27.11.12

Su's Anal Bum Party, czyli jak Susan Boyle zaliczyła wpadkę na Twitterze



Korzystanie z twittera wymaga nie tylko wprawy, ale i wyobraźni. Przekonała się o tym szkocka piosenkarka Susan Boyle. Premiera jej nowej płyty to jedna z najgłośniejszych w ostatnich dniach wpadek PR, a nieszczęście wzięło swój początek w niefortunnie użytym hashtagu, cztyli tagu poprzedzonym znakiem „#”.

Pisze o tym, i to bardzo ciekawie, Szymon Chodkowski na blogu Mediapolis Interactive. Tematem wpisu jest wpadka promotorów płyty szkockiej piosenkarki Susan Boyle. Tak, tak, to ta samotna, zaniedbana gospodyni domowa, która oczarowała jury programu „Britain's Got Talent".

„Wydarzenie promowane było na twitterze pod hashtagiem #Susanalbumparty. W trakcie promocji okazało się jednak, że tag zamiast zostać odczytany jako impreza z okazji albumu Susan (Susan Album Party) odczytano przede wszystkim jako imprezę o charakterze seksualnym (Su’s Anal Bum Party)" - czytamy na blogu.

25.11.12

Twitter w rękach Szwedów

Cześć! Nazywam się Astrid Strömberg. Jestem studentką, mam 25 lat. Prowadzę profil Szwecji na Twitterze

Szwecja nie prowadzi już swojego profilu  @Sweden na Twitterze. Teraz prowadzą go sami Szwedzi. Prowadzący zmienia się co tydzień, a zabawa trwa już od jedenastu miesięcy. Marketing społeczny, czy społecznościowy? Jedno i drugie, i to w wielkim stylu.

23.11.12

Social media: Jak kreować zaangażowanie na Facebooku

Jeszcze rok-dwa lata temu, nabijanie licznika na Facebooku było priorytetem większości firm i marek prowadzących marketing w mediach społecznościowych. Teraz liczy się zaangażowanie fanów. Lepiej mieć ich mniej, ale za to aktywnych i wiernych ambasadorów marki.

Infografika stworzona przez serwis OPEN Forum, którą znalazłem na blogu Mediapolis Interactive, pokazuje jak skutecznie tworzyć wpisy na Facebooku, by spowodować większe zaangażowanie fanów.

Według OPEN Forum liczy się zwięzłość i atrakcyjna wizualnie forma wpisów, inaczej mówiąc wpisy graficzne (zdjęcia, wideo, memy, infografika...) Wpisy do 80 znaków powodują 23 procent więcej interakcji niż dłuższe treści. 

21.11.12

Agencja Mediapolis Interactive zdobyła nagrodę Diageo Marketing Brilliance Award



Agencja Mediapolis Interactive otrzymała prestiżowe wyróżnienie Diageo Marketing Brilliance Award jako najlepsza agencja w kategorii „Mobile” na rynku Russia & Eastern Europe. Nagrodę przyznano za zrealizowany w listopadzie 2011 roku projekt połączenia technologii RFID z Facebookiem podczas imprezy finałowej Nightlife Exchange Project.
Agencja Mediapolis Interactive wdrożyła ten projekt po raz pierwszy w Polsce dla swojego klienta – Diageo, jednego z największych producentów alkoholi na świecie.
Pomysł był prosty i zakładał umożliwienie uczestnikom imprezy w SoHo Factory bieżącego relacjonowania przez Facebooka tego gdzie są, jakiego drinka piją oraz do jakiej muzyki teraz tańczą. Wszystko to działo się automatycznie po zeskanowaniu karty wyposażonej w tag RFID(ang. Radio Frequency Identification) – technologii, która wykorzystuje fale radiowe do przesyłania danych przez czytnik, w celu identyfikacji obiektu.
Smirnoff NightLife Exchange, Mediapolis Interactive, RFID, infraredSmirnoff NightLife Exchange, Mediapolis Interactive, RFID, infraredSmirnoff NightLife Exchange, Mediapolis Interactive, RFID, infraredSmirnoff NightLife Exchange, Mediapolis Interactive, RFID, infraredSmirnoff NightLife Exchange, Mediapolis Interactive, RFID, infraredSmirnoff NightLife Exchange, Mediapolis Interactive, RFID, infrared
Smirnoff NightLife Exchange, Mediapolis Interactive, RFID, infraredSmirnoff NightLife Exchange, Mediapolis Interactive, RFID, infraredSmirnoff NightLife Exchange, Mediapolis Interactive, RFID, infraredSmirnoff NightLife Exchange, Mediapolis Interactive, RFID, infraredSmirnoff NightLife Exchange, Mediapolis Interactive, RFID, infraredSmirnoff NightLife Exchange, Mediapolis Interactive, RFID, infrared
Smirnoff NightLife Exchange, Mediapolis Interactive, RFID, infraredSmirnoff NightLife Exchange, Mediapolis Interactive, RFID, infraredSmirnoff NightLife Exchange, Mediapolis Interactive, RFID, infraredSmirnoff NightLife Exchange, Mediapolis Interactive, RFID, infraredSmirnoff NightLife Exchange, Mediapolis Interactive, RFID, infraredSmirnoff NightLife Exchange, Mediapolis Interactive, RFID, infrared
Smirnoff NightLife Exchange, Mediapolis Interactive, RFID, infraredSmirnoff NightLife Exchange, Mediapolis Interactive, RFID, infraredSmirnoff NightLife Exchange, Mediapolis Interactive, RFID, infraredSmirnoff NightLife Exchange, Mediapolis Interactive, RFID, infraredSmirnoff NightLife Exchange, Mediapolis Interactive, RFID, infraredSmirnoff NightLife Exchange, Mediapolis Interactive, RFID, infrared

