17 października 2012

Najlepsze memy o odwołanym meczu Polska-Anglia

Polska-Anglia memyPolska-Anglia memyPolska-Anglia memyPolska-Anglia memyPolska-Anglia memyPolska-Anglia memy
Polska-Anglia memyPolska-Anglia memyPolska-Anglia memyPolska-Anglia memyPolska-Anglia memyPolska-Anglia memy
Polska-Anglia memyPolska-Anglia memyPolska-Anglia memyPolska-Anglia memyPolska-Anglia memyPolska-Anglia memy
Polska-Anglia memyPolska-Anglia memyPolska-Anglia memyPolska-Anglia memyPolska-Anglia memyPolska-Anglia memy
Memy, a set on Flickr.

Memy o meczu Polska-Anglia zalaly internet


Jeden z memów, który pojawił się w internecie po odwołanym meczu Polska-Anglia


Odwołany mecz Polska-Anglia, otwarty dach nad Stadionem Narodowym, ulewa nad Warszawą - to  tematy memów, których fala przeszła przez internet w ostatnich dniach. Memy wyśmiewają PZPN, murawę stadionu, no i oczywiście ten słynny dach, którego ktoś zapomniał zamknąć.

Definicję mema znajdziemy na blogu Mediapolis Interactive:
„Memy to inaczej mówiąc gorące tematy internetu. Często są to śmieszne powiedzonka, fragmenty wypowiedzi osób publicznych czy obrazki z charakterystycznym podpisem. Memy obrazkowe zawierają najczęściej stały motyw przewodni (grafikę lub zdjęcie) oraz najczęściej dwa zdania: pytające i odpowiadające" - tłumaczy Szymon Chodkowski w wpisie pt. „Memy - jak je wykorzystać do budowania zasięgu na Facebooku?"
Agencje interaktywne regularnie wykorzystują memy w komunikacji z konsumentami w mediach społecznościowych.

What can media learn from one of the guys that inspired Google+?



Dziś publikuję wpis Guest Bloggera - Jeffa Mignon, prezesa Revsquare, międzynarodowej sieci agencji Content Marketing. 

Business Insider publishes a very interesting presentation from Facebook product manger Paul Adams, back when he was at Google. It is called: The Real Life Social Network and it is supposed to have influenced the creation of Google+. 

What are the key elements from this presentation:

#1- "People are spending much more time interacting with other people and much less time consuming content from websites".

#2- "People donʼt care about the technology; they care about the communication that the technology enables".

#3- "The emergence of the social web is simply our online world catching up with our offline world".

16 października 2012

Definicja Content Marketingu

Definicja Content Marketingu

Content Marketing (ang. marketing treści) jest techniką marketingową, polegającą na tworzeniu i dystrybucji treści istotnych i wartościowych dla odbiorców, w celu przyciągnięcia, zdobycia i zaangażowania ściśle zdefiniowanej grupy docelowej.

Content Marketing: 5 zasad jak stworzyć dobry White Papers


O sukcesie White Papers decyduje wiele czynników takich jak dobór tematu do oczekiwań grupy docelowej, dobrze przemyślany proces pobierania aktualnego wydania z Internetu czy kampania promocyjna
White Papers pozwalają dotrzeć precyzyjnie do wybranych grup docelowych i poszerzyć bazę danych


Content Marketing, marketing treści, to dziś jeden z najpopularniejszych trendów w marketingu. Coraz więcej firm i marek chce stać się mediami i produkować treści: blogi, tekst, zdjęcia, wideo, wirale... 

Globalne marki nie potrzebują dziś tradycyjnych mediów




Żyjemy w epoce szumu medialnego i nadprodukcji informacji.  Wiele osób jest zagubionych w nadmiarze informacji. W erze internetu, mediami stają się również marki i firmy. Jak zatem dotrzeć do klienta? Na pewno inaczej niż kiedyś.

Wczoraj wszystko było proste – radio podawało newsa, telewizja go pokazywała, a prasa rozwijała. Dzisiaj wszystko jest bardziej skomplikowane, internet zmienił reguły gry w tradycyjnych mediach raz na zawsze, a wybór mediów jest dziś praktycznie nieograniczony. Obecnie  to Internet podaje, pokazuje i rozwija newsa. 

Wielokierunkowa komunikacja z klientem

Kiedyś media tradycyjne konkurowały wyłącznie same ze sobą. Teraz do gry wkroczyły też  marki. Globalne, lifestylowe marki z sektora FMCG, jak Coca Cola, Red Bull czy Smirnoff tak naprawdę nie potrzebują dzisiaj tradycyjnych mediów. 

