15 października 2012

Najczęściej skanujemy QR kody w prasie i na opakowaniach

Co drugi użytkownik smartfonów skanuje QR kody w prasie.
QR kody są coraz popularniejsze we Francji, Niemczech, Włoszech, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. 14,5% użytkowników smartfonów w tych krajach, tzw. EU5, korzysta z nich regularnie, wg ComScore.

QR kod (ang. Quick Response) to rodzaj dwuwymiarowego kodu kreskowego. Pozwala na zamieszczenie kilkuset razy więcej informacji od zwykłego jednowymiarowego kodu, który możemy spotkać na większości powszechnie dostępnych produktów (a który przechowuje maksymalnie 20 cyfr).

Red Bull dodał skrzydeł Felixowi Baumgartnerowi

Felix Baumgartner wszedł wczoraj do historii jako pierwszy człowiek, który pokonał barierę dźwięku
Felix Baumgartner, jak sam mówi, zawsze chciał latać („Born to fly") i latał jako pilot i spadochroniarz



Ryzyko, adrenalina, emocje... Felix Baumgartner wszedł wczoraj do historii jako pierwszy człowiek, który pokonał barierę dźwięku podczas tzw. spadku swobodnego (Mach 1,24). Austriak skoczył ze spadochronem ze stratosfery z wysokości 39 tys. metrów. Ustanowił rekord świata najwyższego załogowego lotu balonem i rekord świata skoku ze spadochronem z największej wysokości. To sukces Baumgartnera, ale też i Red Bulla.
Felix Baumgartner, jak sam mówi, zawsze chciał latać („Born to fly") i latał jako pilot i spadochroniarz. Przygotowywał się do pobicia rekordów od ponad siedmiu lat w MisjiRed Bull Stratos.
W skład stuosobowego zespołu, który pracował nad projektem wchodzili eksperci z NASA i U.S. Air Force, w tym Joe Kittinger. Amerykanin jest głównym konsultantem misji i mentorem Felixa Baumgartnera. Ponad 50 lat temu oddał skok z wysokości 31,33 km, który jest inspiracją dla projektu sponsorowanego przez RedBulla.

W ciągu jednego wieczora, na fanpage Red Bull Stratos na Facebooku przybyło ponad 150 tys. fanów.
W ciągu jednego wieczora, na fanpage Red Bull Stratos na Facebooku przybyło ponad 150 tys. fanów.
Strona Misji Red Bull Stratos to kopalnia informacji o projekcie i Felixie Baumgartenie
Strona Misji Red Bull Stratos to kopalnia informacji o projekcie i Felixie Baumgartenie
Setki telewizji na całym świecie transmitowały skok Felixa Baumgartnera, w tym TVN. Red Bull, który z czasem sam stał się gigantycznym mass media, też transmitował skok Baumgartnera na żywo w swoich mediach:
  • www.redbull.com (polski Red Bull zapomniał  o aktualizacji strony www.redbull.pl i po północy dumnie informował: „Felix Baumgartner jest gotów do kolejnej próby przekroczenia bariery dźwięku w spadku swobodnym oraz pobicia 52-letniego rekordu skoku z najwyższej wysokości....”)
  • www.redbullstratos.com (strona Misji Red Bull Stratos)
  • Red Bull Mobile (sieć komórkowa)
  • na fanpage www.facebook.com/redbull (32 miliony fanów, to jedna z dziesięciu największych fanpage na Facebooku).
  • na fanpage www.facebook.com/redbullstratos (który pozyskał wczoraj wieczorem ponad 150 tys. fanów i przekroczył liczbę 670 tys. fanów)
Skok Felixa będzie też na okładce magazynu „Red Bulletin”, który wychodzi w nakładzie 4,6 miliona egzemplarzy na całym świecie.
Założyciel Red Bulla, Austriak Dietrich Mateschitz, jako pilot samolotów lubił szybkość, sam o tym często mówi. Jako były marketer w Unilewerze, wiedział znakomicie, że to co najbardziej kręci facetów to ryzyko, adrenalina, emocje...  Konsumenci napojów energetycznych: nastolatki i młodzież marzą o życiu na wysokich obrotach, najczęsciej per procura.
Red Bull obiecuje, że doda im skrzydeł i oni w to wierzą. W Red Bullu nie ma wyciągu z kokainy i zmielonych na mączkę jąder byka, jak mówi plotka, ale napój ten jak żaden inny kojarzy się z energią, szybkością (Formuła 1 - Red Bull Racing) i rekordami.
Od początku swojego istnienia, Red Bull stara się budować swój wizerunek w połączeniu ze najbardziej ekstremalnymi sportami:
  • Formuła 1,
  • akrobacje motocyklowe i samolotowe,
  • skoki do wody z dużej wysokości,
  • skoki spadochronowe...
Podczas gdy wiele marek kręci się w kółko wymyślając idiotyczne wpisy na Facebooku w stylu „Kto się zgadza, że dziś jest poniedziałek, rączka w górę!", Red Bull stał się jednym z największych producentów treści na świecie, obok Coca Coli i Pepsi Coli. Dietrich Mateschitz zbudował nie tylko imperium handlowe obecne w 144 krajach na świecie (8 miliardów euro przychodu w 2011 r.), ale też i imperium mediowe o zasięgu porównywalnym, albo większym niż największe koncerny medialne na świecie.
Red Bull stał się gigantem Content Marketingu. Opanował do perfekcji sztukę tworzenia swoich własnych wydarzeń. Sam o nich opowiada, sam je pokazuje w swoich własnych mediach. Takiego wizerunku i takiej bliskości z konsumentami nie zapewnią mu żadne kampanie reklamowe. Bo ryzyko, adrenalina i emocje zawsze będą sprzedawać się lepiej, niż najlepsze slogany reklamowe.