19.11.12

Czy Content Marketing jest lepszy niż tradycyjna reklama?

Źródło: Attachmedia

Reklama czy content marketing? Reklama jest postrzegana jako przeszkadzacz - pisze Ola Sachanowicz, dziennikarka z agencji Mediapolis Custom Publishing we wpisie pt. „Content marketing: Tradycyjna reklama kontra content marketing". 

Tradycyjna reklama ma różne formy, m.in. spotu telewizyjnego, radiowego, billboardów, plakatu, reklam w magazynach papierowych. Teza: reklama przeszkadza, drażni. A content marketing?

Coca Cola chce stworzyć swój własny serwis społecznościowy Happy Places

Coca Cola chce stworzyć swój własny serwis społecznościowy dedykowany fotografii pod nazwą Happy Places. W App Store pojawi się aplikacja przypominająca Instagram, serwis do dzielenia się zjęciami, który robi zawrotną karieręw internecie.

Zasada działania Happy Places będzie prosta: robimy smartfonem zdjęcie jakiejś szczęśliwej chwili (picie, jedzenie, sport, kultura...), tagujemy tzw. hachtagami znamymi z Twittera (np. #picie, #jedzenie, #sport, #kultura) i publikujemy w aplikacji.



18.11.12

Tomasz Lis krytykuje dziennikarzy z „Rzeczpospolitej", którzy krytykują swojego wydawcę, ale biorą od niego pieniądze

Niektórzy dziennikarze Rzeczpospolitej (...) „zgarniają gotówkę Hajdarowicza do niepokornego portfela i gardłują, że Hajdarowicz to menda" - pisze Tomasz Lis

Rzadko piszę ostatnio o dziennikarstwie, ale temat podjęty przez Tomasza Lisa, redaktora naczelnego „Newsweeka", jest na tyle ciekawy, że zainspirował mnie do tego wpisu. Lis napisał wczoraj w portalu natemat.pl tekst pod prowokacyjnym tytułem: „Karnowscy, Lisicki, Wildstein, Zaremba - macie jaja?". Jego tematem są  dziennikarze „Rzeczpospolitej", którzy ostro krytykują właściciela gazety, ale jednocześnie, jak gdyby nigdy nic, biorą od niego wynagrodzenie. 

Lis nie po raz pierwszy mówi głośno, to co inni myślą cichoJak się okazuje, to co jest niemożliwe w przypadku ciastka (nie można mieć ciastka i zjeść ciastko), okazuje się możliwe w przypadku dziennikarzy.  
„Od ponad dwóch tygodni podwładni pana Grzegorza Hajdarowicza, właściciela Rzeczpospolitej, testują swego przełożonego. Podwładni pana Hajdarowicza chcą brać pieniądze od pana Hajdarowicza, ale jednocześnie rżną dziewice orleańskie i rycerzy wolnego słowa. Zgarniają gotówkę Hajdarowicza do niepokornego portfela i gardłują, że Hajdarowicz to menda. Od kogoś takiego bierzecie pieniądze, panowie niepokorni?" - pyta Tomasz Lis. 