Bo same docierają do tej samej liczby użytkowników i klientów.

Zmiana reguł gry na linii marketer-rynek, widoczna jest we wszystkich branżach, w tym m.in. w branży prawniczej. 

Rynek to konwersacja

Każda marka, w zależności od grupy docelowej, dobiera swój własny styl komunikacji z klientem. 

Powszechna obecnie komunikacja wielokierunkowa oznacza, że firma nie może skupić się na jednym kanale, np. na telewizji, w musi rozmawiać z klientami poprzez różne kanały. 

Należą do nich np. media społecznościowe, bez których komunikacja w większości segmentów B2C jest dziś trudna do wyobrażenia, czy komentarze pod wpisami na blogu. - Każdy rynek to konwersacja.  Kto nie rozmawia, ten wypada z gry. 

Do komunikacji z klientem używa się dziś najczęściej mediów społecznościowych (są nimi kolejno wg. popularności na świecie: Facebook, Twitter, Pinterest, Linkedin. Korzysta z nich aż 73 proc. marketerów.  

Popularnymi kanałami komunikacji są również e-newslettery (63 proc.), które wróciły do gry w wersji cyfrowej oraz blogi (63 proc.)

Czas profesjonalistów

Na świecie kurczy się amatorska blogosfera. Nastaje za to czas profesjonalistów. 

Blogi o pazurkach i kotkach przeniosły się na Facebooka lub na Twittera, gdzie wystarczy publikować krótkie wpisy i zdjęcia. 

Liczba blogów prywatnych, otwieranych często przez młodych, zmniejszyła się w ostatnich latach o 40-50 proc., a ich autorzy stopniowo przenoszą się do mediów społecznościowych. Rosnące znaczenie profesjonalnej blogosfery potwierdza skala blogowania wśród dużych firm. 

W USA i w krajach Europy Zachodniej, ok, 40 proc. firm prowadzi swój blog. W Polsce robi to co druga spółka giełdowa z indeksu WIG20. Wiele firm przeniosło swoją komunikację do mediów społecznościowych: Facebook, Twitter lub Tumblr, które nie wymagają takich kompetencji, systematyczności i czasu, co prowadzenie bloga. 

W każdej blogosferze wszystko opiera się na treściach i linkach. A to oznacza, że Google zlicza każdy link, który wchodzi do naszego własnego bloga. - Im więcej mamy linków odsyłających do własnego serwisu, tym wyżej będzie on upozycjonowany w Internecie. Dla Google każdy link do naszej strony jest jak głos oddany na naszą stronę.

Tworzenie i dystrybucja treści przez marki i firmy służy przyciągnięciu klienta. Służą do tego m.in. White Papers.

Blog wypromuje firmę

Blog nie jest bezpośrednim narzędziem sprzedażowym. Jest narzędziem Content Marketingu, tzn. marketingu treści. Zapewnia bezpośredni kontakt z internautami, klientami i potencjalnymi klientami, służy budowaniu świadomości marki, oraz jej pozycji na rynku.  

Te same reguły dotyczą autora firmowego bloga.  Blog służy budowaniu jego wiarygodności i popularności we własnym środowisku zawodowym.  Gdy niektórzy eksperci pojawiają się na biznesowym spotkaniu, nikt nie pyta  go kim jest, bo wszyscy go znają i czytają jego bloga.

Co więcej - blogowanie jest  dużo tańsze niż typowa kampania marketingowa. Powinniśmy być jednak cierpliwi i systematyczni. Wiarygodność firmy buduje się bowiem w  dłuższym horyzoncie czasowym, poprzez teksty o bardzo wysokiej wartości merytorycznej. 

Kiepska jakość  nie zbuduje nam wiarygodności. Dlatego piszmy wartościowe teksty o charakterze poradnikowym, bądź edukacyjnym i zamieszczajmy je regularnie. 

Na blogu powinno się pisać na jeden wybrany  temat, bo serwis o wszystkim w rzeczywistości jest mało atrakcyjną lekturą zarówno dla czytelnika, jak i dla wyszukiwarki. 

Pomocnym narzędziem wspierającym bloga jest Facebook, który działa jak maszynka do promowania wpisów z bloga. Za jego pośrednictwem udostępnimy nasze wpisy szerszemu gronu odbiorców. Poza tym należy wziąć pod uwagę, że blogi, oparte na prostym oprogramowaniu jak Wordpress, pojawiają się szybciej w wynikach wyszukiwania, niż skomplikowana strona firmowa. 

Blog jest naszym własnym medium, a więc możemy na nim pisać, co chcemy, bo jesteśmy niezależni. 