Content Marketing: 6 zasad jak pisac, by być czytanym według George`a Orwella


Pisz krótko i zwięźle. Niby proste, ale nie zawsze wszystkim wychodzi.

W 1946 roku, George Orwell napisał krótki esej pt. „Politics and the English Language”, w którym opisał w sześciu punktach jak pisać, by być czytanymSześćdziesiąt sześć lat później, jego rady nie straciły nic na swojej aktualności. 

Orwell odradza m. in. używanie metaforyporównania lub innej figury retorycznej usłyszanej w mediach. Są często zbyt banalne, albo zbyt mało zrozumiałe i nie wzbogacą tekstu. 

Odradza też tworzenia długich słów. Już wtedy wiedział  - nie wiem skąd, bo pierwsze amerykanskie badania na ten temat pojawiły sie pod koniec lat 40.-, że umysł ludzki woli słowa krótkie

Resztę znajdziecie w znakomitym tekście Oli Sachanowicz, który polecam. 

Zdjęcie: Shutterstock

14 sierpnia 2012

Z płatnymi informacjami w internecie będzie tak jak z torbami na zakupy w sklepach. Kiedyś były za darmo, teraz musimy za nie płacić



Z płatnymi informacjami w internecie będzie tak jak z torbami na zakupy w sklepach. Kilka lat temu pojechaliśmy na wakacje, a kiedy wróciliśmy, nagle musieliśmy za nie zapłacić. Przez pierwsze trzy miesiące obrażaliśmy się na te opłaty, a dziś nikt już nie pamięta, że mogłoby być inaczej. 

1 lipca 2012

Francis Pisani w Warszawie. Pisze książkę o startupach i innowacji na świecie

Oglądaliśmy dzisiejszy finał Euro 2012 z Francisem Pisani, który przyleciał wczoraj do Warszawy. Francis to francuski dziennikarz i pisarz, pisze teraz książkę o startupach i innowacji na świecie i od kilku miesięcy objeżdża cały świat spotykając się z przedsiębiorcami, business angel'ami i inwestorami Venture Capital (projekt Winch5).

7 lutego 2012

Czy Tomasz Lis zamienił siekierkę na kijek?


Wydawca „Wprost”, Platforma Mediowa Point Group (PMPG) informuje, że rozstaje się z Tomaszem Lisem, redaktorem naczelnym tygodnika od maja 2010 r. Oficjalnie, bezpośrednim powodem tego rozstania jest zaangażowanie Tomasza Lisa w tworzenie nowego portalu wzorowanego na amerykańskim The Huffington Post.

