
Na podstawie poprzednich wtorkowych audycji powstały teksty:
> Tag: , , , Tok FM

17.9.07

Ruszyła nowa wersja serwisu Blogfrog.pl

Tak wygląda nowa wersja Blogfrog.pl


A tak wyglądał Blogfrog wczoraj


Czy Yahoo! w przyszłości
zapuka też do drzwi Blog Froga? - pytałem w styczniu 2006 roku, odnotowując z zainteresowaniem powstanie pierwszej polskiej wyszukiwarki blogowej na wzór Technorati.

Pomyliłem się. To nie Yahoo! tylko
Agora S.A., wydawca m. in. „Gazety Wyborczej" i portalu Gazeta.pl, nabyła prawa do domeny i podpisała kontrakt z twórcami serwisu na jego dalszy rozwój. Nowy właściciel poinformował o tym w komunikacie prasowym 14 września 2007 r. Tomasz Józefacki, dyrektor pionu Internet w Agorze, powie o tym więcej na najbliższym spotkaniu Yulbiz Warszawa.

Teraz ruszyła nowa wersja serwisu Blogfrog.pl. Jego hasło:Najlepsze blogi w jednym miejscu". Serwis ten ma sześć podstawowych funkcji:
  1. monitoruje treści na blogach,
  2. grupuje je tematycznie,
  3. hierarchizuje je według specjalnego algorytmu,
  4. umożliwia uczestnikom głosowanie na wpisy,
  5. umożliwia personalizację wyszukiwań (sekcja Mój Blogfrog)
  6. ułatwia wyszukiwanie wpisów na dowolny temat.


Jak to działa? Po dodaniu bloga do indeksu program-robot cyklicznie odwiedza go i pobiera nowe wpisy. Dzięki temu użytkownicy mogą dowiedzieć się, o czym aktualnie piszą bloggerzy. Jeśli interesuje ich konkretny temat, mogą za pomocą wyszukiwarki znaleźć blogi, które go poruszają.


Wpisy i blogi są oceniane. Autorzy serwisu opracowali algorytm, który każdej notce i blogowi nadaje pewną wartość, na którą składają się m. in. oceny użytkowników Blogfroga, czas prowadzenia bloga, popularność wśród użytkowników oraz liczbę odniesień do danego bloga w internecie.

W serwisie znajdziemy ranking „Top blogów" według Blogfrog (na zdjęciu powyżej). Ranking pewno będzie ewoluował z czasem, ale na dziś wygląda tak:

  1. Poradnik webmastera - blog Pawła Wimmera, frogrank: 1509
  2. Media Cafe Polska, to tu, frogrank: 1109
  3. bash.org.pl: najnowsze - Rozmowy z GaduGadu, frogrank: 1014
  4. Moje wypieki - blog Słupszczanki, amatorki wypieków, frogrank: 726
  5. BelloisNadaje - frogrank: 627
  6. blog.mediafun.pl - blog Macieja Budzicha, frogrank: 594
  7. Tylko po co? - krzysztofleski.salon24.pl, frogrank: 592
  8. Stanikomania! - Dla obdarzonych sporym biustem: co, gdzie, za ile? Zapiski Stanikoholiczki, frogrank: 539.
  9. Banana Blox - Trendy i moda, frogrank: 539
  10. on i ja, czyli małżeński dialog - czyli samo życie, frogrank: 539

Autorzy serwisu uprzedzają jednak, że w początkowym okresie działania serwisu oceny blogów mogą nie być do końca miarodajne. Wraz z rozwojem serwisu frogrank, czyli algorytm Blogfroga, będzie coraz lepiej odzwierciedlał wartość bloga, bo serwis zbierze więcej informacji.

„Chcemy w jak najlepszym stopniu oddać jakość notki, wierzymy, że to od niej zależą zachowania czytelników, które próbujemy mierzyć" - mówi Tomasz Karwatka, jeden z twórców Blogfroga.