Blog to prawdziwa machina wojenna, która w ciągu kilku miesięcy - jeśli jest prowadzony profesjonalnie - jest w stanie wypromować w internecie człowieka, lub firmę. 



15 października 2012

Tylko Red Bull Polska nie zauważył, że Felix Baumgartner pokonał barierę dźwięku

Dziś Red Bull Polska obudził się. Brawo!


Wczoraj, kiedy cały świat oglądał skok Felixa Baumgartnera,
polska strona Red Bulla pisała o sportach motorowych. Zaspali... Ale amatorszczyzna!

Red Bull Polska obudził się. Wczoraj cały świat oglądał Felixa Baumgartnera, który wszedł do historii jako pierwszy człowiek, który pokonał barierę dźwięku podczas tzw. spadku swobodnego (Mach 1,24). Media na całym świecie  transmitowały skok Felixa Baumgartnera, w tym TVN. Red Bull, który z czasem sam stał się gigantycznym mass media, też transmitował skok Baumgartnera na żywo w swoich mediach. 

Tylko Red Bull Polska, zaspany na maksapo północy dumnie informował na swoje stronie www.redbull.pl: „Felix Baumgartner jest gotów do kolejnej próby przekroczenia bariery dźwięku w spadku swobodnym oraz pobicia 52-letniego rekordu skoku z najwyższej wysokości....”. 

To się nazywa refleks szachisty...

Najczęściej skanujemy QR kody w prasie i na opakowaniach

Co drugi użytkownik smartfonów skanuje QR kody w prasie.
QR kody są coraz popularniejsze we Francji, Niemczech, Włoszech, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. 14,5% użytkowników smartfonów w tych krajach, tzw. EU5, korzysta z nich regularnie, wg ComScore.

QR kod (ang. Quick Response) to rodzaj dwuwymiarowego kodu kreskowego. Pozwala na zamieszczenie kilkuset razy więcej informacji od zwykłego jednowymiarowego kodu, który możemy spotkać na większości powszechnie dostępnych produktów (a który przechowuje maksymalnie 20 cyfr).

Red Bull dodał skrzydeł Felixowi Baumgartnerowi

Felix Baumgartner wszedł wczoraj do historii jako pierwszy człowiek, który pokonał barierę dźwięku
Felix Baumgartner, jak sam mówi, zawsze chciał latać („Born to fly") i latał jako pilot i spadochroniarz



Ryzyko, adrenalina, emocje... Felix Baumgartner wszedł wczoraj do historii jako pierwszy człowiek, który pokonał barierę dźwięku podczas tzw. spadku swobodnego (Mach 1,24). Austriak skoczył ze spadochronem ze stratosfery z wysokości 39 tys. metrów. Ustanowił rekord świata najwyższego załogowego lotu balonem i rekord świata skoku ze spadochronem z największej wysokości. To sukces Baumgartnera, ale też i Red Bulla.
Felix Baumgartner, jak sam mówi, zawsze chciał latać („Born to fly") i latał jako pilot i spadochroniarz. Przygotowywał się do pobicia rekordów od ponad siedmiu lat w MisjiRed Bull Stratos.
W skład stuosobowego zespołu, który pracował nad projektem wchodzili eksperci z NASA i U.S. Air Force, w tym Joe Kittinger. Amerykanin jest głównym konsultantem misji i mentorem Felixa Baumgartnera. Ponad 50 lat temu oddał skok z wysokości 31,33 km, który jest inspiracją dla projektu sponsorowanego przez RedBulla.