17 listopada 2011

Galeria zdjęć z imprezy Smirnoff NightLife Exchange Project (SNEP)

Smirnoff NightLife Exchange, Mediapolis Interactive, RFID, infraredSmirnoff NightLife Exchange, Mediapolis Interactive, RFID, infraredSmirnoff NightLife Exchange, Mediapolis Interactive, RFID, infraredSmirnoff NightLife Exchange, Mediapolis Interactive, RFID, infraredSmirnoff NightLife Exchange, Mediapolis Interactive, RFID, infraredSmirnoff NightLife Exchange, Mediapolis Interactive, RFID, infrared
Smirnoff NightLife Exchange, Mediapolis Interactive, RFID, infraredSmirnoff NightLife Exchange, Mediapolis Interactive, RFID, infraredSmirnoff NightLife Exchange, Mediapolis Interactive, RFID, infraredSmirnoff NightLife Exchange, Mediapolis Interactive, RFID, infraredSmirnoff NightLife Exchange, Mediapolis Interactive, RFID, infraredSmirnoff NightLife Exchange, Mediapolis Interactive, RFID, infrared
Smirnoff NightLife Exchange, Mediapolis Interactive, RFID, infraredSmirnoff NightLife Exchange, Mediapolis Interactive, RFID, infraredSmirnoff NightLife Exchange, Mediapolis Interactive, RFID, infraredSmirnoff NightLife Exchange, Mediapolis Interactive, RFID, infraredSmirnoff NightLife Exchange, Mediapolis Interactive, RFID, infraredSmirnoff NightLife Exchange, Mediapolis Interactive, RFID, infrared
Smirnoff NightLife Exchange, Mediapolis Interactive, RFID, infraredSmirnoff NightLife Exchange, Mediapolis Interactive, RFID, infraredSmirnoff NightLife Exchange, Mediapolis Interactive, RFID, infraredSmirnoff NightLife Exchange, Mediapolis Interactive, RFID, infraredSmirnoff NightLife Exchange, Mediapolis Interactive, RFID, infraredSmirnoff NightLife Exchange, Mediapolis Interactive, RFID, infrared

Po raz pierwszy w Polsce, agencja Mediapolis Interactive wdrożyła dla swojego klienta – Diageo, jednego z największych producentów alkoholi na świecie, technologię RFID (ang. Radio-frequency identification) na imprezie. Technologia ta wykorzystuje fale radiowe do przesyłania danych przez czytnik, w celu identyfikacji obiektu.

16 listopada 2011

Po raz pierwszy w Polsce, agencja Mediapolis Interactive połączyła real z Facebookiem na imprezie Smirnoff Nightlife Exchange Project

50 krajów, 90 artystów, prawie 40 000 uczestników i globalna impreza trwająca niemal całą dobę! Od Kapsztadu po Warszawę, od Nowego Jorku po Tokio – świat celebrował finał drugiej edycji Smirnoff Nightlife Exchange Project w sobotę 12 listopada 2011. My też tam byliśmy z innowacyjną technologią RFID, dzięki której połączyliśmy „real" z Facebookiem.

7 listopada 2011

Internet coraz częściej zastępuje tradycyjną telewizję

Internet coraz częściej zastępuje tradycyjną telewizję w przypadku newsów i programów informacyjnych. Dla Polaków, szczególnie młodych, podobnie jak dla Amerykanów czy Francuzów, internet staje się pierwszym źródłem informacji - wynika z badań Nielsena.

Widzów tracą największe polskie programy informacyjne: Wiadomości" TVP 1 (- 10%), „Teleexpressu" TVP 1 (-9%), „Fakty" TVN (-7%).

Więcej na blogu Mediapolis

4 sierpnia 2011

Polska ma najszybszy internet mobilny na świecie


Polska ma najszybszy internet mobilny na świecie. Tak wynika z ostatniego raportu Akamai, jednego z liderów na rynku dostawców internetu i firmy analitycznej, która opublikowała raport o stanie światowego internetu pt. „The State of the Internet, Q1, 2011".

23 lipca 2011

Być szybszym ryzykując pomyłkę, czy publikować informacje sprawdzone, ale później?