Na razie, na Blogfrogu, najwięcej skorzystali twórcy serwisu, którzy odsprzedali go Agorze. Ale mogą też skorzystać inni:

„Myślę, że na blogfrog najwięcej skorzystają właśnie osoby piszące dobre blogi, ale jeszcze nie znane szerszej publiczności. Poza tym jeśli napiszesz na temat którego ludzie szukają w Blogfrog (np. na jakiś aktualny temat) to dostaniesz trochę ruchu z Blogfroga. Suma sumarum - wszystko po to aby łatwiej było znaleźć dobrze piszących, niezależnie gdzie piszą :)" - pisze w komentarzu na jednym z blogów Tomasz Karwatka.

Blogfrog pozwala czytelnikom na dotarcie do nowych blogów, co oznacza, że pozwala blogerom dotrzeć do nowych czytelników. Sam zauważyłem od kilku dni, że na Media Cafe pojawiają się internauci z Blogfroga. Obecność na Blogfrog poprawia też pozycję bloga w wyszukiwarkach i ułatwia internautom dotarcie do archiwalnych treści bloga. Serwis udostępnia też dodatki do blogów pozwalające na lepszą promocję.

Blogfrog śledzi obecnie notki z 1326 unikalnych blogów i zna treści blisko 100 tys. wpisów. W ostatnich tygodniach serwis przechodził testy. W jednej z faz dostęp do niego uzyskali zaproszeni przez autorów twórcy blogów. Serwis spotkał się z uznaniem, pojawiły się także pierwsze recenzje - m.in. na blogach Antyweb i „Bellois Nadaje".

„Mamy nadzieję, że serwis uzupełni naszą propozycję blogów tematycznych. Jest cała masa pasjonujących blogów poza dużymi systemami blogowymi takimi jak Blox.pl. Mamy nadzieję, że dzięki blogfrogowi wszyscy będą mogli sprawdzić czym żyje blogosfera" - podsumowuje Tomasz Bienias, szef serwisów społecznościowych w portalu Gazeta.pl.

> Źródło: Gazeta.pl

> Tag: , , , , , , , , , , ,

Strategia internetowa Agory, rewolucja w tradycyjnych mediach i cele marketingowe blogów w programie Yulbiz Warszawa

„Strategia Agory w internecie", „Zjawiska, które zrewolucjonizowały tradycyjne media", „Cele marketingowe bloga i marketingu społecznego" - to tematy, które zostaną poruszone na trzecim spotkaniu Yulbiz Warszawa, nieformalnego klubu blogerów ze środowiska biznesu, dziennikarzy i przedsiębiorców nowej ekonomii.

Spotkanie odbędzie się we wtorek 25 września 2007 r. od godz. 19.00 do 24.00 w Restauracji KOM, w Warszawie, ul. Zielna 37. Sponsorem tego spotkania będzie Gazeta.pl.

Oto krótka informacja o prelegentach:


Strategia Agory w internecie - Tomasz Józefacki, dyrektor pionu Internet w Agorze od 2006 r. Do końca sierpnia 2004 roku, związany był z "The New York Times", w którym pracował na stanowisku kierownika działu marketingu i był odpowiedzialny za promocję portalu NYTimes.com. Jego profil na Linkedin.


Cztery zjawiska, które zrewolucjonizowały tradycyjne media - Jeff Mignon, znany specjalista nowych mediów z Nowego Jorku, przedsiębiorca internetowy, twórca m. in. Itsmynews.com. Laureat licznych nagród, w tym Oskara światowego designu za projekt „Pulsu Biznesu", który stworzył z Jackiem Utko. Autor bloga Media Cafe (franc.). Jego profil na Linkedin.


Pięć celów marketingowych bloga i marketingu społecznego - Michel Leblanc, kanadyjski konsultant ds. marketingu internetowego i wykorzystania nowych technologii. Autor bloga Michelleblanc.com o strategiach internetowych i marketingu online. Jego profil na Linkedin.