W ciągu jednego wieczora, na fanpage Red Bull Stratos na Facebooku przybyło ponad 150 tys. fanów.
W ciągu jednego wieczora, na fanpage Red Bull Stratos na Facebooku przybyło ponad 150 tys. fanów.
Strona Misji Red Bull Stratos to kopalnia informacji o projekcie i Felixie Baumgartenie
Strona Misji Red Bull Stratos to kopalnia informacji o projekcie i Felixie Baumgartenie
Setki telewizji na całym świecie transmitowały skok Felixa Baumgartnera, w tym TVN. Red Bull, który z czasem sam stał się gigantycznym mass media, też transmitował skok Baumgartnera na żywo w swoich mediach:
  • www.redbull.com (polski Red Bull zapomniał  o aktualizacji strony www.redbull.pl i po północy dumnie informował: „Felix Baumgartner jest gotów do kolejnej próby przekroczenia bariery dźwięku w spadku swobodnym oraz pobicia 52-letniego rekordu skoku z najwyższej wysokości....”)
  • www.redbullstratos.com (strona Misji Red Bull Stratos)
  • Red Bull Mobile (sieć komórkowa)
  • na fanpage www.facebook.com/redbull (32 miliony fanów, to jedna z dziesięciu największych fanpage na Facebooku).
  • na fanpage www.facebook.com/redbullstratos (który pozyskał wczoraj wieczorem ponad 150 tys. fanów i przekroczył liczbę 670 tys. fanów)
Skok Felixa będzie też na okładce magazynu „Red Bulletin”, który wychodzi w nakładzie 4,6 miliona egzemplarzy na całym świecie.
Założyciel Red Bulla, Austriak Dietrich Mateschitz, jako pilot samolotów lubił szybkość, sam o tym często mówi. Jako były marketer w Unilewerze, wiedział znakomicie, że to co najbardziej kręci facetów to ryzyko, adrenalina, emocje...  Konsumenci napojów energetycznych: nastolatki i młodzież marzą o życiu na wysokich obrotach, najczęsciej per procura.
Red Bull obiecuje, że doda im skrzydeł i oni w to wierzą. W Red Bullu nie ma wyciągu z kokainy i zmielonych na mączkę jąder byka, jak mówi plotka, ale napój ten jak żaden inny kojarzy się z energią, szybkością (Formuła 1 - Red Bull Racing) i rekordami.
Od początku swojego istnienia, Red Bull stara się budować swój wizerunek w połączeniu ze najbardziej ekstremalnymi sportami:
  • Formuła 1,
  • akrobacje motocyklowe i samolotowe,
  • skoki do wody z dużej wysokości,
  • skoki spadochronowe...
Podczas gdy wiele marek kręci się w kółko wymyślając idiotyczne wpisy na Facebooku w stylu „Kto się zgadza, że dziś jest poniedziałek, rączka w górę!", Red Bull stał się jednym z największych producentów treści na świecie, obok Coca Coli i Pepsi Coli. Dietrich Mateschitz zbudował nie tylko imperium handlowe obecne w 144 krajach na świecie (8 miliardów euro przychodu w 2011 r.), ale też i imperium mediowe o zasięgu porównywalnym, albo większym niż największe koncerny medialne na świecie.
Red Bull stał się gigantem Content Marketingu. Opanował do perfekcji sztukę tworzenia swoich własnych wydarzeń. Sam o nich opowiada, sam je pokazuje w swoich własnych mediach. Takiego wizerunku i takiej bliskości z konsumentami nie zapewnią mu żadne kampanie reklamowe. Bo ryzyko, adrenalina i emocje zawsze będą sprzedawać się lepiej, niż najlepsze slogany reklamowe.

Content Marketing: 6 zasad jak pisac, by być czytanym według George`a Orwella


Pisz krótko i zwięźle. Niby proste, ale nie zawsze wszystkim wychodzi.

W 1946 roku, George Orwell napisał krótki esej pt. „Politics and the English Language”, w którym opisał w sześciu punktach jak pisać, by być czytanymSześćdziesiąt sześć lat później, jego rady nie straciły nic na swojej aktualności. 

Orwell odradza m. in. używanie metaforyporównania lub innej figury retorycznej usłyszanej w mediach. Są często zbyt banalne, albo zbyt mało zrozumiałe i nie wzbogacą tekstu. 

Odradza też tworzenia długich słów. Już wtedy wiedział  - nie wiem skąd, bo pierwsze amerykanskie badania na ten temat pojawiły sie pod koniec lat 40.-, że umysł ludzki woli słowa krótkie

Resztę znajdziecie w znakomitym tekście Oli Sachanowicz, który polecam. 

Zdjęcie: Shutterstock

14 sierpnia 2012

Z płatnymi informacjami w internecie będzie tak jak z torbami na zakupy w sklepach. Kiedyś były za darmo, teraz musimy za nie płacić



Z płatnymi informacjami w internecie będzie tak jak z torbami na zakupy w sklepach. Kilka lat temu pojechaliśmy na wakacje, a kiedy wróciliśmy, nagle musieliśmy za nie zapłacić. Przez pierwsze trzy miesiące obrażaliśmy się na te opłaty, a dziś nikt już nie pamięta, że mogłoby być inaczej. 

1 lipca 2012

Francis Pisani w Warszawie. Pisze książkę o startupach i innowacji na świecie

Oglądaliśmy dzisiejszy finał Euro 2012 z Francisem Pisani, który przyleciał wczoraj do Warszawy. Francis to francuski dziennikarz i pisarz, pisze teraz książkę o startupach i innowacji na świecie i od kilku miesięcy objeżdża cały świat spotykając się z przedsiębiorcami, business angel'ami i inwestorami Venture Capital (projekt Winch5).