Pośpiech jest złym doradcą, szczególnie w mediach. Brytyjski tabloid The Sun, którego okładkę publikuję powyżej, śpieszył się tak mocno, że przypisał dziś Al Kaidzie winę za wczorajszy zamach bombowy w Oslo. Tytuł czołówki „Norway's 9/11"  („Norweski 11 września") nawiązuje do historycznego ataku Al Kaidy na wieże World Trade Center w Nowym Jorku z 11 września 2001 roku, a nadtytuł brzmi: „Al Quaeda Massacre".

2 lipca 2011

Foursquare - Dawid, który pokonał Goliatów internetu: Google, Facebook i Yahoo



Foursquare idzie jak burza. Ten skromny serwis oparty na geolokalizacji, który wystartował trzy lata temu, zwiększył swój stan posiadania do 10 milionów użytkowników na świecie w czerwcu 2011 r.  Goliaci internetu: Google, Facebook, Yahoo nie mogą dogonić małego Dawida, mistrza innowacji.

30 czerwca 2011

Murdoch sprzedał serwis społecznościowy MySpace szesnaście razy taniej niż go kupił

Rupert Murdoch, właściciel koncernu mediowego News Corp.,  sprzedał serwis społecznościwy MySpace za 35 milionów dolarów. Czyli szesnaście razy taniej niż go kupił. A zapowiadało się tak dobrze...

24 czerwca 2011

Social Media: Facebook i Linkedin pomagają w rozwijaniu swoich kontaktów w realu


Korzystanie z mediów społecznościowych w internecie, jak Facebook, czy Linkedin nie jest hamulcem, ale raczej zachętą do rozwijania swoich kontaktów w życiu codziennym. To główny wniosek z badań opublikowanych przez amerykańską firmę badawczą Pew Research Center.

20 kwietnia 2011

Dziś o godz. 22 w TOK FM rozmawiamy o serwisie fotograficznym Instagram

Dziś wieczorem o godz. 22, w audycji "W sieci sieci" w TOK FM rozmawiamy z Czarkiem Łasiczką o wschodzącej gwieździe internetu - fantastycznym serwisie fotograficznym Instagram. 


Trzy miliony użytkowników, w tym ja, w sześć miesięcy! I co oni robią? Opowiadają o sobie i o otaczającym ich świecie poprzez zdjęcia robione na iPhonie. 


To lepsze niż Twitter, wierzcie mi. Pisałem już o Instagram na blogu we wpisie: Serwis Instagram będzie następną gwiazdą internetu, po Second Life, Twitterze i Facebooku.

Washington Post uruchamia Trove, społecznościowy agregator newsów






Trove - tak nazywa się nowy newsowy serwis internetowy uruchomiony dziś przez dziennik The Washington Post. Ma to być „new digital experience", jeśli wierzyć Donaldowi E. Grahamowi, prezesowi The Washington Post Company.

iPhone 4 staje się najpopularniejszym aparatem fotograficznym na Flickr

Źródło: PC World

Choć ma „zaledwie" 5 megapikseli, iPhone 4 staje się najpopularniejszym aparatem fotograficznym na Flickr - informuje PC World. Przegonił już trzy Canony EOS i zbliża się się do lidera - Nokii.

Smartfony zabiły już wiele różnych urządzeń: player'y mp3, przenośne konsole do gier, kamerki, dyktafony, nawigację czy papierowe mapy. Tu Apple przekracza paradoksalnie nową barierę, bo normalnie żaden smartfon nie może równać się pod względem parametrów z profesjonalnym czy półprofesjonalnym sprzętem produkowanym przez Nikona lub Canona. 

4 kwietnia 2011

Serwis Instagram będzie następną gwiazdą internetu, po Second Life, Twitterze i Facebooku


Po zaledwie 6 miesiącach istnienia, amerykański serwis Instagram ma już 3 mln użytkowników. Pozwala on na dzielenie się zdjęciami, na razie tylko na iPhonach, nie można z niego korzystać w internecie choć ma prostą stronkę. Jestem jego fanem (urba9) i wcale się nie zdziwię jeśli Instagram będzie, po Second Life, Twitterze i FB, następną gwiazdą internetu.