Program spotkania:
  • 19.00-19.30 - Aperitif, powitanie uczestników, rozdanie identyfikatorów
  • 19.30-19.50 - „Strategia Agory w internecie" - Tomasz Józefacki, dyrektor pionu Internet
  • 19.50-20.00 - Przerwa
  • 20.00-20.15 - Cztery zjawiska, które zrewolucjonizowały tradycyjne media - Jeff Mignon (telekonferencja Nowy Jork-Warszawa przy użyciu aplikacji Transmisje Online).
  • 20.15-20.30 - Pięć celów marketingowych bloga i marketingu społecznego - Michel Leblanc, kanadyjski konsultant ds. marketingu internetowego i wykorzystania nowych technologii (telekonferencja Montreal-Warszawa).
  • 20.30-24.00 - Dyskusja w podgrupach.
Uczestnictwo w spotkaniu jest darmowe. Proszę o wpisywanie się na listę uczestników w celu przygotowania identyfikatorów i rezerwacji odpowiedniej ilości potraw na szwedzki bufet.

> Wiedzieć więcej o Yulbiz Warszawa
  • Pierwsze spotkanie Yulbiz Warszawa odbyło się 17 lipca 2007 roku w Warszawie. Uczestniczyło w nim ok. 30 osób.
  • Drugie spotkanie odbyło się 28 sierpnia 2007 r. Uczestniczyło w nim ok. 100 osób. Jego sponsorem był serwis społecznościowy Bebo.
  • Yulbiz Warszawa jest czwartym tego rodzaju klubem, po Yulbiz Québec, Yulbiz Paris i Yulbiz Bruxelles. Yulbiz powstanie też m. in. w Barcelonie i w Nowym Jorku.
> Tag: internet, blog, Yulbiz, web2.0, Yulbiz Warszawa,

Kto ma najwięcej serwisów Web 2.0 na świecie

Google, Yahoo! i AOL są właścicielami największej liczby serwisów internetowych Web 2.0 na świecie, jak pokazuje powyższe porównanie sporządzone przez Webbmediagroup.com. Czy kogoś to dziwi?

W pierwszej szóstce „bogaczy" plasują się też: Microsoft, IAC i News Corporation Rupperta Murdocha, jedyny reprezentant tradycyjnych mediów, który od kilku lat prowadzi aktywną politykę akwizycji.

To śladami Murdocha idzie w Polsce grupa Agora, wydawca „Gazety Wyborczej" i serwisu Gazeta.pl.

> Źródło: Webbmediagroup.com

> Wiedzieć więcej:
Pięć sposobów jak rozpoznać serwis Web 2.0
23 najlepsze serwisy Web 2.0 na świecie

> Tag: , , , , , , , ,

16.9.07

Serwisy społecznościowe stają się głównym motorem rozwoju internetu

Detronizują witryny porno, rozwijają coraz to nowe wersje tematyczne, lub zagraniczne, w tym polskie, ściągają masowo reklamy i jak magnes przyciągają polityków wszelkiej maści- serwisy społecznościowe stają się teraz głównym motorem rozwoju internetu.


Trzy przykłady z ostatnich kilku tygodni:
  • Yahoo! stworzyło nowy serwis społecznościowy Mash. To mieszanka elementów z MyYahoo, Yahoo 360 i nowych rozwiązań w stylu Facebook. Chodzi o możliwość dodawania aplikacji internetowych, co jako pierwszy na taką skalę wprowadził Facebook, który będzie miał do końca tego roku 200 milionów użytkowników i będzie wart, jak obliczają analitycy, ok. 10 miliardów dolarów. Pisze o tym Dan Farber.

  • NBC i jego partner News Corp. stworzyli konkurencję dla YouTube: Hulu. Nowy serwis rusza oficjalnie w październiku 2007 r. Żeby przyciągąć internautów, Hulu postawił na seriale finansoswane reklamą online:24 godziny, Simpsons, Borat czy Little Miss Sunshine.