16.11.12

Social Media Manager poszukiwany





Mediapolis Interactive, agencja Social Media & Content Marketing oraz wydawca portalu dla mężczyzn Busola, poszukuje osoby do pracy na stanowisko:

SOCIAL MEDIA SPECIALIST/SOCIAL MEDIA MANAGER

13.11.12

Smirnoff Black i Mediapolis Interactive po raz pierwszy w Polsce wykorzystują iTaxi.pl w kampanii marketingowej

 Konsumenci zamawiali taksówkę poprzez aplikację mobilną iTaxi, którą pobierali na smartfony po zeskanowaniu kodu QR z ulotek.
Agencja Mediapolis Interactive jako pierwsza w Polsce wykorzystała aplikację mobilną iTaxi.pl w celach marketingowych w październiku 2012 r. Projekt został wykonany dla marki Smirnoff Black należącej do Diageo – jednego z największych producentów alkoholi na świecie.  
Pomysł zakładał wykorzystanie aplikacji iTaxi do działań promocyjnych marki Smirnoff Black. Akcję przeprowadzono 3 października 2012 r. podczas imprezy Smirnoff Be There w warszawskim klubie Platinium.

Coca Cola zastępuje swoją stronę korporacyjną przez lifestylowy magazyn cyfrowy. To rewolucja marketingowa!

Nowoczesny, wizualny design i absolutna prostota - to główne atuty nowej strony Coca Coli

Coca Cola zastępuje swoją stronę korporacyjną przez wizualny digital magazine Coca Cola Journey. Jeszcze nigdy żadna marka nie posunęła się tak daleko w Content Marketingu i nie zrezygnowała z tradycyjnej, statycznej strony www, komunikującej m. in. z inwestorami, na rzecz magazynu w stylu lifestylowym. To rewolucja marketingowa w świecie wielkich korporacji.

12.11.12

Co to jest disruptive innovation i dlaczego nie warto powielać starego przy użyciu nowych technologii

Wraz z pojawieniem się smartfonów, ebooków i tabletów kończy się powoli epoka zapoczątkowana wynalazkiem Gutenberga, dzięki któremu dominacja druku zrewolucjonizowała nasz stosunek do pisania, do kultury i tak naprawdę zmieniła nasze widzenie świata.


Era cyfrowa, w którą wkroczyliśmy z impetem, nie wymaże pięciu wieków kultury książki drukowanej, ale będzie miała równie głębokie skutki jak te, które od pierwszej Biblii do komiksów Hergé ukształtowały naszą myśl, wrażliwość i wyobraźnię.
Wiele firm z plejadą zdolnych, inteligentnych menedżerów nie może jednak zrozumieć, że właśnie zaczęła się nowa era. Dlaczego nie potrafią zainicjować innowacyjnych rozwiązań, a raczej dlaczego robią to tak rzadko? Odpowiedzi można szukać w książce pt. „An Army of Davids” Glenn’a Reynolds’a i w analizach Claytona Christensena, profesora Harvard Business School, autora m. in. książek „The Innovator’s Dilemma” i „The Innovator’s Solution”.
Christensen uważa, że we wszystkich branżach przemysłu istnieje pewna stała w momencie kiedy jakaś rewolucyjna innowacja wpływa na zmianę reguł gry: wielkie firmy bardzo często nie dostrzegają tego, co widzą mniejsze, nie widzą konieczności szybkich zmian i wypadają z zakrętu. To syndrom Kodaka i Nokii.

8.11.12

Definicja White Papers

Definicja White Papers

Co to jest White Papers? White Papers to sponsorowane przez markę lub organizację, praktyczne opracowania lub raporty na wybrany temat, do pobrania z internetu najczęściej za darmo po wypełnieniu formularza (pozostawieniu swojego adresu email) i wyrażenia zgody na otrzymywanie informacji handlowych. To jedno z narzędzi Content Marketingu do pozyskiwania nowych klientów używane najczęściej w marketingu B2B.

7.11.12

Blog Marketing: Kiedy najlepiej publikować wpisy na blogu (infografika)

Godzina ósma rano to najlepszy moment na publikację wpisów na blogu. Wtedy nasz wpis może pozyskać najwięcej linków i komentarzy. Ok. godz. 11:00 następuje nowa fala odwiedzin na blogu.