7 lutego 2012

Czy Tomasz Lis zamienił siekierkę na kijek?


Wydawca „Wprost”, Platforma Mediowa Point Group (PMPG) informuje, że rozstaje się z Tomaszem Lisem, redaktorem naczelnym tygodnika od maja 2010 r. Oficjalnie, bezpośrednim powodem tego rozstania jest zaangażowanie Tomasza Lisa w tworzenie nowego portalu wzorowanego na amerykańskim The Huffington Post.

17 listopada 2011

Galeria zdjęć z imprezy Smirnoff NightLife Exchange Project (SNEP)

Smirnoff NightLife Exchange, Mediapolis Interactive, RFID, infraredSmirnoff NightLife Exchange, Mediapolis Interactive, RFID, infraredSmirnoff NightLife Exchange, Mediapolis Interactive, RFID, infraredSmirnoff NightLife Exchange, Mediapolis Interactive, RFID, infraredSmirnoff NightLife Exchange, Mediapolis Interactive, RFID, infraredSmirnoff NightLife Exchange, Mediapolis Interactive, RFID, infrared
Smirnoff NightLife Exchange, Mediapolis Interactive, RFID, infraredSmirnoff NightLife Exchange, Mediapolis Interactive, RFID, infraredSmirnoff NightLife Exchange, Mediapolis Interactive, RFID, infraredSmirnoff NightLife Exchange, Mediapolis Interactive, RFID, infraredSmirnoff NightLife Exchange, Mediapolis Interactive, RFID, infraredSmirnoff NightLife Exchange, Mediapolis Interactive, RFID, infrared
Smirnoff NightLife Exchange, Mediapolis Interactive, RFID, infraredSmirnoff NightLife Exchange, Mediapolis Interactive, RFID, infraredSmirnoff NightLife Exchange, Mediapolis Interactive, RFID, infraredSmirnoff NightLife Exchange, Mediapolis Interactive, RFID, infraredSmirnoff NightLife Exchange, Mediapolis Interactive, RFID, infraredSmirnoff NightLife Exchange, Mediapolis Interactive, RFID, infrared
Smirnoff NightLife Exchange, Mediapolis Interactive, RFID, infraredSmirnoff NightLife Exchange, Mediapolis Interactive, RFID, infraredSmirnoff NightLife Exchange, Mediapolis Interactive, RFID, infraredSmirnoff NightLife Exchange, Mediapolis Interactive, RFID, infraredSmirnoff NightLife Exchange, Mediapolis Interactive, RFID, infraredSmirnoff NightLife Exchange, Mediapolis Interactive, RFID, infrared

Po raz pierwszy w Polsce, agencja Mediapolis Interactive wdrożyła dla swojego klienta – Diageo, jednego z największych producentów alkoholi na świecie, technologię RFID (ang. Radio-frequency identification) na imprezie. Technologia ta wykorzystuje fale radiowe do przesyłania danych przez czytnik, w celu identyfikacji obiektu.

16 listopada 2011

Po raz pierwszy w Polsce, agencja Mediapolis Interactive połączyła real z Facebookiem na imprezie Smirnoff Nightlife Exchange Project

50 krajów, 90 artystów, prawie 40 000 uczestników i globalna impreza trwająca niemal całą dobę! Od Kapsztadu po Warszawę, od Nowego Jorku po Tokio – świat celebrował finał drugiej edycji Smirnoff Nightlife Exchange Project w sobotę 12 listopada 2011. My też tam byliśmy z innowacyjną technologią RFID, dzięki której połączyliśmy „real" z Facebookiem.

7 listopada 2011

Internet coraz częściej zastępuje tradycyjną telewizję

Internet coraz częściej zastępuje tradycyjną telewizję w przypadku newsów i programów informacyjnych. Dla Polaków, szczególnie młodych, podobnie jak dla Amerykanów czy Francuzów, internet staje się pierwszym źródłem informacji - wynika z badań Nielsena.

Widzów tracą największe polskie programy informacyjne: Wiadomości" TVP 1 (- 10%), „Teleexpressu" TVP 1 (-9%), „Fakty" TVN (-7%).

Więcej na blogu Mediapolis

4 sierpnia 2011

Polska ma najszybszy internet mobilny na świecie


Polska ma najszybszy internet mobilny na świecie. Tak wynika z ostatniego raportu Akamai, jednego z liderów na rynku dostawców internetu i firmy analitycznej, która opublikowała raport o stanie światowego internetu pt. „The State of the Internet, Q1, 2011".