  • Francuski dziennik „Le Monde", patrzący dotychczas z lekceważeniem na amatorów „pseudo-dziennikarzy" i zarzekający się, że nigdy nie splami się „czymś takim", uruchomił Le Post, serwis oparty na dziennikarstwie obywatelskim. Le Post funkcjonuje jako nowa marka, by nie nadszarpnąć prestiżowego wizerunku „Le Monde".
Fala serwisów społecznościowych również przybiera na sile w Polsce. W tym roku ruszyły u nas dziesiątki serwisów społecznościowych:
  • w sierpniu br. Interia uruchomiła Grosso.pl, serwis społecznościowy e-commerce, w którym użytkownicy mają oceniać i polecać innym ciekawe produkty. Inne serwisy społecznościowe Interii: Interia360.pl oparty na społeczności dziennikarzy obywatelskich, Podaj Książkę, Zrobię to...
  • Pies.onet.pl, serwis dla miłośników psów na Onecie
  • polska wersja Bebo.com - jednego z największych serwisów społecznościowych na świecie.,
  • Zicherka.pl dla Ślązaków,
  • Ściąga.onet.pl dla uczniów i studentów,
  • Kindi.pl dla rodziców,
  • Profeo.pl dla profesjonalistów, którzy chcą rozwijać swoje kontakty biznesowe,
  • do stworzenia witryny społecznościowej dla swoich klientów przymierza się Heyah...
Nie sposób zliczyć wszystkich inicjatyw w segmencie serwisów społecznościowych. Jedno jest pewne: tak na światowym jak na polskim rynku dla wszystkich serwisów społecznościowych miejsca nie starczy.

PS.
Serwisy społecznościowe na świecie będą tematem naszej rozmowy z Cezarym Łasiczką w audycji W sieci sieci", na antenie Tok FM (97,7 FM w Warszawie) we wtorek 18 września 2007 r., godz. 22.00-23.00. Tydzień temu, 11 września, rozmawialiśmy o polskich serwisach społecznościowych.

> Wiedzieć więcej:
BBC zaczyna używać odnośników do serwisów Web 2.0 tworzonych przez internautów
Onet zakłada serwis dla miłośników psów, ale zarzuca go reklamami, które zniechęcają do lektury
Grono i MojaGeneracja są najczęściej cytowanymi serwisami społecznościowymi w internecie
Serwis społecznościowy Bebo będzie sponsorem spotkania Yulbiz Warszawa 28 sierpnia 2007 r.
Serwis społecznościowy Bebo uruchamia swoją polską wersję
Czy serwis społecznościowy Facebook zrewolucjonizuje internet?
Zicherka.pl czyli web 2.0 na Śląsku
Społecznościowe recenzje video to jest to !
Konkurenci depczą MySpace po piętach

> Tag: , , , , , ,, , ,

BBC zaczyna używać odnośników do serwisów Web 2.0 tworzonych przez internautów


BBC zaczyna używać odnośników do serwisów Web 2.0 tworzonych przez internautów i opartych na social bookmarking: del.icio.us (na którym internauci dzielą się linkami), Digg (serwis newsowy tworzony przez internautów), Facebook (serwis społecznościowy) i Stumbleupon (który pozwala odkrywać strony o interesującej nas tematyce).

Jestem przekonany o tym, że Web 2.0 jest nową i być może ostatnią szansą dla tradycyjnych mediów, by zaistnieć na trwałe w internecie zdominowanym przez tzw. pure players, jak onet, interia czy o2 oraz serwisy tworzone przez młodych, zdolnych przedsiębiorców, jak grono.pl, fotka.pl czy gover.pl.

Pisałem o tym często: blogi, wiki, RRS-y czy serwisy społecznościowe, które powstały przed epoką Web 2.0, ale teraz dopiero przeżywają prawdziwy renesans, są rewelacyjnymi narzedziami, jakby stworzonymi dla mediów.