Tak wynika z infografiki stworzonej przez Hubspot. Zauważcie, że infografika ta zawiera zaledwie trzy wykresy, do ktorych interpretacji nie trzeba żadnej wiedzy.

Brakuje mi tylko źródła informacji.



Blog Marketing: Kiedy najlepiej publikować wpisy na blogu

6.11.12

Facebook: Sport.pl idzie w ślady Hortexu i oddaje swój fanpage w ręce swoich fanów

Serwis Sport.pl rusza z akcją „100 000 fanów", w której główną nagrodą będzie możliwość prowadzenia przez tydzień fanpage'a portalu na Facebooku - poinformowała Agora w komunikacie prasowym.

Po raz drugi w Polsce, po fanpage Hortexu prowadzonym przez agencję Mediapolis Interactive, to fani zdecydują, jakie treści znajdą się na stronie.

Nie byłoby sukcesu fanpage'a Sport.pl bez fanów, których liczba za chwilę przekroczy 100 tys. Zastanawialiśmy się, jak możemy docenić ich zaangażowanie i zdecydowaliśmy, że najlepszym sposobem będzie zaproponowanie najbardziej kreatywnym fanom możliwości przyłączenia się do naszego zespołu i poprowadzenia przez tydzień strony. - powiedział Bartosz Raj, szef redakcji internetowej Sport.pl, założyciel profilu Sport.pl na Facebooku, cytowany w komunikacie Agory.

Akcja wyłonienia zwycięzców będzie trwała do momentu przekroczenia 100 tys. fanów na Facebooku. W tym czasie fani na swoich profilach facebookowych muszą wykazać się kreatywnością oraz znajomością sportu, wcielając się w rolę administratora profilu Sport.pl. 

Czytaj dalej

Instagram upodabnia się do Facebooka

Tak będzie wyglądał profil Nike na Instagramie

Tak wygląda profil Nike na Facebooku
Czy to Facebook, czy Instagram? Pół roku po zakupie modnej aplikacji mobilnej Instagram, Facebook wprowadził zmiany w jej grafice i interfejsie, które upodobniają ją do designu Facebooka. Ten sam „cover photo" (duże zdjecie), ten sam awatar (logo), te same zakładki, trochę mniej wizualne, niż na Facebooku. 

5.11.12

Tygodnik „Time" wykorzystuje Instagram do publikacji zdjęć o huraganie Sandy




Amerykański tygodnik „Time" zwiększył liczbę fanów („followers") w aplikacji mobilnej Instagram o 12.000 w ciągu jednej doby po opublikowaniu serii zdjęć zdjęć o huraganie Sandy, który spustoszył Nowy Jork i wschodnie wybrzeże Stanów Zjednoczonych. To pierwszy znany mi przykład wykorzystania Instagramu przez tradycyjne media jako kanału do dystrybucji zdjęć w takiej skali. 

Redakcja „Time" przetestowała Instagram, który ma 50 milionów użytkowników. Jak poinformował „Forbes", na początku zeszłego tygodnia, dyrektor działu fotografii Kira Pollack, dała pięciu fotografom z wschodniego wybrzeża USA dostęp do profilu „Time" na Instagramie. Mieli na bieżąco publikować swoje zdjęcia.

Zrzut ekranowy profilu „Time" na Instagramie z serwisu Statigram

4.11.12

Twitter chce wprowadzić filtry fotograficzne na wzór Instagramu

1. Zdjęcie centrum Warszawy zrobione wczoraj z iPhone, 2. To samo zdjęcie w aplikacji Instagram po przepuszczeniu przez jeden z filtrów, 3. To samo zdjęcie opublikowane w aplikacji Instagram. Kilka sekund po publikacji, polubiły je już dwie osoby.





Twitter planuje wprowadzenie filtrów fotograficznych na wzór mobilnej aplikacji - Instagram, która umożliwia upiększanie zdjęć i szybkie dzielenie się nimi ze znajomymi - poinformował blog New York Times Bits. Za tą z pozoru mało istotną informacją kryje się wojna gigantów internetu, z potężnym Facebookiem w tle.  

Wprowadzając filtry, Twitter chce odciąć Instagram, którego filtry z efektami specjalnymi wykorzystują użytkownicy Twittera do upiększenia swoich zdjęć przed ich publikacją na Twitterze.