Znakomicie rozumieją to również media amerykańskie. Powoli - ale o wiele szybciej niż media europejskie - wchodzą one w epokę Web 2.0. „New York Times", jeden z największych i najbardziej prestiżowych amerykańskich dzienników promuje swoje teksty w serwisach: Digg, Facebook i Newsvine. „NYT", który ma 10 mln unikalnych użytkowników miesięcznie, dodał do palety narzędziowej przy swoich tekstach guziczek „share":


Podobnie jak BBC i NYT", magazyn „AD Age" również wykorzystuje social bookmarking:

W Europie, pionierami Web 2.0 są media skandynawskie, jak np.:

  • wydawnictwo Bonnier (wydające w Polsce „Puls Biznesu"), które jako pierwsze tradycyjne medium w Europie kupiło serwis blogów,
  • Shibstad, który wprowadza we wszystkich wersjach internetowych swojego darmowego dziennika „20 minut" „webdawzerowe" rozwiązania. Internet wygeneruje Schibstedowi aż 60% dochodów w 2007 .
Shibstad zaczyna przyglądać się Polsce pod kątem inwestycji internetowych. Jak to zwykle u Skandynawów bywa, robi to bardzo, bardzo powoli, ale jeśli się zaangażuje, zrobi to z poważnym budżetem.

> Wiedzieć więcej:
> Tag: , , , , , , , , , ,

15.9.07

Jeff Mignon, twórca Itsmynews, będzie gościem Yulbiz Warszawa 25 września 2007

Jeff Mignon, znany specjalista nowych mediów z Nowego Jorku, bloger i przedsiębiorca internetowy, twórca m. in. Itsmynews.com, będzie gościem trzeciego spotkania Yulbiz Warszawa, nieformalnego klubu blogerów ze środowiska biznesu, dziennikarzy i przedsiębiorców nowej ekonomii.

Spotkanie odbędzie się we wtorek 25 września 2007 r. od godz. 19.00 do 24.00 w Restauracji KOM, w Warszawie, ul. Zielna 37. Sponsorem tego spotkania będzie Gazeta.pl.

Program spotkania
:
  • 19.00-19.30 - Aperitif, powitanie uczestników, rozdanie identyfikatorów
  • 19.30-19.50 - „Strategia Agory w internecie" - Tomasz Józefacki, dyrektor pionu Internet
  • 19.50-20.00 - Przerwa
  • 20.00-20.20 - „Cztery zjawiska, które zrewolucjonizowały tradycyjne media" - Jeff Mignon (telekonferencja Nowy Jork-Warszawa przy użyciu aplikacji Transmisje Online).
  • 20.20-24.00 - Dyskusja w podgrupach.
Uczestnictwo w spotkaniu jest darmowe. Proszę o wpisywanie się na listę uczestników w celu przygotowania identyfikatorów i rezerwacji odpowiedniej ilości potraw na szwedzki bufet.

> Wiedzieć więcej o Yulbiz:
Ok. 100 osób na wczorajszym spotkaniu Yulbiz Warszawa 28.08.07
Serwis społecznościowy Bebo będzie sponsorem spotkania Yulbiz Warszawa 28.08.07
Ok. 30 osób na pierwszym spotkaniu Yulbiz Warszawa 17.07.07
Yulbiz nie ma celu biznesowego, ale jedni znaleźli tu nową pasję, inni - nowych klientów

> Tag: internet, blog, Yulbiz, web2.0, Yulbiz Warszawa

Monika Olejnik zakpiła sobie z PIS-owskiej reklamówki

Michał Kamiński z PIS-u długo zapamięta przedwyborczą „Kropkę nad i" z Moniką Olejnik


Program „Kropka nad i" Monika Olejnik w TVN 24 zirytował już niejednego polityka. Ale ostania „Kropka nad i" - jak pisze „Gazeta Wyborcza" - długo będzie się śniła Michałowi Kamińskiemu, sekretarzowi Stanu Kancelarii Prezydenta Lecha Kaczyńskiego.

„Jak to jest że urzędnik w Kancelarii Prezydenta jest pomysłodawcą filmu?" - zapytała Olejnik. Kamiński, dumny jak paw z nowej reklamówki wideo PIS-u pt. „Układy", którą sam wymyślił, tłumaczył, że to jego hobby, i że ma prawo w czasie wolnym radzić kolegom z partii i kręcić filmy.

Urzędnik prezydenta już myślał, że mu się upiekło, ale czekała go niemiła niespodzianka: Monika Olejnik puściła mu swoją wersję jego spotu. I Kamiński zbladł.



Oryginalna reklamówka PiS-u. Przekupnego polityka gra w niej aktor, który w swojej innej roli dubbinguje... kontrowersyjengo Teletubisia Tinki Winki

„Reklamówka" PIS-u w wersji Moniki Olejnik i Stacha Kornatowskiego


To trzeba zobaczyć. Pierwsza scena:

- Cześć. Jest sprawa. Trzeba Leppera i Kaczmarka wywalić z rządu.
- Niech Zbyszek coś wymyśli. Engelking? Ma fajny głos, niech zrobi prezentację i sprawa załatwiona.
- Zawieź tę kasę Lepperowi. Morda, ty moja (widzimy jak jeden mężczyzna wkłada plik banknotów do kieszeni drugiego).

Druga scena:

- Wiem, k...a, że chcą komisji śledczej. No to co? Rozwiązujemy Sejm, wygrywamy wybory i wracamy do gry (mówi zdenerwowany facet z komórką):
- Czy wrócą?! (zaniepokojony głos lektora).

I komentarz w artykule „Gazety Wyborczej":
„Pan minister bardzo się zdenerwował - na jego masywnym czole pot wystąpił grubymi kroplami. Wiedział, że jego cudowna broń, którą tak się chwalił, właśnie została rozbrojona. Że jeśli konkurencja podąży tropem redaktor Olejnik, to ma szansę na odwrócenie niekorzystnej dla siebie polaryzacji na szeryfów walczących z oligarchią i tych, którzy wspierają bogatych".
Oryginalnej reklamówki PIS-u nie znalazłem w internecie, za to spot Moniki Olejnik można znaleźć na YouTube i w blogosferze.

Co o tym myślicie?

> Źródło: TVN 24, „Gazeta Wyborcza"

> Tag: , , , ,

World Trade Center wczoraj i jutro w „The Wall Street Journal"

Tak wyglądał nowojorski Word Trade Center przed atakiem terrorystycznym 6 lat temu.


A tak będzie wyglądał Word Trade Center w przyszłości.


Amerykański dziennik „The Wall Street Journal" publikował na swoich stronach internetowych ciekawą mapę nowojorskiego World Trade Center wczoraj i jutro.

Pierwsza mapa pokazuje oryginalne budynki, wejścia do metra i ulice przed i po ataku terrorystycznym sześć lat temu. Druga mapa pokazuje plany i szkice tego samego miejsca po ukończeniu prac, które aktualnie mają miejsce w Nowym Jorku.

Tak sam pomysł (kilka zdjęć plus mapa) jak i infografika nie są skomplikowane, i prostota jest właśnie największym atutem tego projektu. Całość mogła wykonać jedna osoba, plus reasercher do zebrania materiałów. To samo można osiągnąć przy pomocy użyciu API z Google Maps, albo darmowej webaplikacji Mapbuilder.

> Źródło: My DigiMedia

> Tag: , , , , ,

14.9.07

Gazeta.pl będzie sponsorem trzeciego spotkania Yulbiz Warszawa

Gazeta.pl będzie sponsorem następnego, trzeciego spotkania Yulbiz Warszawa, nieformalnego klubu blogerów ze środowiska biznesu, dziennikarzy i przedsiębiorców nowej ekonomii.

Odbędzie się ono we wtorek 25 września 2007 r. od godz. 19.00 do 24.00 w Restauracji KOM, w Warszawie, ul. Zielna 37.

Proszę o wpisywanie się na listę uczestników w celu przygotowania identyfikatorów i rezerwacji odpowiedniej ilości potraw na szwedzki bufet.

Pierwsze spotkanie Yulbiz Warszawa odbyło się 17 lipca 2007 roku w Warszawie. Uczestniczyło w nim ok. 30 osób.

Drugie spotkanie odbyło się 28 sierpnia 2007 r. Uczestniczyło w nim ok. 100 osób. Jego sponsorem był serwis społecznościowy Bebo.

Yulbiz Warszawa jest czwartym tego rodzaju klubem, po Yulbiz Québec, Yulbiz Paris i Yulbiz Bruxelles. Yulbiz powstanie też m. in. w Barcelonie i w Nowym Jorku.

> Wiedzieć więcej o Yulbiz:
Ok. 100 osób na wczorajszym spotkaniu Yulbiz Warszawa 28.08.07
Serwis społecznościowy Bebo będzie sponsorem spotkania Yulbiz Warszawa 28.08.07
Ok. 30 osób na pierwszym spotkaniu Yulbiz Warszawa 17.07.07
Yulbiz nie ma celu biznesowego, ale jedni znaleźli tu nową pasję, inni - nowych klientów

> Tag: internet, blog, Yulbiz, web2.0, Yulbiz Warszawa

„Gazeta Olsztyńska" ostrzega, że niepójście na wybory może być przyczyną wielu groźnych chorób społecznych


„Redaktor naczelny ostrzega: niepójście na wybory może być przyczyną wielu groźnych chorób społecznych" - takie ostrzeżenie figuruje dziś, jak na paczce papierosów, na okładce „Gazety Olsztyńskiej". ,

To przykład na znakomitą inicjatywę społeczną, których raczej brak w polskiej prasie regionalnej zbytnio zajętej tropieniem skandali i rozwikływaniem gierek lokalnych polityków.

Mam nadzieję, że inicjatywa „Gazety Olsztyńskiej" nie jest jednorazowym strzałem, a redakcja będzie kontynuować akcję nakłaniania Polaków do uczestnictwa w wyborach.

Może inne gazety podchwycą ten pomysł?

> Tag: , , , ,

12.9.07

Z kim trzyma Blox.pl?


Powiedz mi jakie masz linki, a powiem Ci kim jesteś. Z kim trzyma platforma blogowa Agory Blox.pl, która nadaje ton polskiej blogosferze? Kto linkuje do Blox.pl? Ile ma linków z Google? Tego wszystkiego można się dowiedzieć - a raczej domyśleć - z wykresu wygenerowanego przez serwis TouchGraph.

TouchGraph to aplikacja, która pozwala na identyfikację interakcji między serwisami internetowymi, nazwiskami, ale też książkami czy filmami. Ma trzy wersje Google, Amazon i Facebook:

  • TouchGraph Google: pozwala na identyfikację interakcji między serwisami internetowymi lub... ludźmi.
  • TouchGraph Amazon: pozwala na identyfikację interakcji np. między książkami.
  • TouchGraph Facebook: pozwala na identyfikację przyjaciół w w serwisie Facebook.
> Wiedzieć więcej o Blox.pl:
Platforma blogowa Blox.pl nadaje ton polskiej blogosferze
Blogerów portret własny, Gemius
Sieci społeczne w blogosferze, Uniwersytet Warszawski

> Tag: ,

Jarosław Roszkowski odchodzi z Mediatak w przeddzień startu nowego dziennika Polskapresse

Ludzie z branży prasowo-reklamowej nie kryli dziś swojego zdziwienia na wieść o odejściu Jarosława Roszkowskiego ze stanowiska prezesa Domu Prasy Regionalnej Mediatak, w przeddzień startu nowego dziennika Polskpresse zaplanowanego na jesieni br.

Mediatak opublikował wczoraj lakoniczny komunikat o jego rezygnacji z funkcji prezesa.

„Powodem mojej rezygnacji jest niemożność dalszego wykonywania przeze mnie przypisanych funkcji prezesa obowiązków zawodowych" - mówi enigmatycznie Jarosław Roszkowski.

Roszkowski kierował Mediatak zaledwie od marca br. Czy jednym z powodów jego odejścia były trudności ze zbudowaniem synergii między ofertą reklamową Mediatak, a ofertą nowego dziennika? A może poszło o przejmowanie, jak niektórzy sugerowali, „najlepszych pracowników" Mediatak przez Dział Reklamy nowego dziennika kierowany przez Małgorzatę Cetera-Bulka?

> Źrodło: Mediatak

> Tag: ,